AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.507

Vad lyssnar man på?

Sida 1 av 4
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Nu när man har fått in lite rejält ljud i bilen undrar jag lite om det finns lite tips på bra skivor. Gärna två olika kategorier, dels hifi och dels bra dunkmusik.
Tacksam för svar :-)
MDS har en bra test skiva.
Lite musik, men även frekvenssvep, trummor, akustiska gitarrer, stenar som plumsar i vatten...
kul helt enkelt.

Mulle
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
...vilket genast fick mig att tänka på testkassetten till den första Sony Walkman -78 eller någonting...överhäftig med överflygningsljud...någon som vet om man kan fixa den på cd?
Lämpliga plattor att köpa och njuta av när du snickrat klart är:

Dire Straits-Brothers in Arms (T.ex. "money for nothing")

Mike Oldfield -songs of distant earth

Yello- det mesta i deras produktion

Soft soul typ Sade

ZZ top

Dunka dunka kvoten fixas med t.ex. E-type eller annan Eurotechno dunka bra i dom 5 minuter man tycker det är skoj...

Är du sugen så maila så kan jag skicka över en bra bland skiva jag använder för att justera in ljudet
Goa/Trance

Perfekt musik!

Anders L

Bayerische Motoren Werke
swemho
Lite Hard/Progressive Trance
Trance Control, Ferry Corsten, DJ Tiesto
Speciellt DJ Tiesto - Flight 643
Håller med Gasar-Magnus om Dire Straits och Money for Nothing är en grymt bra låt. Vill man sen testa "dunkadunkafaktorn" kan man alltid slänga på Enter sandman med Metallica. Då får baselementen jobba på ordentligt

Akta rutorna bara.....

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
He he he... jag kör med exakt samma skivir som Gasar-Magnus :) Grymma inspelningar.

Sen så brukar jag köra med High Fidelity`s skivor!!

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Ro
131
RodM
320i -86
Trance för hela slanten. Tex Phasio

//Robban
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Billy Idol's mixar är det grymt tryck i !
Som någon även skrev tidigare E-type.

Ozz
Ingo!!

du tycks ju liksom jag vet vad som gäller och vara en kompromiss lös ljudnörd... tyvärr finns det begränsningar i mitt val (Fru & villa..) men jag tar gärna del av fler skiv tips och ger en del till..
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Ja jag är igentligen inte inne på billjud, men eftersom flera av polarna tävlar i SM så måste man ju har hyffsat ljud i bilen. Jag har nördat ner mig i hem-hifi. Kör med två "Audion parallel singel end" steg och horn. Där kan man snacka ljud :) Bilen e som ett skämt när man snackar dynamik.
En artist som har grym inspelning är Anna-Lotta Larsson, kanske inte min smak men man håller på att trilla omkull när man hör dessa inspelningar som jag tror "Atlantis" står för. Sedan har vi ju "Opus3".

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Jo jag vet att Anna-lotta Larson är OK för en del ljud nördar men som sagt inte min bag..
Annat som låter Ok är faktiskt George Michels mer Jazziga plattor, schysst gittar blues typ Stevie Ray Vaughn eller Bonnie Riatt, JM Jarre och M Oldfield låter bra, eller Pink Floyds skumma ljud bilder... Ös får man genom t.ex. Electric boys platta " Grovous Maxximus"

Urvalet är enormt..
Testa maxwells förra platta embrya. Suveränt ljud, djup bas och bra musik. Vill du ha enormt djup bas, så skall du testa med bach, toccata och fuga i d-moll. En kyrkorgel klarar någonstans runt 10Hz. En annan bra platta är VIsions, Richard Souther tolkar Hildegard von Bingen. En blandning av kvinnoröster i en kyrka med schysst syntmusik till.

En, i mitt tycke, av de bästa plattorna någonsin är Tools Lateralus, både innehållsmässigt och ljudmässigt.

Lycka till, och minns att "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"

/Marcus
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
the who - won't get fooled again

annars håller väl pink floyd bra kvalité på sina inspelningar, t.ex. "money"
-:BeeMWe:-
Chi ad - Eye am the I

Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Ett litet band från dalarna (tror jag) dom heter Takida!
Så skön musik!
/Jimmy

www.lazzat.nu
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Antingen Metallica eller EuroDance!!!!

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[]=****=[]
To
33
Torparn
528i Touring -97
Testa "Creed" med "Unforgiven", jag lovar att du hoppar till vid första riffet...

=), Rocka på rocka på...

Stabilt.
-d
299
-dB
130i -07
Annars kan du ju prova celine dion, då får du svart på vitt om du lagt för mkt penger på bas när du skulle lagt lite mer på mellanreg o diskant. Annars finns det en tysk grupp Dune som har bra dunk.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jag tycker mig ana en förkärlek till all musik som har en tung dunkande bas. Själv så kör jag med en salig blandning utav det mesta, med undantag för dansbandsmusiken. Den får mig att kräkas...

who dares wins...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.