|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Skriv gärna vad bilen får kosta så kan du få förslag sedan :) | |
|
En Nissan micra ska jag köpa som vinterbil, den kommer bli mätt av saltet! GOTT GOTT ska den säga :) Mvh Dragolito |
|
|
Buddah: Tycker absolut inte det är några problem att köra E30 vintertid. Körde min 320ik -88 hela förra vintern i slö och slask. Bl a från Ystad till Lund nattetid när det låg 1 dm nyfallen snö. Det handlar ju som vanlig om riskbedömning, man ligger inte i 150 km/h i en E30 i ytterfilen motorväg när det snöar, då ligger man bokstavligen på hal is. Det gäller som sagt att inte provocera bilen och köra förståndigt. Gör man det är det INGA problem att köra E30 vintertid. Däremot kan man ha en himla massa roligt om man hittar en tom snöig yta att fjanta runt på i timtal ;) Som vinterbil hade jag nog idag dock valt en E28 518i. Synd att det verkar vara svårt att hitta en frisk till vettigt pris dock. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Det enda problemet jag har med E30 på vintern... är värmen... dåligt med värme i de bilarna.... själv hade jag problem med strejkande kupefläkt när det var som kallast... samma fläkt började fungera när det blev varmt igen... den gick väl i ide eller nåt... :-) 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
att ingen nämt en klassiker, Opel Ascona B, den bilen är tokbillig och rolig att aladda med. Sen är det ju en opel men men., mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
Huvudsaken att man har RWD på vintern :) Men visst, nån E30 skulle vara kul. Även en Opel Manta kanske? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
ää tjackade en fåård sierra clx 120hk å bakhjulsdrift :-) :-) lär nog sitta i ett träd nångång under vintern men skööj ska ja ha :-) hehe de e jag de :-) men seriöst en framhjulsdriven bil å BRA vinterdäck är de absolut bästa... 4hjulsdrift i all ära e kalas men när den släpper då e de kört!! egen erfarenhet från jeepen på jobbe de var spännande :P men sen e ju smaken som baken... Min pärla :-) Länk |
|
|
Tja jag har själv 325ix men det är mest en tillfällig slump. generellt kan man väl säga att kan du köra bil så ska du ha en bakhjulsdriven bil kan du inte det ska du ha en framhjulsdriven. jörgen |
|
|
En volvo 740 turbo ska det vara. Det har jag som vinterbil och är jäckligt rolig o sladda med Ulleryd |
|
| E30 med diffbroms är väldigt kul också. Väldigt lättkontrollerad automobil :) | |
|
Förra vintern åkte jag Jetta -84 diesel :) helt underbar, tanka 10lit o åkte till jobbet i 2 veckor på det :) i år blev det en Golf -90 |
|
rsarits |
Varför ha en särskild vinterbil? Har man en entusiastbil/veteranbil så kan jag förstå vitsen. Jag köper en bil som jag trivs med, varför skulle jag åka i annan bil på vintern? Blir den slut, så får jag väl köpa en ny. Finns ju folk som har en gammal och en nyare bil, som åker i den gamla för att "det är ju synd att lägga mil på den nya" ??? Den nya bilen torde ha bäst förutsättningar att tåla fler mil, dessutom har den förmodligen högre säkerhet. |
|
Vad ska man säga....du resonerar annorlunda... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Hur är det egentligen. Är gamla dieslar billiga/dyra i skatt?? | |
|
ja det undrar jag fasen med. Det säger ju sig självt att det är billigare med diesel men är det inte så att det kostar en jävla massa i skatt? Då tjänar man inte så mycket på det? Ulleryd |
|
|
Ulleryd....30år gammal dieselbil är även det en veteran bil och därmed skattebefriad. /Pelle |
|
| saab 9000 funkar med. har det själv en -92 MVH Micke | |
|
volvo 740 gl! Rollad orange me svart huv för att få de där "coola" fast and furious stuket =) Ett pissa på saab märke i bakrutan oxå =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.