|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Inbytesvärde"?!?!?! den enda som kan tjäna på detta är bilhandlaren som kan på visa att han gått i förlust genom att övervärdera en inbytes bil.... Satt i system för att dölja vinster kan det helt klart väcka intresset hos såväl revisor som skattmas om man kategoriskt övervärderar inbytena... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har inget med det å göra. Är inge olagligt eller skumt. Sifrorna är bara till för att "lura" köparna. BMW handlarna vill inte erkänna att de prutar på priset på en ny bil. Det enda som är intressant är summan som byter ägare. Har ni aldrig uppleft/hört om att man får olika inbytesvärde beroende på vilken ny bil man väljer? Hos samma handlare. |
|
|
Precis AEG. Ett högre inbytespris när man köper ny bil är inget annat än en förtäckt rabatt på den nya bil man köper. Helt klart är att man får mer betalt för sin gamla bil om man köper en ny 745i än om man köper en ny 316i. Om man antar att bilhandlaren kan ge 5% rabatt på ny bil för 200 000 kr blir det 10 000 kr i rabatt. Om man köper en 800 000 kr bil blir 5% 40000 kr...Så även om din kompis "fick" 15000 kr för mycket i inbyte så tjänade bilhandlaren ändå en rejäl slant. Jag är av den åsikten att bilhandlare ytterst sällan gör en dålig affär! Iallafall sådana som har varit med i spelet mer än 1 år. Marginalerna är sådana att man inte har råd att klanta sig. |
|
|
Det här med driftskostnader på E38, det är ju en enda stor påse med skitsnack. Jag har ägt min 735:a i snart ett halvår nu, den har kostat mig en glödlampa och en oljeservice. Har kört ca. 2000 mil, snittar precis under litern i förbrukning. När jag köpte den fick jag höra att "köp inte en bil som just passerat 10 000 mil, allt kommer att börja rasa inom ett halvår". Nu har halvåret gått, och inte fan har bussningar, stag och hjulupphängningar börjat separera från karossen. Ja, just det, BMW gick igenom bilen undertill vid servicen för ett par veckor sedan, och konstaterade att en plastkåpa behövde fästas upp med en ny plastskruv. Illa, illa! Jag har helt enkelt blivit tvungen att lägga servicepengarna på exteriör utsmyckning. Ska det vara på det viset? Här köper man en dyr lyxbil med skyhöga ägarkostnader, och vad händer, man är tvungen att köpa kromnjurar, för att få pengarna i rullning! Jag blir så trött! Att sedan BMW i princip gav bort två uppsättningar sommar och vinterdäck på snygga ellipsoidfälgar (facelitfälgar) eftersom ingen ville ha E38 grejjer, satte ju ytterligare käppar i hjulet. Man hade ju räknat iskallt med att bli tvungen att köpa svindyra superdäck hos sin lokala gummigubbe. Finns bara en sak att göra, åka ner och byta in bilen på Volvo. Jag ska ha en tjänstebilskörd S80 T6 -99 med den härligt fyrpetade automatlådan, då får plånboken vad den förtjänar! |
|
|
Härligt inlägg quixotic2. :0) Kan bara instämma. Kan dessutom bekräfta att BMW rear vissa E38 grejer, köpte 18 tums fälgar för mindre än halva nypriset (som iofs är extra svindyrt). "Har inte råd med Volvo" /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.