|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Upptäcker på söndagen att vänster backspegel blivit sönderkörd av en mindre vänlig själ. Fint, då kanske denne person lämnar en liten lapp på vindrutan? Nejdå men det fina att ett vittne sett bilen en Vilvo S60R SKS048. Finfint, bilregisteret för spårning polisanmälan för smitning bök med verkstad försäkringsbolag och en massa skit som man minst av allt har tid med en måndagmorgon. GE Capital vill inte ens lämna ut brukaren av bilen så det får bli via advikaten... "!#!"#¤ åt människor som inte har stake att stanna och vara ärliga, dvs skriva en lapp om vad som hänt. Då hade jag inte ens blivit bekymrad... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asken: Börjar det nya året lika illa som det gamla slutade? Det var tråkigt, men här finns det ju hopp att lära folk lite vett i allafall, det måste väl blivit någon form av skada på den andra bilen också. Blir nog lagom "skämmigt" för den som orsakade skadan , och bidrog till kriminellt handlade med "firmans" bil Fast visst är det jobbigt att lägga ned tid på en massa onödigt tjafs ,fast ilskan är ju den drivande kraften. Hoppas forts på Året blir bättre MVH Hasso |
|
Jag lider med dig. Dessa oansvariga människor är bara tragiska.... mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
Tur att man ha elektriskt infällbara speglar på bilen:-) |
|
|
Då kan man säga att jag har mekaniskt avslitbara backspeglar eller?:-) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
" ... men du som har en BMW har väl råd med sånt här? ... " smitningar är grymt risigt... tur med vittnet! Hoppas att det löser sig, good luck!! mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Asken, Du har väl också elektriskt infällbara speglar. Det är väl standard på 540? Mvh, Steaman |
|
|
HAr icke elinfällbara speglar, det är tillbehör på alla E39... Förmånstagaren av bilen ringde iaf på eftermiddagen och var lite orolig om vad som skulle hända med polisanmälan. Som skäl angavs att personen som körde bilen stannade och kollade sin egen bil. Det var ju inte där skadan inträffade uppenbarligen, inte ett märke syntes och vittnet sprang efter bilen, inte stannade den inte.... hmmmm vilka människör det finns:( Verkstan har beställt spegel iaf så det hela är förhoppningsvis fixat snart. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Hasso mfl tack för stödet. Personalchefen fick nog förmånstagaren att svetta lite lät det som.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Fan vilka människor det finns. Jag parkerade min kärra omsorgsfullt mellan snövallarna i mellandagarna när jag hör ett lätt "brak-krash" 100 meter upp i backen. Det är en gubbe i en golf som "halkade lite snett" och körde in i en annan kärra. Självklart kör han vidare utan att bry sig...korkad som han är kör han in på en återvändsgata varpå jag självklart går efter.....(man känner sig som Swartzenegger i såna lägen)....stoppar gubbfan och frågar vad i helvete han håller på med...."nä men jag bara halkade lite". Kollade sedan tillsammans med gubbtjuven upp bilen som fantastiskt nog inte hade några synliga skador. Hans kärra däremot fick en fin skrapning på skärmen! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asken:Hoppas att du inte tar tillbaka polisanmälan om man nu kan det, iofs blir det kanske en massa besvär men om han erkänt så blir det väl nån typ av repesalie iallafall. MVH Hasso |
|
Hasso: Jag tar tillbaka anmälan den dag jag åker Hyundai badbollsbuss...(Tack igen snabel a för det eminenta uttrycket):) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
sebbe_bmw |
Asken: Du har allt otur med bilarna.... Om man bara kunde se när det hände så vet man ju inte vad man skulle ta sig till.... Bäst kanske är att låta farbror blå ta hand om det.. Lycka till framöver Sebbe |
|
ASKEN: Tråkigt att höra.... (jag e-postar dig lite senare) Som lite info till er andra så kostar det ca7.500kr per uppsättning backspegel till en 540, så har ni infällbara speglar så använd dom. Och har ni dessutom en "nyare" 540 så kan ni få speglarna att fällas in med hjälp av personliga inställningar på din bilnyckel. |
|
| Hur ny? Från 2000? | |
|
Bra jobbat!! Saken är nämligen den med ett en enkel skada som denna raskt blir ett åtalbart brott i och med smitningen. Samma sak om man t.ex. kör ner ett väg märke och sticker, ringer man och anmäler detta får man ersätta märket annars har man oflyt blir det dagsböter + ersättning.... hårda bud.. Som en parantes kan jag berätta om ett par år sen när jag körde lastbil på Posten, stod vid en last kaj inne i lastbilens skåp, hörde en duns, en dam hade backat rakt in i boggin på lastbilen, hon stack som en blixt men jag fick regnr, ringde polisen, berättade att jag hade en 12 meter lång kamouflage gul last bil som hon backat på.. polisen garvade länge..., sen ringde hon i af vet ni vad hon sa?? " oj då jag som bara trodde det var ett cykelställ jag backat på" say no more.. Summa av det hela: att det skal vara så dj-a svårt att vara ärlig och erkänna vad man gjort!! |
|
| Polisanmäl kategoriskt all form av smitning. Bra gjort Asken! Hoppas din bil återhämtar sig efter närkontakten med Volvon. | |
|
Förmånstagaren av tjänstebilen ringde i alla fall... Var lite svettig hehe... Uppenbarligen var föraren vid detta tillfälle en annan. Som skäl uppgav hona tt föraren hade stannat och kollat om det blev någon skada på sin bil!! Ej synbart, nej tacka f** för det med min backspegel hängande vid sidan. Dessutom motsade vittnets version detta bilen körde vidare så långt denne såg, även långt in på nästa gata. Verkar som om hin håle inte vill att moi skall åka Bayerskt. Men men någon måste hålla verkstaden levande:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Ny backspegel monterad, nu börjar det likna något.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Hoppas att det blev jävligt dyrt för förmånstagaren, eller vem det nu blir som får betala kalaset. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
| Stente: Jag tror det var från -99, inte riktigt säker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.