AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.629

Z-träff vid Brostugan nu på torsdag 16/9!

Sida 2 av 2
Skall på hockey! Blir ingen sista träff för mig men mellan 17-17.15 kan man se blien rulla längs med Svea vägen idag!

Hoppas att ni får det bra och att ingen krockar som sist!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Hmm Försöker att ta mig dit en sväng!

"Z4 love it"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ser ut att gå bättre idag. Solen skall fortsätta under em och till kvällen mer eller mindre stjärnklart enligt Aftonbladet.

Kallt iofs men vi har väl värme och jackor!! :-)

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Tack för ikväll alla ni som kom! Det blev mycket bättre uppslutning än vad jag trodde.

Caspar: Mailar du bilderna till mig på masten@gmail.com (INTE min vanliga KTH-mail alltså) så lägger jag upp dem imorgon kväll!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: U got mail!!

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Visst var det bättre uppslutning än väntat, vi fick också en hel skara wanna-bee-Z-Miator att beundra hur en Roadster egentligen skall se ut.. :-)

Glömde dock att ta en bild på "duellen" ca 10 Miator på ena sidan parkeringen mot 7 Z'or på andra sidan..

Vi hade ändå fler hästar :-) :-) :-) Typ dubbelt så många :-)

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Tyvärr tog jag sikte på fel ledarbil, och upptäckte att jag var på väg mot Nynäshamn... :D

Nåväl, passade på att ge en slalomåkande Honda Civic med Viper-ränder och VVS-rör modell större en "örfil". Att ligga bakom och "putta" på Svensson-bilar, samt använda dessa som slalomkoner tyckte visst riskokaren var kul tills min nos dök upp i bakspegeln. Trots nedväxling och modigt varvtal på Hondan så försvann inte den där bilen i bakspegeln utan den låg lugnt bakom och "puttade" på den lilla Hondan utan att bekymra sig om detaljer som att växla ned. Jag tror riskokaren kände sig något besvärad...:)
Jag såg även en ny SL500, och passade att ta en närmare titt i filen bredvid. Snygg är den, men Z4:n är allt snyggare :D

Här är länken till slalomkörning på Lunda 25-26/9:
Länk

Det var trevligt att träffa Z-profilerna igen, ännu mer trevligt att se ytterligare två nya Z4:or i flocken. Tyvärr var dessa Z4:or nyputsade...;)

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: Du skall bara vara på bana, med höga staket runt om, så Du inte kan åka vilse. Vi undrade varför Du svängde upp på Essingeleden... Var det Beppo Du följde eller tappade vi honom också???

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Yeehaa, det är fart på Masten ikväll! Caspars bilder finns upplagda här: Länk

Caspar: Miataklubben var som Skansens ponnystall i jämförelse med vårt stuteri! >:)

Hobbe: Synd att du körde fel, du missade när Caspar visade vad han tycker om tutande taxichaffisar :D

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Jo visst satte jag mina pengar på Beppo som utan min vetskap var på väg mot ett varmare klimat söderut ;)

Masten,
Jag vill nog inte veta hur Caspar uttrycker sin kärlek, men jag misstänker mycket kel och många kramar. Taxiförarna måste ha blivit chockade :)
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Fina bilder..!!
synd att jag inte kunde komma, fastnade på jobbet först o sedan var jag tvungen att gå på visning för nya 1-serien med mina föräldrar ( kul bil...)...
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Var hemma hos syrran i hammarby en stund, och drog sedan hemåt. Kan meddela att sträckan Hammarby-kungsör tog 59 minuter....(13.6 mil) Läggesta backen är en rätt kul upplevelse på kvällen, tyckte mätarnålen var uppe på drygt 260, men jag hade annat att titta på just då också..... :D
Synd att det var mig du hakade på Hobbe.....Jag hade ju inte tid att "cruisa" idag..... :( Men det kommer ju fler tillfällen......

He he: när jag skulle åka till jobbet med skåpbilen så fick jag soppatorsk!! Den jävla färddatorn ljög om att jag kunde köra 70 km till. Och lampan för låg bränslenivå hade tänts 2 mil tidigare...... Är det måhända så att Caspar lider av någon sjukdom som smittar?!?!?

;-)

/B
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
***asg*** Beppo, jo det verkar så.. i 260+ kan Du knappast få bilen att dra under litern!!

Hobbe: Nja.. så mycket kel kanske det inte blir med Taxis som gillar sina tutor... Såg han inte att två Z3'or diskuterade något viktigt och därför inte körde iväg bara för att en lampa lyste grönt??? Taxibilar mår BRA av ett lager nyslitet gummi i fronten!! :-)

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kicki: Tack!! Är dock inte nöjd med kamerans mörkeregenskaper att lysa upp asfalten är ju inte så roligt.... Saknar min gamla Systemkamera med fokuserande, riktningsbar blixt som klarade upp till 75m avstånd. Kameran gick också att göra massa special med.. :-(

Fast den var ju inte digital...
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Tackar för igår!
Caspar kul att du slängde ut lite bilder direkt!
Hobbe tackar för tipsen, skall in och kolla länken ang LUNDA

Nyputsad nja men polarens Svarta Z4 var mer än duktigt nyputsad!!

"Z4 love it"
Caspar: stäng dörren nästa gång du tar bild på min gäl: fick nästan hjärtinfarkt när jag såg passformen, var tvungen att springa ner till bilen och kolla vad i h****e hände med gälen :-)

Men bara för det så verkar det ha varit nån som försökte pila bort gälen nu i helgen. tur att jag bytte ut clipp-on fästen mot skruvar, anade att nåt sånt kommer kunna hända...

kul träff alla, synd att jag var tvungen att dra tidigare.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: Inte kan jag väl hjälpa att Du inte orkar stänga dörren!! :-)

Trist att folk inte kan lämna någonting ifred.. :-(

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.