|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tomas: Nåja, jag har inte råkat ut för salt i Tyskland, men det är möjligt att de har börjat med detta... :-( /Caspar Länk |
|
|
Ave: Ser ut att vara samma fälgar. En felskrivning i annonsen alltså. Vet Du vad de fälgarna väger?? Dimensioner?? Pris?? ÅF?? Finns de i 19"?? etc etc /Caspar Länk |
|
|
Caspar: Tillverkaren finns på Länk och bruttopriset på fälgen är €295 i 19". ET 35, men det fixar du ju med spacers :) Är dåligt med ÅF för RH i Sverige men nån ska finnas. |
|
|
Det känns som om vi tappat tråden i denna tråd.. men men.. Hittade den kromade varianten hos dem (AK-Phönix) i 19" 8,5" fram och 9,5"/10" bak. Dessa bakfälgar hade ET10 resp ET17, vilket blir perfekt med 20mm spacers... Priset var dock ett helt annat €590 - €673... |
|
|
bilens färg heter Helrott...., det e väl samma som Mastens...!? kan väl inte finnas så många M-zor med den färgen... aja... får se om det blir den .....just nu verkar det som att det är köparens marknad ....kan inte påstå att priserna är höga...och även om dem e det så kan man pruta rätt friskt..... |
|
|
Kikki: Man får plats med allt man behöver i en Z... tandborste och kreditkort! =) Nä men jag får faktiskt in 2 golfbagar med alla klubbor (får dock lägga ur vissa jämte men ändå i bagaget.) och jag har ändå lite slutsteg och skit till stereon i bagaget oxo. Z3C: Det som jag ser fördelen med en bil som gått mycket i tyskland e ju att den inte har lika mycket stenskott och är oftast finare i lacken. Köper alltid mina bilar i tyskland av det skälet att dom är fina i lacken även om man skulle köpa en som gått lite längre. Sen när man ändå är där så kan man ju lika gärna fylla bilarna med go dricka ;-) |
|
|
Ja, fast som ölsmugglarbil är väl inte roadstern den optimala lösningen direkt......... Får väl in 4 plattor kanske..... ;-) /B |
|
|
kicki: Är du helt säker på att bilen är hellrot/ljusröd? Det stämmer att "min" har den färgen, men jag är tveksam till om det verkligen kan vara samma som på den där M Roadstern. Å andra sidan är just ljusröd en av de mest svårfotograferade färgerna så det du säger kan mycket väl stämma :) Antalet ljusröda M Roadsters (och M Coupéer med för den delen) är inte stort eftersom det inte var en standardfärg för M-bilarna. Här är förresten en bild på en imolaröd M Roadster bredvid en ljusröd Z3 Roadster: Länk . Färgerna är ganska på bilden tycker jag, i verkligheten är skillnaden klart större. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten : det e lite svårt det där med färgen... frågade nuvarande ägaren igår och han sa att denna färg heter helrott.....skaulle han ha fel och det skulle vara Imolaröd, så inte mig emot ... |
|
|
kolla på färgkoden i motorummet. tycker att Imolaröd gör sig best på en M5. Det finns ingen annan färg som ser så asfett ut på M5 som just imola röd. för en Roadster föredrar jag definitivt Ferrariliknande hellrott. Då ska bilen förses med stora helst krom delataljerade fälgar. Riktig eye catcher. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: Jag kanske skulle satsa på kromade 19"-spinners med andra ord? :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Masten: Äntligen vaknar Du från Din 16" dvala!!! :-) Du har mail förresten.. | |
|
Caspar: :-D Jag har fått ditt mail, erbjudandet var mycket intressant! Kan jag få tänka över det ett tag innan jag bestämmer mig? Jag kan ju som bekant inte själv bestämma vad som ska eller inte ska sättas in i bilskrället :/ /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Imolaröd är jättesnygg! Samma färg som Amazon sport från min ungdom - och det är ju bara ytterligare ett plus... Ha de/LB |
|
| Masten: Det är lugnt, panelen åker ju inte ut förräns vid avställning och jag har plats för grejerna. | |
|
Jaha..... det blev ingen M-bil , dock så blev det en Porsche 964 Carrera 4 91:a, vilken bil... vilken körglädje,,, har aldrig haft så här kul på länge... :-))))))) kan man komma med Porschen istället på morgondagens träff ?? det om det blir nån såklart |
|
|
kicki: Grattis! :) Visst får du ta Porschen imorrn, men håll den borta från Z:orna ;) Håll koll på tråden om träffen under morgondagen, platsen vi ska ses på är inte helt klar... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| får se om jag hittar nån kompis som vill o kan följa med samt köra Z:an ell C4:an....om det inte går , så får se vilken jag dyker upp med..:-))) | |
|
Grattis kicki!! Det börjar se bra ut på Din parkering nu antar jag!!? /Caspar Länk |
|
|
ja det kan man säga att det gör ,,:-))) Det e rätt roligt för att det står några till roliga bilar på min gata... vekar som att mina grannar på gatan har bra smak :-))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.