|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Förarlicens är ett nästan krav för bankörningen, det går att klara sig ut genom någon tillfällig minikurs men men... Det är kanske inte den intressantaste vägen. BMW SC själva länkar till denna förarkurs Länk Tänkte ringa och kolla om de har platser kvar den 8 oktober, vore ju säkert en roligt investerad 1000-lapp. Någon som är intressrad att hänga på?? På sidan visas ju en E46'a, så med lite tur är det en sådan man får ratta under kursen!?!? :-) /Caspar Länk |
|
|
Kolla upp vad som gäller Caspar. Om Z:orna släpps in på licensutbildningen så kanske du får sällskap....;) |
|
|
/// M3 Frasse, Vi känner till BMW AG ska svara på säkerheten angående hardtop och överslagsskyddet då detta precis som du skriver inte är något som BMW SC kan avgöra. Detta är den stora anledningen till den formulering som du har klippt ut från BMW SC:s hemsida. Det är just den formuleringen som vi diskuterar med BMW SC att ändra. |
|
| Tillägg: Svaret från BMW AG hoppas jag kommer inom kort. | |
|
Hobbe: Jag är anmäld. De rekomenderar inte öppna bilar, men hade inget förbud som jag förstod det. Kursen går ju inte ut på att köra så fort som möjligt utan att köra så rätt som möjligt. Svensson bilar är tydligen det vanligaste, så jag åker ner med min 530d... ehhh kanske borde ha en manuell bil.. Nåja, jag får lösa det.. 8 oktober är jag iallafall anmäld. Kan inte tänka mig att de gruffar om Du kommer med tak!! Kanske borde köpa en hardtop.. /Caspar Länk |
|
|
Ringde och kollade igen. Inga problem med bågar och hardtop. Dock håller de ett extra öga på dessa bilar, så börjar man busa så tas man snabbt bort från banan. Dessutom är ordföranden för BMW SC (Lars-åke?!?) oftast med på dessa utbildningar, så det kanske är ett bra sätt att fortsätta diskussionen om vi kör utbildningarna med Z'orna!! :-) Anmäl Dig ASAP den 8 oktober, det finns fortfarande platser kvar. Tel mm finns här Länk Flera som är intresserade?? Tomas?? PG?? Utbildningen går på Linköpingsmotorstadion. /Caspar Länk |
|
|
Hardtop beställd... :-) /Caspar Länk |
|
|
Snabba ryck Caspar ;) Ta Z3:an om din hardtop dyker upp i tid. Jo, det stämmer.BMW CS:s ordförande Lars-Åke brukar vara en av instruktörerna i Linköping. Jag ska kolla upp om 8/10 passar mig, annars får det bli till våren. Fast ett par Z:or till den 8:e hade ju inte skadat map denna tråd ;) |
|
|
Jodå, hardtoppen skall ta 1-2 veckor att få hem färdiglackat att sätta på. HT förberedelsen torde vara hemma ännu snabbare.. :-) Givetvis skall Du fixa loss 8/10 och gärna 1 eller 2 man till. Några Coupéer kanske?? |
|
|
Caspar, impulsköpens konung! ;) Jag är grymt sugen på den där förarkursen men det får bli ett senare projekt för min del. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: tja man skall väl vara bra på något..?!??! :-) Ta pappas bil och följ med!!!? Du får önska Dig avgiften i present av far & mor!! |
|
|
Hmm, sniktjugin skulle ju gå att köra med iofs... >:) Jag är på västkusten mellan 8 och 10 oktober så det blir ändå inget :/ /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Linköping ligger väl nästan vid västkusten.... ;) | |
|
Hmm, runt den 8:e har jag rätt mkt att göra då just den veckan så skall hela värmesystemet i kåken bytas....... annars vore det rätt kul. Jag kan ju åka skåpbilen i så fall..... Men helvete vad kul det skulle vara......En tusing för en hel dags kul OCH lärande OCH att man får licens= i stort sett gratis. Jämför med grönan..... /B |
|
|
Beppo: Det är väl hantverkare som byter värmesystemet?? Är Du där blir Du bara förbannad av att se dem vandalisera huset. Efter en dag på en racerbana bryr Du Dig inte!! :-) /Caspar Länk |
|
| Kolla på nästa avsnitt av Motorjournalen: SLK vs Z4 :) | |
|
Om man hade 5-an... /Caspar Länk |
|
| Du har ju redan en 5:a....;) | |
|
Japp, det är hantverkare som gör det värsta. Men en hel del ska jag även göra själv. Men Jag kanske kan mygla lite och åka i väg den 8:e i a f......... ;-) /B |
|
|
Hobbe: **garvar** Nja. den har ju tjejen, fick faktiskt köra den i helgen, ända till affären och tillbaka. Min 8 årige son uttryckte det som "wow, den bilen har jag inte sett på JÄTTE länge!! Häftigt" :-) Man är väl en jädrans toffel... /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.