AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.508

Vad lyssnar man på?

Sida 3 av 4
dannej: jag har en och annan sån platta hör av dig om du vill dra en kopia..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Förslag på skivor som avslöjar om din anläggning har bra ljud:

Dire Straits: On every street.
Kan du höra hur Mark Knopfler andas in innan han börjar sjunga i låten "Iron hand" har du hyfsad detaljrikedom i återgivningen. Dessutom har den låten en del riktigt låga bastoner.

Tracy Chapman: Crossroads
Har en del fina ljuddetaljer i flera av låtarna.

Phil Collins: ...but seriously
Hör du att denna platta är rätt platt i mixningen, har du oxå hyfsad upplösning i anläggningen.

Sedan är ju smaken som baken....

Men skall man spela tysk kultmusik i en tysk kultbil (BMW) som dessutom är urfadern till all synthmusik och som enligt mig brädar ALL modern techno med hästlängder: Ta någon av de klassiska Kraftwerk-låtarna (ex Menshmaschine, Die Roboter, Das Model, Heimcomputer, Schaufensterpuppen etc.) De skall helst vara på just tyska för den rätta känslans skull.

Mvh
På tal om tysk kult musik:

Jag har TV kanalen MDR hemma och när jag zappade förbi så jag till min fasa vem då??

Jo allas vår Christer Sjögren och grabbarna (vikingarna) sjungandes på TYSKA!!!

Skall man skratta eller gråta??
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Så fort Herr Sjögren, med eller utan bihang är närvarande så är det sorgband på!

(men det är ju förstås ett exempel på vad jag känner för sådan musik)

who dares wins...
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
finns en given höjdare...Jude Cole - Start the car...oslagbar i kombination med en sen natt..en öde väg och en sträckt högerfot....
sh
820
shu!
525i -91
Om man ska testa basen så är prodigy - breath den perfekta låten, det vill jag lova.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
HÅRDROCK!!!!! hehe...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För min del blir det oftast Dire Straits eller Uffe Lundell när man glider omkring på kvällarna.
Man lyssnar på motorljudet i en BMW :-)

Vill oxå ha kompressor.....
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
Yes ! Den mest intressanta tråden här på forumet har än en gång tagits upp !

P U N K , S K A o c h S K A - P U N K ! ! !

typ Millencolin och Blink 182.
Hjelm
För gott och blandat fardagslyssning kör jag Ipod MP3 spelare och det blir ju ganska värdelöst när man senare sätter på DATen, där jag har några 48khz band från mastern.. det rockar FETT.

Nu är det ju inte så vanligt med bil DATtar men det är en ALPIN som vindklipper alla cd´s som jag gämfört med!

Om man glider över det smålänska höglandet är ju Anders Widmark -AWJQ eller -Carmen ett bra val..

Lite audiofilstuk med kul texter har vi ju Claes Janson -skuggorna runt slussen

Esoterisk tekno som får vilken Beemer som helst att snitta 200 i 40mil En grupp som heter "Earth med Albumet "Liquid, Bra ljud, tryck och djupt!

Jean Michel Jarre kräver ju ingen pressentation.. en hyffsat ny platta som även passas alla tecknofreaks är Odyssey Through 02

VANGELIS!! "Blade runner" har du inte hört den.. SYND!

Något som jag inte lyssnar på högt i stan är Michael Jackson, men "killen" är ju ett geni!
Tigerr
Har crusingmusiken nummer ett!
Ladda ner "themes" från tex Airwolf, Ateam, Baywatch, Knightrider, GhostBusters etc etc etc... Bränn ner på en CD och N J U T ! :)

Tigerr
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Black Sabbath funkar alltid!

Jeppe
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Pantera - Vulgar display of power är skön när man gasar på lite!
Annars kan jag rekomendera Ulf Lundell - Vinterland. Vill du ha dunk så: Astral Projection - Dancing Galaxy eller någon av Carte Blance-samlingarna :)

Alla ovanstående är album...

råkk ånn!

Med vänlig hälsning
//Kalle
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ett het tips på en skön skiva att glida fram längs öde motorvägar är Chicago - "The Chicago Story" - Complete Greatest Hits.

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Skulle vilja föreslå all sorts metal, power metal framför allt! Mycket rörliga basgågnar, dubbla bas-pedaler och mycket ride som ger bra dikant!
li
1.959
liste
535i -89
Kan tipsa om Korn "Untouchables" som spelades in med en helt ny teknik och som ger en rätt trevlig ljudupplevelse på sina ställen. :)
Otyg
Beror ju på helt hur man ska köra.Ska man bara cruisa och ta det lungt är reggea skönt att lyssna på.Ska man gasa lite så är ju GOA det bästa.Eller nån riktigt tung metal.Men dubbelpedal som piskar på och snabba riff.Fast kan vara farligt att spela för mycket sånt
Sa
12
Salmi
///M3 -93
Solklart!
Black jack - inget stoppar oss nu /i natt i natt
=)

-Gasa tills de rasa-
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
lite nytt bra.

Masterplan- bra powermetall
Freak Kitchen- tungt o flummigt
Europe- Out of this world (underbar BMW-körar-platta!)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.