AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.321

Reg.skyltar

Sida 1 av 2
netsix
Tjenixen, jobbar på bilfirma och fick just de nya skyltarna. Vägverket har ju bytt tillverkare/leverantör av reg.skyltar. Nu har det blivit aluskyltar igen som ser för taskiga ut. Ser ut som dom kommer direkt från 70-talet. Det passar kanske på äldre BMW, men nyare......usch. Tex en nyimporterad 740 -98:a med gamla aluskyltar som ser ut som man hittat på gamla 02:an. Nej, det går bort.

/netsix
hej
Jag har ännu inte sett dom nya, Men det låter ju inget kul
mvh
Se här;

Länk
Inte för vackra..
Åter till 70-talet
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
De ser hemska ut och passar inte på de nya bilarna. Vet någon om det går att få tag på de som var i plast någonstans?

//Schnitzer
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Smart som jag var så beställde jag 2(!) uppsättningar skyltar till min M3:a och en uppsätting till 318. Så jag klarar mig iaf ett tag... :)

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Beställde nytt innan nyår jag åxå...
Har sett dom nya...
HUA säger jag bara!!
Hoppas att vi bilentusiaster försöker sätt stopp för det här...
Så här får det inte se ut....

//Cosmos
E28 Power!!!
men vad in i helvete!! jag tänkte ju investera i ett par nya snygga skyltar av PLAST. nu kan jag ju skita i nya då. blir ju inte snyggare än de som redan sitter där.
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Nä usch va skrämmande fult sånt kan man väl inte få sätta på nya bilar heller! skärpning vägverket!

Me Be M3 Wannabe! =)
518i slow mobil
Tycker de är helt ok, har en gammal e28 i för sig...

Konverterar 518 till 528....
E28 är bäst!
518i slow mobil
Tycker de är helt ok, har en gammal e28 i för sig...

Konverterar 518 till 528....
E28 är bäst!
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag som hade tänkt investera i nya plastskyltar till våren. Får alltså bli alu-skyltar i stället. Dom ser ju ut som dom jag har redan. Jag har origínalskyltarna på. Första skattemärket sitter tom kvar under. Det är från -79. Rätt balt om jag får säga det själv. :-)

kamber
alltså kom igen kan man inte klaga på detta? va fan det e ju skit fula skyltar fan! vem vill ha dem´?

som tur beställde oxå ett par extra skyltar =)
Jag tycker de ser fula ut på bild men har ej sett dem på nån bil. Väl på kanske de inte ser så fula ut ändå, efter ett tag har man kanske vant sig och tycker att de "gamla" är fula istället.

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Fick också sådan på jobbet nu i veckan och instämmre i att dom är ruskigt fula, dock bra för miljön då dom är 100% återvinningsbara (tror det iaf?)

Hursomhelst är det tur att man ha de "gamla" plastskyltarna på...

///Tomas
528i -86
netsix
tompas:
Jag såg en ganska kul grej idag när vi fick skyltar. Dom säger att dom bytte skyltar pga miljöskäl, dom har till och med bytt paketen till ofärgat. Men idag när vi fick skyltar så var paketet inplastat!!
Jag tror det var mer en ekonomisk fråga.
Jag tycker man skall börja mailbomba dom och säga att dom byter tillbaka. Det borde finnas andra alternativ än det här om man vill ha miljövänligt.

/netsix
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
hur funkar det med o sätta dom i en nummerskyltshållare?? e det samma mått? e dom lika böjbara? blir det märke i alun när man sätter dt en mejsel för o böja bort dom??

mvh Danne

PS tror det e en tidsfråga innan dom byter tillbax till förra tillverkaren igen, dom har inte ens sagt upp några anställda där nämligen =) bor i stan där dom tillverkades innan...

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Undrar hur "småskyltarna "ska se ut, dom som är reserverade för Amerikanska och vissa importbilar, kan viss få dom om de beställer sådana i samband med importen sa dom på vägverket, Hade sådana skyltar på Mercuryn de passar ju bättre i stötfångarutrymmet,
där var det inga problem att beställa.
Skulle vilja ha sådan skylt fram på BMW.n med si det gick inte.

MVH
Hasso
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Kan det inte ha varit så att dom bytt för att man ska kunna läsa av skyltarna även om bilen brunnit?
Färgen på skylten försvinner ju men eftersom bokstäverna är stansade i aluminiumet så finns dom ju kvar. Så är det på farligt gods skyltarna i alla fall..
Bara en tanke.

ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Kan bara säga det att skyltarna ser värre ut i verkligheten än vad de gör på bild :-)

De passar dessutom inte en en normal nummerskyltshållare... men med våld går allt!
BMW Kungen
Ja du, på bilden var de inte snygga....
de måste ju byta, det är väl bättre att de alla får ha de små skyltarna. de syns ju nästan lika bra.

//Kungen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.