|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det här tar ingen ände... Motparten svänger sig och skaderegleraren från motpartens bolag leker gestapo, muerte, det blir att gå på skadechefen. Människan ringer mina leverantörer där jag bokar och betalar jobben. Börjar fråga min leverantör om det är möjligt att skadorna kan ha uppkommit vid detta tillfälle!! Inte frågar man mig eller ber att få se på min bil nej nej, nu e det krig. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
..säg inget är det DIAL du har att göra med?? Kört hårt med din polisanmälan med vittnen och ta framförallt hjälp av ditt eget bolag mot bandintens bolag, min far bad LF om rättshjälp när han fick en skada vållad av en bil försäkrad hos DIAL... allt blev så mycket lättare när LF hjälpte honom och förde hans talan mot arslena på DIAL |
|
|
..säg inget är det DIAL du har att göra med?? Kört hårt med din polisanmälan med vittnen och ta framförallt hjälp av ditt eget bolag mot bandintens bolag, min far bad LF om rättshjälp när han fick en skada vållad av en bil försäkrad hos DIAL... allt blev så mycket lättare när LF hjälpte honom och förde hans talan mot arslena på DIAL |
|
|
Motpartens bolag är ACE Europe och regleras av Skadekonsult AB. Efter att ha ring och skällt ut skaderegleraren efter noter sagt att jag kommer dit kl 9 imorgon bitti och frågat efter skadechefen kommer följande mail. jag kopierar rakt av "Min chef heter XXXXX XXXXX. Anledningen till att jag igår kontaktade firmorna var att deras namn, xxxxxxx, framgick av det fax(min not endast deras faxnummer ej tfnnummer) du skickade till mig den 11 januari och att jag ville få en kostnadsbild av läget samt om och hur en eventuell beställning gjorts eftersom det verkade som du anlitat dem. Att vi tar in offerter är en rutinhantering och förekommer ofta. I normala fall ber vi alltid att respektive anlitad reparatör kontaktar oss innan arbetena påbörjas. Med hänsyn till vad som framkommit vid samtalen med dina reparatörer finner jag det inte nödvändigt att du tar dig tid för att komma hit imorgon utan föreslår istället att vi hörs när vi fått in vittnesuppgifterna." Vad kan man säga??? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Jamen kontentan det de säger är väl i princip bara att de accepterar att du redan har reparerat bilen och om vittnesuppgifterna bevisar att motparten var vållande så betalar de (eller vill diskutera ersättningens storlek)... eller fattar jag det fel..? | |
|
Ja du Asken, jag kan ju inte annat än att lida med dig. När jag går och tittar på bilen på morgonen upptäcker jag en rejäl intryckning på vänster bakdörr. Någon som tydligen kört på bilen under natten utan att ha märkt ett skvatt... Ingen lapp på bilen i alla fall. Självrisk 2500 spänn, bara att pröjsa eftersom föraren försvunnit spårlöst. Det finns roligare saker att göra än att pröjsa för andras vårdslöshet. Micke |
|
| mikren-6: är det vad självrisken är hos trafiksäkerhetsföreningen (heter den väl)? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asken: vad ini alla glödheta svamlar försäkringsbolaget om,de sak reglera en bilskada, inget annat.Annars kan man ta media till hjälp, det brukar få bolagen att visa sina bättre sidor om dom har någon.LF hamnar väldigt ofta i den sitsen,men så fort media börjar luska lite, så kryper dom till korset. Har flera lokal exempel på att tvärsnytt bla fått bolaget att ändra sin idiotiska inställnig. För övrigt finns nog inget som är mer tröttande och än att ah med försäkringsbolag. Ifågasätt allt dom gör MVH Hasso |
|
Självrisk plåtskada är 2500 kr hos länsförsäkringar. Trafikskadeföreningen, eller vad de nu heter, står för självrisken som överstiger 1845 kr, om nu försäkringsbolaget inte börjar ifrågasätta om det är en smitningsolycka eller ej... Alltså får jag stå för de där 1845 kronorna. Micke |
|
|
Kontentan av det hela är det vanliga va?? Försäkringringsskojarna gör allt för att ta ut så hög premie som möjligt och fixa så lite som möjligt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.