AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.476

Vita blinkers fram hur göra?

Sida 2 av 3
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
xoa: aha okej... jo ska bli kul att se när du fått ordning på det... du kan väl höra av dig då...

/Magnus
Caspar: cookie sheet: det är smörpapper man lägger på bakplåten så att deget inte fastnar.

Magnus: goooodddd work!

Nu blir det vita linser för mig med i vinter. då ska jag byta till dessa glödlampor oxå: Länk

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Just det ja... om ni byter till vita blinkersglas får man ju ta och antingen köpa såna som blinkar gult men är silvriga...
eller så kör man snikvarianten (som jag gjort) och köper orange lampor och sprayar dom med silverfärg... blev kanonbra!

Om man har orange lampor innanför som inte är målade syns dom för mycket igenom så man mister lite av den "vita" charmen i det hela om man ser bilen rakt framifrån.

/Magnus
Nån snubbe har gjort en detaljerad beskrivning hur man går tillväga, se Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
carsdata: "snubben" du talar om är Z3 Magnus som skrivit inläggen här ovan ;)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Arr-ha! :-)
av
167
ave
520dAT -12
Z3 Magnus: Jag har mejlat dig ett par gånger angående dessa linser utan respons. Finns möjlighet att köpa av dig eller din "leverantör"?
ave: kolla: Länk

____

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Ave: jag vet inte vilken mail du skickat till... har haft lite problem med ett par av mina adresser... hör av dig till lord.magnus@telia.com om du är intresserad... den funkar alltid!

/Magnus
av
167
ave
520dAT -12
Z3c 4 ever!: Vet du om han säljer lösa linser? Vad jag förstår är det hela arbetet/ombyggnaden man köper av honom.

Z3 Magnus: Tror det var till z3@snajdarn.se jag skickade. Har du några hemma nu eller vad blir det för leveranstid?
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag räknar med att få hem några stycken idag eller vilken dag som helst... skicka ett nytt mail till mig (lord.magnus@telia.com) med telefonnummer så kan jag ringa dig så snart jag fått hem dom.

Jag har beställt lite grejer från tyskland och frakten brukar hamna på ca 200-250:- på hyfsat små grejer... man slipper dock tull och sånt som man måste betala från staterna.
Så det kostar lätt lite pengar om man ska importera själv...

/Magnus
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
ave: Nu vet jag vem du är... jag har fått mail av dig innan men kunde inte svara på det av nån anledning... din mailadress gick inte att skicka till av nån anledning... det verkade vara nåt fel med mitt mailprogram...

Men om du mailar mig med ditt telefonnummer så ringer jag istället när jag fått hem dom.

/Magnus
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag har nu fått hem linserna och har för tillfället en omgång kvar om det är nån som är intresserad av dom....

Vid intresse maila på lord.magnus@telia.com eller ring på 0739-881924.
magnus , du har mail

____

av
167
ave
520dAT -12
Såja, då finns det inga orange blinkersglas på min bil längre! Vita linser från "Z3 Magnus" med orangeblinkande silverlampor, vita sidoblinkers från Folksam Auto i Växjö och helröda baklyktor från "MAXEY".

Mycket skönt att äntligen fått detta gjort. En uppgradering för 2200 kr. Då jag först tänkt köpa original och betala över 9000 kr så känns det ännu bättre :)
ave har du byt från vit-röda bak till helt röda? vill du sälja din vita ? maila mig i så fall

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ave: Din bil var röd om jag inte minns fel?! Annars (dvs om annan färg) låter helröda lampor bak ganska illa..

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Har ett par omgångar linser kvar om det är nån mer som är intresserad.

Hoppas ni som köpt av mig är nöjda... jag är ruggigt nöjd med mina själv iaf.

/Magnus
Ave's bil är svart och har innan röd/orangea baklysen.
bara titta i hans profil ;)

// Pantzare
av
167
ave
520dAT -12
Caspar: Du minns fel. Bilen är, som pantzare skriver, svart. Helröda baklyktor gör sig, i mitt tycke, mycket väl!

Z3c 4 ever: Har alltså inga baklyktor med vita blinkers att sälja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.