|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tips hur man ska få sålt bilen utan att ge bort den mvh jonas. | |
| Skänka bort? | |
|
Annonsera på flera ställen. Fota fina bilder på den. Tydlig klar text i annonsen. Sätt ett lågt pris. /Lazze Länk |
|
|
Hej verkar va lite problem o hitta "rätt" köpare håller på att göra mig av med min nu...fast det är ju nästan så man får skänka bort den. Synd på så fina bilar. Folk verkar va lite "rädda" för att köpa dem!? och det är mycket "mätarställnings" frågor!? Tycker jag iaf, men en V8 är en V8 går hur långt som helst! ;-) Mvh Daniel |
|
|
För att få sin E38 (-94-98) såld idag så är lågt pris ett måste, så är det bara. Såvida den inte är väldigt speciell, med mycket väl dokumenterad historik. Facelift-modellen är klart mer intressant dvs from -99. /Lazze Länk |
|
cane |
Just de stora vagnarna är väl extra utsatta för mätarfiffel, (iaf tror folk i gemen det) så jag skulle tro att korrekt servicebok är A och O.... utan en sådan får man nog till att dumpa priset rejält tyvärr, jag t.ex. skulle inte köpa just en 7a utan perfekt dok. nästan oavsett pris. |
| Och vad är ett lågt pris på en 740 E38 i ok bruksskick? | |
| Hursomhelst.Om man köper ett fint oskruvat exemplar och kör över 20tusen mil så får man väl ändå ge bort bilen sedan.Trots att den är finare än alla andra 95or som gått "13000 mil" | |
Scheckheft |
Hej Att värdera bilar är svårt. Problemet med lyxbilar som E38:an är att driftskostnaderna är höga, och intresserade köpare är få. Framför allt för en bil som är 9-10 år gammal. Sedan inträder den berömda milskräcken vid 15t mil hos många köpare . För en fin och felfri 740 av årsmodell 94 - 95 med bra historik skulle jag betala mellan 65 och 80tkr. Priset mycket beroende på utrustningsnivå. Annars tycker jag att Lazze har sammanfattat det hela bra. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Är det inte så att många vet vad en sjua kostar att driva eller vet vad den kan kosta. Där av blir priset så enormt viktigt då många som inte vet vad den kan kosta inte tittar på skicket utan tittar på priset först. Den lilla klick som är villiga att betala ett högre pris för en fin bil är inte så många och tittar mycket innan de köper. Så ska man bli av med sin sjua så är det bara bra marknadsföring och ett attraktift pris på bilen. Så jag delar nog också Lazze:z uppfattning också. |
|
| har 95'r 4.0 eller 4.4? | |
Scheckheft |
Hej M60 motorn på 4,0l. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
| Ja har en mkt fin med full historik + mkt kvitton går perfekt utan missljud 18000mil har satt ut den för 70 p&k men inte fått några svar men de är nog bara för att färgen är lite specielle den är navriotimettalic | |
|
E38-bilarna är uppenbarligen mycket svårvärderade. Hos den lokala handlaren här i Jönköping såldes nyligen en 740i-97 för 215 000 kr. Den bilen hade visserligen enligt uppgift bara gått strax under 5000 mil. Bilen stod mindre än 2 veckor i hallen. Så nog finns det en och annan köpare till rätt bil. Personligen har jag blivit erbjuden allt från 85000- 120000 kr i inbyte för min 728ia-96 i år. Så spridningen är stor om man jämför med Scheckhefts siffor. |
|
|
Friedrich S, inbyte är lite vanskligt att jämföra med rakt av utan att veta hur mycket rabatt det är på den bil man köper. 336699, Det extremt höga priset för 97:an ser jag som ett uttryck för att det finns tillräckligt många personer som är beredda att betala väldigt mycket för att få en bil med få mil (och få servicar?). Håller med "Scheckheft" i värderingen. /Simon |
|
|
Visst har du rätt simon_en. Men i just det här fallet kunde handlaren inte lämna speciellt mycket i rabatt när han vet att bilen han byter in kan vara svårsåld och priset gällde vid köp av en annan begagnad bil. Därav jämförelsen, om än något vansklig. Handlaren måste alltså anse att bilen är värd mer än vad jag blivit erbjuden i inbyte. Sedan är förstås köp hos handlare och privat två olika saker. |
|
| Fast skall jag vara lite mer objektiv så finns det en annan mörkare sida också. En del handlare byter inte ens in en fin 7-serie. Svensksåld med alla papper! BMW i Göteborg ville inte byta in min bil! | |
|
Sist jag pratade med BMW sa dom att dom generellt endast tar in nyare bilar på max 3 år , men några undantag finns säkert . E38 är ju otroligt fin bil,men tror som sagt att folk är rädda för drifkostnaderna. Har upplevt att folk som inte kan BMW tror att en E38 drar en otrolig massa bensin, dyra servicar, dyra reservdelar och dessutom dyr i inköp. Jag brukar lite provocerande svara dom att jag hadde inte råd med volvo så det fick bli en BMW istället ;o). Kan inte uttala mig om servicekostnaden eftersom jag sköter sånt själv, men i övrigt tycker jag inte att min 728 verkar dyrare att äga än någon annan medelstor/stor bil (bara trevligare). Vore kul (för andrahandsvärdet) om folk insåg det , men å andra sidan är jag rätt nöjd att köra min BMW när andra åker Volvo. |
|
|
Ang vad BMW tar i inbyte så ställer de bara ut bilar som gått mindre än 10 000 mil i hallen (gäller BMW Solna) om det inte är en ovanlig modell som kan ställas dit även om den har gått längre. Andra märken och BMW som rullat mer än 10 000 mil säljs vidare till småhandlarna. Därav de dåliga inbytespriserna. Detta fick jag förklarat av en säljare på BMW Solna i våras. /Rickard |
|
|
jag hade köpt denna vita pärla, om det hade varit automat, och jag inte köpt bil precis. Länk |
|
| Vet en som köpte en ny 745i för ett år sen. Tjatade till sej ett inbytesbärde på 200 000kr på sin 728i -99 med 8000mil. Stog i hallen för 185 000kr sen........ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.