|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vridstydheten i dem lär ju vara väldigt avgörande, men har ingen aning om hur man tar reda på det... /Caspar Länk |
|
|
men det brukar ju generellt vara så att ju grövre desto vridstyvare....? det kan ju knappast vara så stor skillnad på olika stål legeringar ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Stämmer bra det, men jag skulle nog vilja se en kränghämmare i "flygplans" aluminium eller liknande | |
|
en 7005 lägering duger för mig :-) vad är den grövsta du har lyckas hitta till Z3an ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
H&R är 28/21... men jag skall ha Ground-controls för att de skall vara avstämda till chassit och jag har ingen aning vad de har för dim.. /Caspar Länk |
|
|
Kollat lite i ETK nu... Dimensioner på krängningshämmare.. M Roadster -97/07: 23mm fram, 18.5mm bak 2,8 Coupe -99/03: 28mm fram, 17mm bak 2,8 Roadster -97/07: 24/25mm fram, 18mm bak Antar att den grövre på 2,8R är vid M-chassi. Förvirrat klen kränghämmare fram på M'en.. och bak på Coupen... |
|
| var det andra dimensioner förre dessa datum? | |
| Det var de produktionsdatumen jag kollade på, då det var de bilarna som var aktuella (mina Roadsters och Tomas Coupe). Jag antar att det är samma iallfall fram till face-liften. | |
|
Jag snackade lite med en polare som kör mkt bana och känner massa racingfolk, och han sa att det viktigaste är att ha RÄTT krängningshämmare, alltså rätt avstämd mot övriga komponenter. Annars så skulle det nog sitta 100mm super stag under varje sportbil..... Det är ma o inte per automatik att ju större/styvare krängningshämmare, desto bättre väghållning.... /B |
|
|
Beppo: Därför beställer jag mina kränghämmare tillsammans med det kompletta Ground-Control chassit!! :-) /Caspar Länk |
|
|
Det blir nog kanon, utan tvivel! /B |
|
|
Caspar: låter som att dettta med att synka alla komponenter i chassit är inte helt lätt även om man har anskaffa rätt delar. vem tänkte du anlit att montera eller i alla fall ställa in alla delar? |
|
|
Hmmm.. vet ej.. Fast det får man ju prova sig fram till (har ju varit på förarlicenskurs idag och lärt mig :-) ) Köpa lite bantid och ratta runt!! Eller ha med en garagelyft och massa verktyg till vårens första Challenge!! /Caspar Länk |
|
|
Inom kort kommer Sachs/Eibach ställbara väghållningssatser att kunna köpas exempelvis hos AutoExperten. Har bestämt för mig att de finns även till Z3. Rekomenderas om du vill ha högsta möjliga kvalité och prestanda. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| kalle, har du koll på vad dessa kan tänkas ligga på ? | |
|
z3c, Tyvärr är produkterna inte prissatta ännu. Återkommer när jag vet mer. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.