|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Acey: Har du fått jobb på volvo ? :) Det låter nästan som du intalar dig själv något inför ett stundande volvoköp. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Acey: är beredd att hålla med dig. XC90 känns som en modernare tolkning av vad en stadsjeep bör vara, än X5:an. Tror att volvon kapar åt sig många köpare, framförallt sådana som "bara måste ha en sådan där stadsjeep". Prestigemässigt har volvo lyckats verkar det som eftersom gappet mellan volvo & bmw är minst märkbar i SUV segmentet. Kanske har det bara direkt med inköpspriset att göra.. Frågan är hur strategiskt det är att lansera 8:an i Europa också. Eftersom 75% av bilarna skall till USA- marknaden redan som det är, kunde de kanske lika gärna skeppat över resten dit med. Blir säkerligen inte svåra att sälja och framförallt skulle man slippa oönskad uppmärksamhet kring miljöpolicyn i företaget och den pågående stadsjeep- jakten som försigår i media. I min mening en USA bil rätt igenom, då kan den väl lika gärna bara riktas till den marknaden också.. När kommer hybridmotor- alternativ till XC90 som respons på miljö- anklagelserna? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Wendtan: Jag kan förstå att du tror det ;) Men det blir ingen volvo här. Men faktum kvarstår att Volvon är sjusittsig, är säkrare och tilltalar faktiskt till mer folk. Som Beppo säger så är skillnaden mellan Volvo och BMW som minst i SUV segmentet. Jag hade personligen valt en 4,6is om jag hade varit tvungen att välja. Men det är för att jag har ingen användning av en SUV idag. Jag förstår varför folk köper XC90. Ponera att jag hade haft 2 barn, stuga behov av renovering så hade jag utan tvekan valt en XC90 (givetvis haft ne M3 vid sidan av för körglädje ;) men jag tycker att om man måste ha en pass tråkig modell som SUV så kan man lika gärna välja den mest praktiska. En suv kan aldrig ge lika mycket körglädje som en vanlig 3-ser. Därför är det alltid en kompromiss av körglädjen när man väljer köpa suv. Varför inte då ta den som är bäst? Nämnligen en Land Rover :) |
|
|
Acey: Av någon konstig anledning så måste jag få försvara X3:an;-). Du skriver att den är onödig. Men om man bara är två personer och två hundar och vill ha en SUV, varför då köpa en XC90, den känns ju jätte-onödigt då!?Jag tycker att X3:an är en riktigt bra allroundbil för den som inte har råd att ha 2-3 bilar i stallet.Den är roligare att köra än andra SUV:ar i samma prisklass,(den är t.o.m mkt roligare än många vanliga personbilar) jag tror också att den är lika säker som de andra. Den har så där lagom med terrängegenskaper som passar mig perfekt.Den är inte alltför klumpig.Så att komma och säga att den är onödig, det är fel! För mig är den perfekt! /Anders ;-) |
|
|
haimaul: Lever du kvar på 70-talet? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Det finns väl sopigare bilar än Volvo som har större effekt än BMW? ___ En, men en BMW. |
|
|
Sigdarve: Har du sett top gears test av X3an? :) Dom kom fram till att den egentligen inte har speciellt mycket mer utrymme än en personbil, har sämre komfort och väghållning än en personbil och dessutom pga den låga markfrigången inte bättre i terrängen än en personbil. Deras val föll på att köpa en 5serie istället. X3 kommer sälja bra, och för dig så är det den bästa lösningen men egentligen har du köpt dig en något större 3ser touring till ett dyrare pris och sämre vägegenskaper. Dock finns det en mängd bilar som är onödiga men som man skulle vilja ha, främst sportbilar :) Bara du är nöjd, det är det som är viktigast. |
|
|
jag har jobbat en del med xc90 och de sakerna som vi gjorde där har avskräckt mig ifrån xc90 :) säger inter mer än så |
|
|
Nåt konkret kan du väl säga annars säger inte din kommentar NÅGOT alls. |
|
|
Acey: Det var jag som la ut länken om testet på X3:an som TG gjorde.Men det testet sa inte så mkt eg. tyckte jag. Jag skulle vilja se hur andra SUVar hade klarat den terräng som X3:an utsattes för.Vad är det som säger att tex XC90 skulle ha klarat testet bättre?Jag är övertygad om att den 5 cm högre markfrigången som X3 an har jämfört med 5-serien spelar roll.Nu skall jag inte tjata mer:-) /A |
|
| Finns säkert någon som jobbat med X5 som säger samma sak. | |
|
Jag har hör att det har varit en hel del problem med en del av XC90 bilarna bla hörde jag samtalet mellan en kund och en säljare på bmw. Killen hade tidigare haft en XC90 men hade tröttnat på att bilen gått sönder stupp i kvart med det ena felet efter det andra bla hade helva fyrhjulsdriften rasat. Han hade nu köpt en X5a och var supernöjd. Immer: Instämmer med Anders och alla andra nått konkret tack! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag tycker nog att Immer gör bäst i att belägga sig med munkavle...jobbar också på Volvos R & D och konfidentialitet är inte att leka med. En personlig åsikt ang bilval: En SUV köper man för att man vill vara cool (förlegad term?), X5:an är kanske den coolare i Volvoland pga bla effektövertaget, styling (20"-fälgar, dubbla pipor mm) och V8-muller. Mbolo: Flera vettiga inlägg av dig (även i andra trådar) - Göteborgare? :-D |
|
|
Sani: hjärtat klappar onekligen för västkusten. Tror faktiskt det bara är något i dricksvattnet som gör oss alla vansinnigt trevliga människor helt enkelt. ;) Nä, volvo är alltid kul att diskutera och framförallt när det involverar BMW med.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Hehe.... Jag hade faktiskt velat se lite hybridbilar från BMW:s sida.... Man har ju vätgasbilar och det är ju rätt grymt... bil med vattenånga som enda avgas... däremot så har man ju en explosionsrisk som man får dras med. Men en lite miljövänligare bilkanske.... som man kan ta i drift på kortare sikt... kanske utöka gasmodellerna... Vad sägs om en 525 gas/bensin hybrid? jag hade köpt en.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| Tycker XC90 känns lite väl plastig. Länk | |
| Det är större explosionsrisk i en vanlig bil med bensin än en med vätgas. | |
|
nej det är inte riktigt sant... så länge allt går som det ska så är det ingen risk alls nästan... problemet kommer först när det inte går som det ska... tex om du blir påkörd bakifrån.... kommer vätgasen i kontakt med syre så sitter riktigt illa till.... tänk på att det är den tekniken som man använder för att få iväg en rymdraket... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Jag ger inte mycket för topgears tester! Dom har stort underhållningsvärde, men det är absolut inget jag skulle gå på om jag letade bil. Däremot var det kul när Clarkson sågade Chrysler Crossfire :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Bones: "It looks like a dog doing a poo!" :D Värre sågning av en bil är svår att finna :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.