AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
18.037

jocke@itsfun.nu

Sida 1 av 2
Nån som har erfarenheter av dessa chip? Var bor han?
Vad är det för chip de säljer? Fabrikat?

Han bor i Sthlm.
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Han bor i Stockholm/Haninge Jocke Qvarnström.
Han är återförsäljare av JWR (Jürgen Weis Racing) som ligger i Stockholm/Haninge. Jürgen Weis är en "gammal"
BMW guru som bland annat trimmat åt "Peggen" och har mycket kontakter i Tyskland. Så jag skulle tro att hans chip é bland dom bästa på marknaden. Så varför handla av Herr Qvarnström när du kan åka direkt till JWR.

Mvh "Starre"
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jepps, det är JWR chips han säljer OCH turbocenters.

Dock tror jag chippen till BMW bilarna kommer från JWR eftersom han är nog den som kan BMW bäst.. =)

Varför köpa av Qvarnis? Han tar bara 1500:- för ett chip monterat och klart. Tror JWR tar en tusenlapp mer. Anledningen till prisskillnaden är att Qvarnis köper in en hel del och har mängdrabatt.

Så Roffe; Du kan åka eller beställa chip från www.itsfun.nu nu utan att oroa dig för att få ett dåligt chip.

/Edvard
BMW CS # 4503
netsix
Jag skall lämna in bilen hos JWR racing på Tisdag 8/1-02 så jag kan meddela resultatet. Det är via Qvarnis jag har gått. Maila mig på onsdagkväll om jag glömt att göra ett inlägg. Dom sa till mig att det skulle göra 8-10% på min bil, men det har jag svårt att tro. I bästa fall kanske 6-7% men det är ju bra nog tycker jag för 1500:-. JWR racing har flyttat från Haninge till Tyresö.

/netsix
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
netsix:

JWR har inte flyttat till Tyresö. Isåfall har dom gjort det väldigt fort då jag jobbar nära.
518i slow mobil
De har gjort det.... Synd att de inte hade min del till e28 an..... Liten del som tydligen e svår att få tag på.....

Konverterar 518 till 528....
E28 är bäst!
netsix
Ja, dom har flyttat. Iallafall enligt Qvarnis för han hade inte den nya adressen. Fick ett mail från honom senast i förrgår då han sa det. Dom har tydligen flyttat för ca 2v sedan

/netsix
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
netsix:

Åfan! Då måste jag kolla upp det.
netsix
JWR racing ligger numera på strömfallsvägen 69 i tyresö kan jag meddela till alla som är intresserade.
Ser fram emot imorgonkväll när jag hämtar bilen där och får känna resultatet.

/netsix
RafkoM3
Kan qvarnis ordna mappning av en bil oxo?

/Rafael
M3 Köhler Racing
netsix
Vet ej, men kolla med JWR racing dom kan säkert. Du kan ju kolla om Qvarnis gör det. Gå in på www.itsfun.nu, där finns det ett nummer till hans personsökare som du kan ringa sen ringer han upp dig på en stund.

/netsix
netsix
Hämtade min bil och blev verkligen glad. Jag känner särskilt skillnad på låga varv. Det är bara att beställa tid. Men gå igenom Qvarnis. Då är det bättre pris.

/netsix
jovi01
Nu har oxå jag chippat min BMW 525 Touring hos JWR genom Jocke för 1 500:-.
Resultatet är klart bättre än mina förväntningar, nu kommer draget redan vid 2 500/rpm jämfört med innan då jag tyckte att man behövde komma upp till ca 3500-4000/rpm innan det började bli bra drag.
Sen att han släckte min airbaglampa som höll på att lysa gjorde ju inte saken sämre direkt.
Bra jobbat JWR !!!
Ko
663
Koffe
320iC -93
Hur är det att chippa en bil som gått långt (över 18k)? Har hört att man ska passa sig lite eftersom motorn är rejält "inkörd" med gamla chippet. Hur mår packningar och annat om man helt plötsligt plockar ur lite fler kusar, och dessutom i ett annat register än tidigare? Nån som vet?

Coolt att ha en bil som är trimmad av Qvarnis f.ö. Han är ju lite av en legend =)

//Koffe
fradric
Tjena!!

Det är nog ingen fara att chippa din bil, bara den är någorlunda välservad, och inte låter illa i motorn.
Det blir ju ingen jätte effekt ökning.
Ska snart köpa ett chip av Qvarnis jag också!!
Lycka till, MVH// Jonas!!!
323E21terror
Angående att chippa bilar som gått långt hör jag ibland från personer som håller på själva och pular med bilar att det inte ger någonting, helst skall de ha gått under 10000mil annars är det ingen ide'. Men när man hör med aktoriserade bilverkstäder och
kända märkes verkstäder så säger de att det inte spelar någon som helst roll hur långt bilen har gått, bara den går bra och är välservad så skall det fungera precis lika bra på långmilare.

Så frågan är vem skall man lita på? jag tror personligen att jag litar på dem som säger att miltalen spelar ingen roll även om de kanske inte är helt opartiska i detta sammanhang då de själva säljer och monterar chip. Det handlar ju trots allt om klart små effektökningar så länge det handlar om sugmotorer.

farten är min drog
518i slow mobil
Tror nog inte att det spelar s stor roll hur många mil den ha rullat. Går nog helt ok att chippa iaf. Qvarnis e en skittrevlig människa kan jag bara meddela. Hoppas det går bra med porschen...

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
TJENA!
NI SOM HAR CHIPPAT ERA BMW,MED JWR CHIPPET .HAR NI
MÄRKT NÅGON SKILLNAD PÅ BRÄNSLEFÖRBRUKNINGEN OCH
TOPPFARTEN ?
MVH:ERRA
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Är det nån som vet om man får behålla orginalchippet efter ingreppet?? Det skulle jag vilja göra iaf. Så man kan backa om man vill..

Mvh Gus
JWR sätter i ett nytt chip så det skulle förvåna mig mycket om man inte får behålla det ursprungliga men varför inte mejla Qvarnis och fråga.

www.malte-racing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.