|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Vad bör man betala för en 325 -91 som gått runt 19000mil med acc och som inte ha nå rost?? Nått man bör kolla skärskilt på dessa modeller?? | |
|
Jag gav 29000 för min, den hade rullat 19100mil, men då är det lite rost i nedre dörrkanter. Så om AC´n verkligen fungerar (vilket är ovanligt) & om den är helt rostfri,bra fälgar & däck samt felfri i övrigt. Så runt 40 papp. Om Ac´n inte fungerar eller om den efter ett tag kanske behöver fyllas på så är det den gamla gasen som ej är godkänd längre (om den inte är konverterad). Det kan då vara svårt att hitta någon som vill & kan fylla. Vanliga fel är bla. kabelbrott i kabelstammen mellan bagagelucka & kaross,spindelleder,pendelstag,bussningar,stötdämpare & hjullager. Om bilens service är skött enl. reglementet så brukar det inte va några problem med motor & drivlina. Om det är en cupé så kolla så att elhissarna fungerar som de ska. Rutan skall gå ner någon cm. när du öppnar dörren & upp igen när du stänger. Cupe´n brukar också ligga något högre i pris. |
|
|
okej.. Ja men det finns inge speciella sjukdomar på dessa 91or?? |
|
| Är det dyrt att konvertera till den nya gasen?? | |
|
Vet inte riktigt vad det kan kosta, men jag tror att man byter påfyllningsnipplarna, samt att torkfiltret måste bytas om systemet varit tomt ett tag. Men jag är inte så hemma på det här med AC :o( Men det enklaste är att hitta någon kylmontör som har lite av den gamla gasen kvar. då kostar en fyllning runt 500Kr. |
|
|
En 91:a utan rost är svår att få tag på, om det överhuvudtaget finns. Bilen är trots allt 13-14 år gammal. Runt 30-35 beroende på utrustning och mil samt historik. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag hade undvikit E36 av första årsmodellen, det vill säga -91. Många barnsjukdomar, och motorerna av denna årgång (första tillverkningsåret för M50) verkar inte hålla lika bra. Redan -92 hade kvalitén ryckt upp sig avsevärt och sedan blev det bara bättre för varje år. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
är som sagt också på jakt efter en 91... men de priserna verkar vara riktiga drömpriser... hitar inget under 45k tycker det e för mycket om de har massa problem som ni säger. kam man pruta ner till 30?! låter inte troligt... *jobbigt* |
|
|
pruta på!!! det är marknadspriser som gäller.. :) - Varför köra 320 när man kan köra 325? - |
|
|
Jag tycker det verkar som att BMW är en av få bilar som faktiskt ofta är billigare på bilfirma än privat. Som sagt jag gav 29000 för min -92 med 19100 kontrolerade mil. När jag köpte den så tittade jag på några olika & det gick att pruta ganska bra på samtliga. |
|
|
JONTEP det visste jag inte tog det för givet att de alltid va dyrare på firmor kanske man skall ta en trip till bmw å checka läget. |
|
328_huggarn |
iggle: har du lagt ned mx3:an =) |
|
328_huggarn hehe men tjenanre :P nja jo kanske men så har macke konverterat till 2.5 litaren så nu blev man sugen på det... men det blir ett senare projekt.. min har rullat för långt nu så tycker inte det e lönt.... nej så det kanske blir en 325 snart =) skall bara fixa lite dollaz :P hehe |
|
328_huggarn |
iggle: aha.. låter bra det, ingen idé att köra jappsare =) dollarz, går nog bra med svenska också ;-) låter bra det, men tycker du ska undvika -91:an, hade ja varit du så hade ja köpt minst -93:a men det är ju ifrån bil till bil det där.. finns säker fina -91:or också... |
|
328_huggarn: jo men då lär det dröjja innan jag köpen en 325 priset e lite för mycket för lilla mig just nu på 93orna |
|
328_huggarn |
iggle: okej.. pluggar du ännu eller har du börjat jobba? |
|
328_huggarn: Pluggar :/ klar te våren så vi får väll se... kanske köra mx3 lite till =/ |
|
328_huggarn |
iggle: ää sälj den ist och köp den en tysk, du kommer INTE att ångra dej (OM du får en bil om inte krånglar etc.) och nu talar ja av egen erfarenhet.. du vet.. |
| jag skapar en ny tråd så slipper vi sabba denna mycket mer :P | |
|
Köpte bmw`n som jag frågat om.. Åkte dit i onsdags, kollade på den och den var verkligen fin. ingen rost. Sen var den ju hur härlig som helst att köra vilket drag... var s åglad att jag köpt den. Den dagen regnade det också, så när jag skulle ta den hem så åkte min tjej före mig i den bilen vi åkte dit med och jag i bmw. Allt gick bra. Men en mil från rättvik på en rakstäcka får jag kast på bilen, gick inte att göra nånting, den kanade över på andra sidan och voltade ner i diket och där låg jag avsvimmad. Sen kom ambulans och allt. De sår jag fick var ett stukat finger och 4 stygn på handen. Sjukpersonalen säger att jag hade änglavakt och det kan jag nog hålla med om när jag såg bilen dagen efter. Totalskrot:( Så nu sitter jag här helt frisk och utan bil. Får se om jag vågar köpa en bmw igen??? Så ta det lungt när det regnar... För vattenplaning var som att åka på is. Hälsningar Micke |
|
|
Kanske inte så kul att diskutera just nu, men vad blev priset till sist? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.