|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag vill skaffa vita blinkers fram men vill inte köpa original. Finns det några alternativ? | |
|
Titta på följande länk: Länk Hans |
|
|
Jag har använt produkten xoa/hans länkar till. Klart bra alternativ till helt nya lyktor. Bytet gör du enkelt själv. mats ArctisZ3 |
|
|
Jag har ringt till killen får hem dom om 2 veckor. Tackar så mycket för hjälpen. Robert. |
|
|
Det är jag som är "killen" med glasen... :-) Ska ta mig i kragen och lägga upp instruktion på min hemsida som jag har pratat om att göra i typ 2 månader nu :-) Sen kan jag lägga ett inlägg här när jag fått hem blinkersglas om det skulle vara nån mer som är intresserad. |
|
| Rob: dokumentera gärna det du gör och sänd in det sedan till mekartips här på sajten. det är många som går i samma tankar vore kul att låta dem se hur det går till | |
|
Det är ju en jätte bra ide´ kommer dock ta ett tag innan delar o så kommer hem. Men jag lovar att göra mitt bästa. |
|
|
Jag har skrivit ihop litegranna idag faktiskt... saknar ett par bilder som jag har på datorn hemma men ikväll räknar jag faktiskt med att allt kommer upp på min hemsida så ni kan se hur man går till väga. Bättre sent än aldrig :-) /Magnus |
|
|
Vore ju bra att ha en beskrivning i mekartipset med. Om du (Magnus) vill kan du ju skicka in en sådan dit. Rob. |
|
|
Weeeiii!!! Så äntligen har jag fått tummen ur! Ligger nu en beskrivning på hur man byter/tar bort linser på min hemsida. (Ligger länk på förstasidan) Länk Jag ska byta vissa bilder till bättre bilder som jag vet jag har nånstans men det här får funka sålänge! Imorrn när jag kommer till jobbet lägger jag in bild på hur det ser ut på min bil oxo. Håll till godo mina vänner!! Hör av er om något fortfarande är oklart med hur man ska göra. /Magnus |
|
|
Lite kompletterande info från ûmnitza angående att plocka isär lyktorna. Det räcker med 5 min i 93 grader (200 grader fahrenheit) för att plocka isär dem. Lägg lyktorna i ett "cookie sheet" vad det nu är, men jag antar någor som lägs runt. detta för något med kablaget som fortfanade finns kvar inte skall lämna märken eller nåt. Man skall sedan trycka in skruvmejseln vid "the latch points" för att lossa.. det är alltså någon sorts hakar som man släpper loss på detta sätt. Sedan för att mjuka upp limmet för ihopmontering räcker 2 min i 93 grader. Jag har uppenbarligen inte gett mig på detta ännu, för då skulle beskrivningen inte bli så diffus, men det är vad de skriver i installationsmanualen. Vidare kan man göra rent reflektorerna med "Goof-off" eller liknande produkt, tyvärr har jag ingen aning om vad det är för produkt (ibland är det tråkigt att inte vara amerikan..) /Caspar Länk |
|
|
Jag har provat att ta ut dom ur ugnen lite tidigare än 10 minuter och tyckte att limmet inte var tillräckligt mjukt då utan att dom var för svåra att ta isär så jag rekommenderar faktiskt fortfarande 10 minuter... men det är klart... min ugn kanske är seg eller nåt :) Dumt å stå o slita i dom om inte limmat har lättat tillräckligt så man knäcker nåt eller så. |
|
|
Som sagt, förmedlade bara vad de skrev, har inte provat än själv... /Caspar Länk |
|
|
Magnus, Jag har också provat, och det behövs minst 10 min. som du anger. Visst finns det ett par hakar som man får lyfta lite på. Hans |
|
|
xoa: Nä dom svarta hakarna behöver man inte lyfta på.... man tar ju i den skarven där de 7 clipsen sitter... Det kanske går att ta i skarven med hakarna istället men dom är ganksa lätta att knäcka av så därför känns det säkrare att göra på "mitt" sätt och bara behöva lossa clipsen. /Magnus |
|
|
Magnus: Du menar att om man tar bort vlipsen så går hakarna fria?? Låter ju som en bättre variant. /Caspar Länk |
|
|
Japp det stämmer bra det... dom hakarna får man lätta på om man ska ha loss bakstycket... försökte mig på det på en "provlykta" jag hade liggandes hemma och det var ingen bra idé... knäckte hakarna jättelätt. Men så som jag delar på lyktorna nu är att man plockar loss glaset... och där sitter det bara med dom 7 clipsen och sen bänder man isär med skruvmejsel som det står på min hemsida. Clipsen lossas ju innan man lägger in lyktan i ugnen så man slipper försöka hålla undan nåt medans man ska dra isär... det är bara att bända lite lätt och sedan dra! :-) /Magnus |
|
|
Topp Magnus!! /Caspar Länk |
|
|
Z3Magnus, Jag hade inga problem med mina hakar, bara man tar det lugnt. Jag gjorde på detta sätt för jag ville klyva den i alla delar för att se hur jag skall dra kablar mm. för mina "angel eyes" Du har helt rätt att bara själva glaset skall bort för att byta blinkersglaset. Jag blandade ihop det med mitt lilla projekt. Hans |
|
|
xoa: Aha okej... Angel eyes... blev det bra? Har du några bilder? Tror visserligen inte det är nåt jag kommer göra då jag vill ha den så original som möjligt men man vet aldrig. :-) /Magnus |
|
|
Nej, mina originallampor rör jag ej. Jag har 2 st extra som jag kan leka med. Bilder?, du kan väl komma hem till mig igen när jag är klar. Det var av mig du köpte mattorna av. Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.