AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.993

Om du vill engagera dig och njuta av bankörning tillsammans med BMW SC

Sida 4 av 5
Caspar: kom hem imorse efter en låååånnnggg weekend i Prag med Svensexa och allt som hör till. kommer behöva några timmar till innan jag ger mig på alvar i diskussionen :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Hej Hobbe,

Något besked från BMW?

Ha en bra helg/LB

»If everything seems under control; you're just not going fast enough!» M. Andretti
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Lasse B,

Inget svar ännu. Jag ska ringa och jaga på måndag.
Ärendet ligger på ett skrivbord tillhörande en teknisk chef.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ansvarig på BMW Sverige är på tjänsteresa. Tillbaka på onsdag.
Vi får vänta ett par dagar innan vi kan få reda på status gällande detta ärende.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: Skall Du med nästa fredag på förarlicensutbildningen?

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Jag ska "himm" till Skåne kommande helg så om det finns tid och pengar kvar så är det möjligt. Bestämmer mig i slutet av veckan.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
1000 pesetas är väl inte så mycket att fundera på??

/Caspar
Länk
det var i linköping va? vilken dag lördag eller söndag? eller var det tvådagars?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fredag den 8'e. Börjar 13.00 så det blir en välförtjänt rolig semesterdag!!

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
...eftersom Caspar inte ska tro något annat:

Caspar är en trevlig påg han också ;)
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Nu är vi spända på och höra vad man sagt på BMW....(!)

»If everything seems under control; you're just not going fast enough!» M. Andretti
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Lasse B,

Jag har jagat den "skyldige" på BMW Sverige i snart två veckor.
Jag gissar att han snart tröttnar på alla e-mail och voicemail och svarar på vad statusen är. Alternativt så kommer polisen och hämtar mig ;)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
I dag fick jag äntligen ett livstecken.
BMW Sverige och BMW AG lovade att försöka ge oss ett svar nästa vecka.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Nu har både Caspar och jag tagit ett steg närmare BMW SC.
Debutlicens i racing fixades i dag på Sviestad (Linköping Motorstadion). Det blev ca 10-12 varv var i duggregn, men kul var det !
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hmmm... Jag hann nog med 20+ varv, iofs en hel del med roadblocks framför...

Några bilder från dahens tur finns utslängda på min hemsa Länk tyvärr inget från banåkningen då kamera inte var att tala om i bilen..

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Tja det kanske blev en hel del varv extra om man räknar med uppvärmningsvarv etc. Det kändes som 10-12 fria varv, men det är ju svårt att hinna med att räkna. Det går fort när man har kul ! :)
Synd att det inte blev lite actionbilder.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Gräsklippa-/Kameramannen var ju hemma...

Stämmer att det bara var ca 10-12 "fria" varv, tyvärr med långsam trafik framför för min del på hälften av varven...

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jo vissa tog det lite lugnare (vilket är rätt).
Själv fick jag mycket utymme sista varven så då passade jag på att jaga en E46 M3 runt banan, och det var inte svårt alls ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Självklart skall man ta det lugnt på banan om man inte känner sig trygg med farten. Det fanns ju en del som gasade klart över sin förmåga.. Men.... om man är MYCKET långsammare (inte Du Hobbe) än övriga så kan man ju akta på sig då det var strikta regler för omkörning...

Jag studerade Din jakt på M3'an och kan bara intyga att Du hängde på lätt och hade definitivt kunnat blåsa om utifall reglerna hade tillåtit det.. Om det sedan beror på bilen eller föraren får vi lämna osagt..

Snabbast på banan var annars en 325tds..???!?!? Fast då iofs i händerna på intruktören KG.. Han kunde dock lätt spöa oss alla med den bilen om han ville, trots ett fält med M3, M Roadster, Z4 3.0, Volvo 850 Turbo (330hk+), Porsche Turbo, Ford Mustang, SAAB Turbo mfl... Rutin pratar men inte bort i första taget!!

/Caspar
Länk
Idag har man kört Radical hela dagen på Anderstorp! Helt fantastisk bil, vilka farter man kan ta kurvorna med. För er som inte vet så är Radical en tävlingsbil försedd med MC motor (Hayabusa) riktig sekventiell 6-växlad låda, slicks etc... 0-100km/h på 2.8sek, det medför respekt! Otroligt kul hade man!

Skönt att man har kört en hel del bana tidigare då det känns bra med lite erfarenhet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.