AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.019

Varning! Rån av M5or

Sida 1 av 2
Morten B
Jeg og M5'an var med på en rekonstruksjon som skal vises på Efterlyst i kväll (Torsdag) 21:00:

Fire stk M5'er har nylig värt til salg og blitt sjulet av bedragere. Framgangsmåten har värt den samme: når bilen skal vises drar gjerningsmennen fram en pistol, truer til seg nöklene og stikker av med bilen.

I mitt "fall" (som vises i kväll) skal min svarta M5a selges. Jeg kjörer til McDonalds i Västberga for å vise bilen, men ranerne truer til seg nyklene og stikker av med bilene.

Jeg skal jo også sälge min M5 i virkeligheten, jeg kommer nok til å tenke meg om ekstra för jeg viser bilen....

// Morten
Skulle man inte kunna be nån kompis att följa med och stå lite längre bort och invänta om något skulle hända? Kompisen kan ta några fotobilder på tjuven, även följa med den stulna bilen om den blir stulen! Det går att gardera sig mot sådana fall tycker jag, men man ska absolut inte sälja en M5:a själv, ta med dig en gäng polare :) Kan man inte "hyra" polisen som kan stå lite längre bort?

Mvh Dragolito
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Gardera sig mot såna fall?
Jo, jag hänger gärna efter i en annan bil om gärningsmännen dragit upp en puffra. Eller hur....
Jag bråkar nog hellre med försäkringsbolaget än nån jävla maffia.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
hänga efter en M5 är nog inte det lättaste.... de är bra stick i de j-avlarna... inte lätt att hänga efter i en 325 eller dyl....

4 Cylindrar är 2 för lite!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Är nog inte lätt att lösa detta. Larm med positionering och strypning och bränslepumpens ström är nog bland det enda man kan göra. Alternativt polisunderstöd, men det blir kanske lite svårt. :)
Morten B
I ett av fallen var det to personer i bilen når den ble stulen. Når ranerne har våpen hjelper det ikke mye...

Jeg forsto det som at försäkringsselskapet betalte ut bilens begärde pris i ersätning.

En av bilene som ble stulen ble funnet i Södertälje. Elller rettere sagt: det var motoren og växellådan som ble funnet, resten av bilen var borte...
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
om man inte har positionering i bilen redan, så är det ganska enkelt att fixa ett själv. om man tar en gammal telefon och tar bort högtalare som kan pipa när det ringer och även mikrofonen. sen kopplar man in en billaddare som håller telefonen igång. och så tar man ett kontantkort och laddar på det minst en gång om året, annars spärras kortet. alt. att man har två och växlar.
Telefonen kan man gömma tex bakom instrumentpanelen där den inte syns.

Om bilen blir stulen så är det bara att säga till polisen så kan de triangulera telefonen och få in den exakta positionen.

MVH Fabian

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det finns nog inget skydd mot sådana stölder. Mer än att lyssna av samtalet i telefonen. Alternativt ha med sig ett drös polare. Och naturligtvis träffas i bra kvarter! Utanför benghuset kan nog avskräcka några procent potentiella tjyvar.
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Ta med en polare som filmar på avstånd.

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Avtala möte med köparen utanför polisstationen.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Någon här från forumet som blivit drabbad?

///
Nicke

Nytt rekord med M5an, 2,86 l / mil =)
bmw alpina b3
kollade det på tv3 fan vad förbanad man blir
såg också reportaget på efterlyst, så satans synd att det skall kunna gå till såhär!

MVH
Johan K
Jag menar självklart inte att kompisen ska ta foto så att han syns typ HEJ HEJ HÄR E JAG O SKA TA BILDER OM NI ÄR EVENTUELLT NÅGRA TJUVAR!! längre bort får han stå självklart, gärna där det passerar en massa människor, VEM fan ska märka då?

Dem har vapnet bara för att skrämmas, inget mer...

Mvh Dragolito
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En bil är ett matriellt ting, en sak, som går att återskapa och införskaffa på nytt om det skulle gå förlorat.... Även om M5 är en speciell bil så är det bara en bil.... det handlar bara om pengar...

att riskera sitt eller någon annans liv för att inte mista en bil är i mina ögon inget annat än riktigt korkat... OM något skulle hända så är ett liv mycket svårare att återställa än en bil... så oavsett om de bara har vapen för att skrämmas eller ej så lämna ifrån dig bilen om du är under vapenhot...

Om någon tar till vapen för att stjäla en annan persons egendom så är det någon spärr som inte funkar ngnstans och då ska man vara väldigt försiktig.... tänk på det innan ni börjar placera ut folk med kameror....

4 Cylindrar är 2 för lite!
Var är vårt land på väg? Tittade på efterlys igår och blev deprimerad inte bara av M5 stölden utan av hela skiten, tragiskt.

Ps. snyggt bredställ med M5an. ds
in
438
inkognito
E34 535-92
ja man blir ganska pissed när man ser sånt där, de som ska sälja får la ha me en polare me ak eller nåt.

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Fabi_no1> har faktiskt så på min bil, har kopplat in en nalle som alltid är på laddning, kopplat in på larmet så den ringer min mobil när billarmet går.
Har även lagt in den i Telia Friendfinder, då kan man tom positionera den själv via nätet.
ngn som vet om de efterlyst reportaget kommer i repris?
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
JohnyB>>>
då vet jag att det fungerar i praktiken! har bara läst mig till det innan.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Jag saknar att man inte kan ta en sak i egna händer:Ring mig om det är problem,jag fixar det.

BMW e lag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.