AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.099

E36 Tasig tomgång

Sida 2 av 2
Anton8
Men eftersom den så hastigt "Hoppar" ner till ca 500 varv så borde det väl ha något med elektronik att göra och inte med soppa? då brukar Svängningarna i varven vara "Mjukare"
Men om Vevaxelgivaren är trasig får inte motorn nå felsignaler oc kanske börjar blanda för tjockt?
B3 coupe
Jag hade liknande fel på min förra alpina.
Där konstaterades det att det var en liten manick som hette tomgångsregleringsventil/motor som var paj.

Jag vet inte om det kan vara till någon hjälp för dig.
Pa
124
Pakko
530D -06

kan vara lambdasonden.....
eller tomgångsregulatorn...
Vy
119
Vyper
325i Sedan -05
Om vevaxelgivaren droppar så får du varvdrop och tändmissar som följd, datorn vet inte Cyl1s läge och kan därefter inte hålla reda på när motorn gått 1 varv..

Tändmiss o varvdropp som följd.

//Vyper
Anton8
Jepps testat nu! Den gick bäst och luktade inte soppa när jag hade lmm ur! Testade köra lite oxå och den gick fin fint...Då blir de väl alltså att testa byta den först
Vy
119
Vyper
325i Sedan -05
Du kan prova rengöringstipset som några har här på forumet..

Det var något med att hälla hett vatten genom tråden/filmen för att rengöra den..

Vet inte säkert så kolla runt först är bäst.. Den är ju tyvärr lite kostsam..

//Vyper
Ol
156
Old
328i -95
Hur mycket kostar en vexaxelgivare hos BMW???

"En gång BMW, alltid BMW"
Vy
119
Vyper
325i Sedan -05
Ehr vet inte, köpte min från skroten en årsmod 98, den kostade då c:a 350-400 kr.. Skroten har ju som filosofi att ha 50% av originaldels kostnaden..

Ibland så stämmer dock inte den filosofin dock

//Vyper
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Åkt till en verkstad o be dem läsa av felminnet eller rättaresagt, nolla minnet och kontrollera felkoder efter en åktur! Får du ju upp hur som helst om Lmm,en är paj eller inte!

Kostar runt 400:- har jag för mig!! Bra mycket billigare att börja så än att köpa en ny LMM direkt!
Anton8
Men tycker ju nästan de splklart är min LMM som spökar eftersom bilen går hur bra som hellst när den är urkopplad!
Anton? Jag har samma problem som du. Var det din LMM som felade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.