AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.004

Om du vill engagera dig och njuta av bankörning tillsammans med BMW SC

Sida 5 av 5
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
MatroxMGA,

Det var några Radical-bilar på Sviestad också. Man blev lite småsugen att ta ett par varv ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
MatroxMGA: Kul!!! Jag vill också!!

Förstår att lite banvana känns bra, en av bilarna som körde medans vi hade teoripass, satt mycket riktigt i räcket!! :-(

Iofs var det VÄLDIGT blött när de körde så det är nog inte helt lätt att hålla fartdjävulen på lagom nivå i de bilarna..

/Caspar
Länk
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Hej,

Med riskt för att vara lite ofin - har du fått någon mer respons från BMW, Hobbe?

»If everything seems under control; you're just not going fast enough!» M. Andretti
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Lasse B,

Jag fick tag på ansvarig person inom BMW Sverige i fredags efter flera veckors jagande via telefon. BMW AG har ännu ej skickat någon dokumentation till BMW Sverige. Jag bad ansvarig person att jaga på BMW AG med blåslampa, vilket också utlovades.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Nu anser jag att de svar som önskades har kommit från BMW Sverige, och förmedlats vidare till BMW SC:s ordförande Lars-Åke.

Pucken ligger nu hos BMW SC:s styrelse.

Gå in på BMW SC:s forum (se länk nedan), och anmäl ert intresse i diskusiontråden.

Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Cab/roadster diskussionen med BMW SC är nu avslutad.
Resultatet kommer att presenteras inom kort på BMW SC:s hemsida.

och det betyder...?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
...att du får vänta tills det är officiellt ;)

Z3
17
Z3M-power
Z3 M-roadster-97
518i -84
Så .. fattar jag reglerna rätt.. vi är alltså VÄLKOMNA på bankörning..

Under förutsättning att bilen har överslagskydd (orginal)..
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3M-power: ...samt har orginal hardtop!! Kanske kan hyra ut min.. :-)
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Är det ingen som har en originalhardtop att sälja till mig för en vettig peng?

maila mig gärna isåfall på lord.magnus@telia.com

/Magnus
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z3 Magnus,

Har du tittat på Blocket ?
Något dyr tycker jag, men det kanske är förhandlingsbart ?
Länk

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
12.000 känns inte allt för dyrt. 33.000 gick det på hos BMW inkl fästena.
su
47
supercharger
530 Touring -03
Hej,
Bra initiativ ! Jag är nog en av dem som spontant mailat och hört mig för ang om att få köra lite konövningar/bana. Har numera BMW original störtbågar/rullskydd monterade, men det räcker ju inte :-( måste även ha HT.
Stockholmsklubbens övningar på Tullinge vore jättekul, men som sagt - HT+rullskydd . Hade tänkt att åka på banträffar, men om man bara får stå i depån blir det ju inte riktigt lika kul .
Deltar gärna i diskussion, om Ni behöver lite mer röster.
Mvh Supercharger

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Supercharger: Har Du HT förberedd bil får Du gärna låna min HT vid tillfälle, har inte blivit någon bakåkning för min del i somras och det blir nog inte så mycket nästa år heller..

Annars finns ju alltid Challenge (www.challenge.nu) där går det bra att åka som bilen är tänkt, nercabbat.. Jag förra året -> Länk
su
47
supercharger
530 Touring -03
Caspar: Ser kul ut ! Hade tänkt vara med på challenge körningarna, men var för sent ute = allt fullbokat, då det tog lite längre tid än beräknat med rullskydden. Min bil är inte HT förberedd ( tror jag ) , har iallafall inte sett några fästen, men tack för erbjudandet !

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Om det är en importbil så är den troligen inte förberedd.. :-( Jag tror dock att alla svensksålda är det. Det finns en tråd om hur man ser det -> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.