AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.730

Volvo XC90 4.4 V8 vassare än X5 4.4...

Sida 3 av 3
Jag anser det vara väldigt relevant hur X5an beter sig på en bana som Nürburgring, ringen kanske mest av alla banor visar vad en bil går för med sin stora variation. Eftersom 99,9% av köparna till XC90 och X5 aldrig kommer ta ut sin bil i terräng så är det en självklarhet att det är viktigare hur bilen beter sig på vägen än i skogen, den som påstår annat har fel. Även fast sannolikheten är ännu mindre att de tar ut sina SUVar på bana, så simulerar en bana bättre de påfrestningar bilen utsätts för under aktiv vardagskörning.

BMW insåg före alla andra ironin med SUVar och byggde världens bästa, förklädda sportkombi, därför vinner den mitt gillande.

Det är fullt möjligt att du har rätt. Det säger dock ännu mer om hur onödigt konceptet med SUVar är redan från början. Förmodligen är det så att min oförståelse för relevansen av tiderna runt ringen för en SUV har att göra med min oförståelse för biltypen överhuvudtaget.
SUVar är någonting som vuxit fram ur folks behov av en falsk känsla av säkerhet, och jänkarnas behov av "bigger is better," det som började som en bil skogsvaktare, räddningtjänster och äventyrare körde, och använde på sätt som var menat, har idag blivit en kromfälg-beprydd accessoar varenda amerikansk kärring kör runt i. Vad jag menar är att eftersom det uppenbarligen finns en marknad, så insåg BMW smart nog att bilen inte behöver vara terrängduglig alls, bara den ser ut som den kan bestiga berg :)

MVH,
E38B12
Za
28
Zardur
525i Touring -02
Mugge:
Bmw skriver själva att tester som gjorts bla tillsammans med samarbetspartnern Tuv, den tyska myndigheten för säkerhetsnormer,
att vätgasen kan ge en högre säkerhet än den traditionella bensinbilen. Detta illustrerades bla annat genom det test som visas intill vid läckage av vätgas respektive bensin som antänds. Vätgas
lågan gick snabbt rakt upp eftersom bränslet är så lätt under det att
bensinen gav en eldslåga som omslöt hela bilen under dessutom en längre tid.
Vem vågar ifrågasätta Tuv och FIZ?
Skulle inte 8'an i XC90 levereras av Suzuki?
johns

Nej av Yamaha
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
bmw320i:
Egentligen är alla vanliga personbilar med mer än 100 hkr onödiga!En allroundbil känns mindre onödig än en bil som bara trivs på asfalt.Eller?
/A
Stog i metro att den skall dra porsche men vilken porcshe?! cayenne som har sneakmotor ?! om det nu finns en sådan
Tror det gällde cayenne V6, vilket i alla fall jag har svårt att lista som en Porsche med Porsche- prestanda..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Sigdarve: Mycket möjligt, men här pratar vi om en "allround-bil" som bara trivs på asfalt.

Som E38B12 säger "så insåg BMW smart nog att bilen inte behöver vara terrängduglig alls, bara den ser ut som den kan bestiga berg".
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
ja det är ju lika mycket vrid iallafall 440nm....mercan ML har större motor 5Liters och lika mycket vrid.....

///325///
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.