AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.740

Företagarannonser på börsen.

Sida 1 av 2
Ras.mus
Ja, detta rör väl inte 7-serien så värst mycket men det "drabbar" oss alla.

Brukar sitta och titta bland säljesannonserna i powerbörsen här på sidan och har på senare märkt att ca. 90% av alla annonser är inlagda av Razwan Terme och hans företag Stylabilen.

Vill först påpeka att jag inte har något alls mot Razwan Terme och hans bolag, det är VÄLDIGT BRA med en sådan aktör som säljer lite billigare saker och vad jag förstått även bra saker.

MEN, jag börjar tycka att det är jobbigt att läsa annonserna. Det är samma annonser varje dag, samma saker han säljer och stora feta rubriker osv. Visst, det är gratis annonser för honom vilket han säkert älskar men fortsätter det såhär så kommer snart alla möjliga företag att annonsera här och till slut får alla betala för annonserna (som det blev på blocket.se)

Jag tycker att Razwan får annonsera precis som andra genom en vanlig annons (som han redan gör) och att han ska lämna privatannons-börsen ifred.

Antingen det eller så tycker jag att man ska kunna klicka i en ruta som väljer bort företagsannonser automatiskt...

Vad tycker ni andra? Och hur är det, betalar Razwan för annonserna eller är de gratis för honom också?

Än en gång, inget ont om Razwan från min sida, tycker bara det blir för mycket ibland.
Rasmus: läs till höger i annonserna:

Företagsannons
Denna annons är inlagd av en betalande företagsannonsör som har rätt att lägga in företagsannons / reklam på PowerBörsen

Dessutom tycker att alla däcks/fälg försäljarföretag lägger ut minst lika många annonser.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag tycker att det är klart irriterande med företagsannonser i powerbörsen! BORT!

/Lazze
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ras.mus
okej, det verkar som det är fler än jag som retar sig på detta. Jag antar att ni som håller i sajten läser inläggen och då tycker jag ni ska ta till er den här kritiken och göra något åt det!

Jag kan förstå att autopower skyfflar in pengar på detta, men är inte tanken med sidan att entusiaster ska träffas, dela med sig av sin kunskap och köpa sälja sina saker? Givetvis med annonsörer som betalar kalaset...

Men det får ju vara skillnad på annonser och att ta över hela PowerBörsen!
Paap Reeder
Hej!
... är inte alls med.
Var hittar ni denne Raszwan? och hans grejor?

MVH /// Paap R
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Han annonser finns på Powerbörsen. Men det är inte han jag tycker är värst utan en däckfirma från Jönköping, som lägger in samma annons flera gånger om dagen som du också hittar på Powerbörsen under delar säljes.

///Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Razvan finns t ex här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Håller med Johan.S
Jönköping kommer oftare. Men det är ju ett av sätten att sponsra detta utmärkta forum. Om man fick möjlighet att välja bort företagsannonser i sökandet kunde ju vara till fördel.
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Instämmer till fullo,, ser man det långsiktigt tror jag inte att någon har något att vinna på detta. För mycket "biltema-Mekonomen-däck-styling- a la katalog annonser = Entusiasterna som trivs på sidan blir färre..

Då blir inloggningarna färre...

Man orkar inte söka och bläddra för allt skräp som ligger i vägen.

Alltså: BORT!

Zaharald
Ras.mus
Jag tycker mig märka det redan att folk inte kollar annonserna längre. För något år sedan så fick man sålt saker nästan omgående, tog ett par veckor på sin höjd. Nuförtiden lägger man in en annons, sen får man nått svar under 3-4 dagar, sen är det dött. Då har annonsen drunknat ibland företagarannonserna.´De enda som sedan hör av sig är såna som verkligen LETAT efter just denna prylen, inte någon som bara sett typ "aha, han säljer läslampor till min E32, dem tar jag!" och det är ju inge vidare...

Men men, jag kan ju bara gissa hur mycket "autopower-gänget" drar in på dessa företagarannonser men jag tycker nog att de kunde dra in de pengarna på normala banners istället.

Dessa annonser är ju faktiskt till för att folk ska bli lurade att tro att det är någon slags utförsäljning eller liknande vilket det ju INTE är.
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej
Ursäkta att jag lägger mig i diskussionen men iom ni pratar om företagsannonser och mig (även om namnet inte är rätt stavat antar jag ändå att det är mig ni syftar på:))

Först och främst vill jag be om ursäkt för att mina annonser uppfattas som störande av vissa. Jag skall försöka skära ner på annonseringen så att det inte "drabbar" fler.
Till mitt försvar vill jag tilläga att jag försöker endast erbjuda BMW delar till lägre priser (originalfälgar, M-paket etc.), och detta uppnås enklast genom annonsering, men det störs flera individer av så jag skall som sagt skära ner på det.
Mvh
Paap Reeder
Hej Razvan!
Bra svar tycker jag.
Som du ser av min fråga ovan har jag inte stött på dina annonser men det beror nog mera på mina "litet ålderstigna" Bimmers varför jag inte klickar på just högre nummer än E32 ..... he,he.

