|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kul att ni är nöjda grabbar med såväl resultaten som priserna, det är ju det som är meningen. Att vissa andra chipfirmor, inga namn, är mindre nöjda när vi dumpat priserna är ju en helt annan femma. Kom ihåg, när väl en bilmodell är programerad och ett chip gjorts kostar det väl inte mer än 1:- att ta fram chipen. Mer fart åt folket! Inga problem att behålla era gamla chip. Kom oxå ihåg att om ni bor en bit från Sthlm så räcker det med boxnr och chipnr (och bilmodell såklart) så kan jag skicka mot pf. Det tillkommer en avgift på 50:- inkl frakt. Lev tid några dagar. Om ni undrar vart boxnr sitter så gör det naturligtvis det på...boxen. Chipet ni ska kolla efter inne i boxen är troligtvis det enda som går att lossa och har en silverettikett på sig. ItsFun:) Qvarnis |
|
518i slow mobil |
Måste nog erkänna, Qvarnis e en av dem som ger det mest seriösa intrycket av personer i bilvärlden som jag set/mött! Hatten av för dig! Du e en förebild! 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Jomen, kan bara hålla med! Det blir nog till att besöka herr Qvarnström med 745:an istället för att skicka halva bilen över finska gränsen (Tuoma). Men jag vill ju ha mer än 80 hk... kan Qvarnis hjälpa till att få spridarna gnistade i samband med chippning tro? :D Får väl ringa och fråga... Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| M3 | |
elgordoblanco |
fråga? jwrchippet, ger det nåt till min 330, 15 kusar är väl alltid ngt men märks det i toppfart/bränsleförbr. Min 02:a har gått 3000. |
| hur monga hestar kan man få i en bmw 525 I ??? va är det man ska byta ?? | |
| Jocke. Flyttar ert chip varvstoppet också, eller är det valfritt? Arbetar chippet med samma parametrar som originalet med ex. luftmassa och lambda eller går den enbart efter förinställda värden? Jag är rätt sugen på att chippa mig bil eftersom det inte handlar om några pengar, men jag vill inte få några elproblem pga chippning. Har ni någon effektkurva att tillgå till en 328i (M52)? Det skulle vara intressant att se hur effektregistret ser ut. | |
|
Någon som trimmat en BMW 328i E36 med JWRs chip? Jag har läst den omnämnda artikeln, men det skulle vara intressant att höra resultatet från någon som gjort det på sin bil. Även förändrad bränsleförbrukning skulle vara intressant att höra om. |
|
|
vi fick inte vårat gamla chip när vi chippade av dig qvarnis, varför? vi frågade tom bruden i receptionen efter det, men vi fick det aldrig. men bilen gick iaf bättre, höjjt varvtalsstopp och toppfartsspärren försvann |
|
DanneR |
Vad är de för HEMSIDA sida till JWR? Daniel |
|
Danne R: JWR har ingen hemsida. Du hittar all info på Länk där du även kan läsa om lite roliga bilar. Qvarnis |
|
|
Ni som har 328:or och vill få lite mer kraft i motoriken kan ju försöka hitta ett insug till en BMW 325 och vips så har du säkert 220hk. Det är nämligen så att 328 insuget är strypt.. Detta har jag hört av en kille, borde stämma...?? |
|
| hei jeg lurte på om noen hadde adressen, mail eller tlf til: JWR (Jürgen Weis Racing). 1500kr er jo verdt et forsøk da... | |
Dahlberg |
danragn: M50-insuget (325, 525) flödar mer än vad insuget till M52 (328, 528) gör. Detta beror knappast på att M52-motorerna skulle vara strypta utan troligen för att få upp gashastigheten på lägre varvtal och på så vis få en annan karaktär på motor med högre vridmoment på lägre varv än tidigare M50-motorn. Eventuellt kan det ge högre toppeffekt (om motorn mappas om) men bottenvridet kommer troligtvis att bli lidande. Några 220 hk genom att bara byta insug är nog tyvärr bara att glömma. Mvh Anders |
| Varför skiljer det bara 1 hk på 2.5L motorn & 2.8L motorn? Någon form av strypning måste det vara, och ok 220hk var väl lite att ta i.. | |
| Nytt pris för chippning hos jocke med montering ca 2000:- | |
|
danragn! Skillnaden mellan 2,5 och 2,8 på pappret är 1hk, men i verkligheten skiljer det nog kanske mer, men det viktigaste är att 2,8l motorn säkerligen har en högre vridmoment o effektkurva redan på lågvarvsregistret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.