|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
nja det finns väl roligare att diskutera... Jag köpte den för 40000kr.. inte en rost fläck eller nått... |
|
|
Om den var perfekt så är det väl ett Ok. pris. Hoppas att du han försäkra den. |
|
|
En polare köpte en kanonfin 325 sedan -92 nyligen som gått ca 19k mil för 35 papp. Med skinn, ac, stora datorn och hela baletten. Hyfsat pris, köpte den av en man i 50-årsåldern. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Låter som ett kap. Gubben måste ha velat bli av med den snabbt, eller inte kännt till marknadspriserna på E36 325i. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Synd för de som hände, no offense: Men tillbaks till trådens ämne.. Fick runt 65,000 för min lilla pärla när den densåldes i Augusti.. 325i -91.. Rostfri, alltså helt rostfri.. Visst, överpris men du hittar inte en sån modell från de årtalet för under 45,000:- som ser någorlunda ok ut..går säkert men svårt att få en sån att släppas under de strecket.. |
|
|
Kap och kap. Skulle ändå inte gett mer än kanske 40-45000kr för en 12 år gammal bil som rullat nästan 20k mil. Trots det fina skicket. Tycker det är hutlösa priser på vissa 325-or. Är ju ett överskott på dessa och dom flesta har rullat en bit. Lägg till en liten slant och köp en 328 eller M3 istället. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran käkar du tagtråd till frukost varje dag eller? inget ont men det känns som att du ofta idiotförklarar folks bilköp här och en massa andra saker. När man köper bil så är det ju mer en inköpspris som spelar roll! Om du inte vet så kan jag upplysa dig om att en M3 är märkbart dyrare att försäkra/serva mm. mm. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Perran_: Alltså, jag kan delvis hålla med dig. MEN. Det är ju som sagt skillnad på vad man kan ANSE att en bil är värd, och vad marknadspriset faktiskt är. Uppenbarligen finns det en stor efterfrågan på just E36 325i och det genererar ett högt andrahandsvärde. När jag själv letade 325i så blev jag väldigt förvånad om jag på Blocket, AutoPower etc hittade en för ett begärt pris under 50'. Nu är det inte alltid så att begärt pris = vad bilen säljs för, men det är ändå helt uppenbart så att 325i är en mycket efterfrågad bil som folk är villiga att betala bra för. 35' för en 325i -92 med så pass mycket utrustning som ACC och skinn, måste enligt mig ses som ett kap! Jag skulle inte bli förvånad om en sådan säljs för 60-70'. Galet? Upp till var och en att bedömma. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
60-70 kkr för en 92:a är vansinne.... Kanske finns några som får liknande priser men det stora flertalet säljs nog betydligt billigare. Glöm inte att för 70 kkr kan du få en 328 som är 3-4 år nyare... |
|
|
Ja, i det fallet hade jag nog valt 328i. Fast de verkar snarare ligga runt 80-90' och t o m över ibland. Märkligt nog. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Andersson_CSI: Hur visste du att jag gör det? Jag har absolut inte idiotförklarat något som helst köp vad jag vet. Anser bara att en del 325-or är för dyra i inköp. Jo tack jag vet att M3 är dyr att äga, har 2 polare som ägt sådana bilar. Men har man ett fast jobb har man nog råd att ha en M3. jaken: Kan inte annat än hålla med dig. Iofs beror det på miltal etc, men som sagt... Köper hellre en 328 för 70k. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
mm det är inte kul när sånt händer... Man får tänka att man fick behålla livet i behåll och att det finns många bilar... Hann inte försäkra den, men den gick på dom som hade den före som tur var och dom hade helförsäkring. Hur mycket tror ni man får ut?? Bolagen är väl så snåla... |
|
|
Okej du kanske inte har idiotförklarat något köp direkt men jag tycker ibland att du har en nedlåtande ton. men men. Ang att istället köpa en 328 för 70k så skulle jag föredra att köpa en fin 325a istället för en "ok" 328. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
På vilket sätt har jag haft nedlåtande ton i denna tråd? Du måste nog ta och läsa om mina inlägg. Enda jag sagt är vad en polare köpte sin 325 för, samt att jag anser att en del 325-or är för dyr. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Olof Ovenholm, kolla på Powerbörsen finns en drös 328:or för 75-77 kkr, dessa bilar kan man mycket sannolikt få lös för ca 70 kkr. Att det sedan finns folk som försöker få få ut 110-115 kkr för liknande bilar kan man bortse från, tror att ett ytterst fåtal får ut såna priser, dessutom är det ofta stylade bilar som betingar högre priser, alltså bilar som har en än mer begränsad kundkrets. |
|
|
jaken: Ja det finns alla varianter. Såg senast idag en 320i -97, begärt pris 95.000:- Där kan vi prata sanslöst? --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
olof ovenholm, ja, då talar vi sanslös prissättning! |
|
| Hur mycket tror ni man får ut?? För reparerar bilen gör det absolut inte... Eller får man en likvärdig bil?? | |
|
Nordgren: Starta en ny tråd om det vetja, så får du nog bättre respons och vi slipper inkräkta på denna topic :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
du får inte en likvärdig bil..de du kan få om du har tur är en summa motsvarande bilens värde..den kan mkt gärna bli mer eller mindre än de du gav för den..så hoppas inte på för mkt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.