MVH /// Paap
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Det vore såå bra om bara den enkla funktionen att det var en separat "Delar säljes" för företag.
Tex på Bytbil.com och liknande bilsiter, så kan man ju sortera om man vill se privat eller företag.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Klicka på inställningar och välj vilka annonser ni vill se.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Stort tack för det tipset Tommie-AutoPower! Den finessen har jag missat kan jag ju erkänna direkt.

mvh.

Zaharald
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Man får nog räkna med vissa eftergifter om man ska hålla denna siten levande och uppdaterad. Kan ju säga som annonsör är jag inte så glad åt den nya funktionen. Anledningen att jag betalar pengar för att annonsera här är ju enbart att jag ska sälja mer och förhoppningsvis tjäna mer. Kommer annonserna att ge mindre kommer annonsörerna att flytta till andra annons medier som ger mer. Kan hålla med om att det känns jobbigt att läsa 10 olika fälgannonser i rad var dag Men detta borde kunna lösas på ett bättre sätt ex genom att ge annonsörerna ett visst antal annonser per vecka/månad att disponera fritt.

Mvh
Per Edvinsson
Euro Car Parts
Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Satt och tänkte lite nu...
En liknande tråd togs bort från forumet för ett tag sedan. Då handlade det om att använda sökfunktionen istället för att fråga rakt på sak. Många tröttnade på att se samma fråga och svara på det. För att nu komma till min tanke:
Hanlad allt om att "man inte orkar"? Man pallar inte läsa 5 olika fälgannonser i rad, man orkar inte läsa annonser om lampor/speglar/styling. Vilka är det som inte orkar egentligen? Är det folk som redan HAR fälgar på sin bil, folk som har vita blinkers, folk som inte behöver bilstereo eller navi, är det folk som som besöker forumet samt autopower.se 150 ggr om dagen och är sk. stammisar?
Min fråga är fortfarande samma som vid tråden som togs bort: Varför gå in i annonsen istället för att klicka vidare eler scrola till något man kanske vill se? Tydligen så besöks den här sidan av cirka 10000 pers om dagen (kanske mer kanske mindre). Skall man inte ge de som inte är stammisar här chansen att hitta billiga replika fälgar eller vad det nu är? Tycker det är lite trångsynt att man störs av annonser som företaget betalat för, istället för att orka göra en extra dragning eller klick på musen för att skippa företagsannonserna.
Men dessa är bara mina tankar, hoppas ingen tar illa upp, jag vet att jag inte gjorde det när jag läste att 90% av alla annonser var mina (blev impad av siffran).
Ha det så bra
Mvh
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Razvan> Jo, man kan tänka så, men det är väl bra att kunna välja vad man vill se och inte se ?
Säg att du är ute efter ett par nya fälgar, och en däckfirma sätter ut ett 10 tal annonser / dag.
Om du då skulle söka på det ordet, skulle du väl få upp massor med annonser, som ofta kommer från samma företag, och man får kolla igenom 10 sidor innan man kanske hittar nånting annat.
Det är bra att det finns annonsörer som hjälper till att hålla siten vid liv, men det måste ske med vissa begränsningar så att det inte förstör den fina, rena, överskådliga site som det alltid har varit.
Vet inte om jag har fel, men efter lite letande i powerbörsen så verkar det som om Razvan får oförtjänt mycket publicitet idetta fall. Det finns andra som publicerar annonser oftare än vad Razvan gör!
Nu finns ju funktionen att gallra i sitt sökande, så förhoppningsvis behövs inte denna diskussion längre.
Annonsörerna behövs de är alla ense om, men de får inte märkas! Svår ekvation.........
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Det blir nog rätt svårt att lösa det här utan att trampa på några tår, tyvärr.
Man kommer inte ifrån det faktum att man försöker sälja, det är därför man batalar för att aannonsera, men Ni har varit på autopower.se längre än mig, jag vill inte heller bidra till att "förstöra" siten.
Hoppas som sagt folk inte hatar mig för mkt för mina annonser, som jag lovat att dra ner på, dock hoppas jag att Ni förstår samtidigt att jag inte kan sluta annonsera heller:(. Ha en trevlig söndag (mkt sport på tv idag, yippie:))
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.