AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
18.976

Nya M5 E60 får snart pisk...

Sida 4 av 8
Klart att MB AMG, Brabus krigar med sina hästkrafter. Vad skall de annars hävda sig med...
F ö är det ju som Kalle säger att BMW passerat MB i försäljning och är alltså idag mer framgångsrika. När M6 kommer så lär väl de som efterfrågar en GT-vagn bli nöjda!
Freude am Fahren!

Sen får jag tyvärr instämma i P3r's inlägg om "Perran_". Tycker denne har visat en tråkig attityd i forumet i alla inlägg som jag har läst. Förstår inte varför man är registrerad på ett BMW-forum om man inte visar det minsta intresse för BMW utan skall klanka ner på dem i varje tråd.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Obladi oblada, nej inte är jag alltid negativ mot BMW. Bara för att man ifrågasätter märket ibland behöver man väl inte bli avstängd (?).
Tyvärr verkar mina herrar, bl a Olle, missat de trådar jag medverkat i som jag ger råd åt andra.

Så fort man ger sig in i en diskussion om BMW så är det alltid någon som ifrågasätter ens existens på forumet. Det finns fler som delar mina åsikter om ni inte visste det.

Men nu skulle inte denna tråd handla om mig, trots att en del verkar vilja det hellre än att diskutera BMW vs Merca. Tråkigt att en del gör så att man glider alldeles för långt ifrån topic.

Btw Olle: Jag har ingen tråkig attityd, men jag är inte lika märkeskåt som vissa heller.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Perran_:

"men jag är inte lika märkeskåt som vissa heller."

Vad förväntar du för allmän attityd på ett BMW-forum???
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Äh sluta käbbla nu boys, BMW har ju vunnit STCC!! :-)

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Apropå ämnet:

"Power for the sake of it is a nonsense, which is why the Mercedes 612bhp CL65 AMG was such a disappointment: it possessed no outstanding dynamic talent save raw, brutal, straight-line speed. The M5 is not like that: its power is just one shot in the cocktail. It’s everything else that makes the whole so captivating. "

Länk
Man kan ju förvänta sig en mer objektiv syn på andra bilmärken än BMW.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Är bmw och mb att jämföra äpplen och päron...?
Iofs är kanske bmw sportigare med sina manuella lådor, men jag tror många i detta segment funderar på mb lr bmw vid köp.

Fö har Brabus inte hit å göra för de är inte mercas egna produkter.
Däremot är AMG det numera och ska jämföras med bmws M-produkter.

BMW säljer mer och det kan man ju faktiska förstå med attraktivare bilar till lite lägre priser, men nu gällde det som sagt att vara VÄRST oavsett om det är det bästa lr ej...

Nicke
Tycker det är mest synd att inte BMW bygger M5 Touring längre. Är man barn familj och har råd med en värsting kombi så har man ju i stort sett bara MB AMG att välja på.

Va inne på Hedin bil i GBG förra veckan och kollade på den SL65 AMG som står där. Visst, 612hk och 1000Nm är respekt men den kostade också 2,2 milj! Och för de pengarna hade jag inte valt en merca.

Jag håller iaf tummarna för M5 Touring.

/Johan

Min bil: Länk

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Råkade oxå se den där SL65:an.
Men som sagt i den prisklassen får den oxå konkurrens...

Men det ska bli toppen att få se nya M5 oxå när den nu kommer.
Blir väl under halva mercans pris...

Vill ha!

Nicke
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
jag tycker att det är riktigt ballt att det har börjat hända saker hos mercedes... tex förr så la man sig alltid bakom bmw i hästkrafter och hur bilen var såg ut (bmw såg alltid grym och snabb ut medans mb såg snäll ut)... tex M5 E34vs500E W124... sen att dom använder överladdning gör inte saken sämre E65 612hk dubbel turbo...det sjuka e att det går ju att chippa dom...vad får man ut då??? sjukt men så ballt
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
menar trimma vidare..inte att chipp e det enda sättet att få ut mer effekt
Robert V
STÖFFE: det var det bästa jag hört på mycket länge !
Jag tycker att alla ska börja med tvångsmatning !

/frånåkt från en Skoda med mina femtielva hästar M6 !
Lite off topic men kan ge en förklaring till mb:s effekt hysteri. 8 av tio i DB:s styrelse åkte brabus för tio årssen :)
Dawwe//

Bmw har från början haft sina E-koder för karrosen inte för bilen.. Mercorna har haft d sen 86 tror jag men d är iaf bmw som tar efter i den punkten...

Markus
markus_kev:

Nu hängde jag inte med. Du menar att BMW tar efter MB vad gäller E-koder, eftersom MB haft dem sedan 86?
BMW började väl använda sina E-koder på 60-talet...

/// Olof

Länk
Mig veterligen har Bmw använt E-koder sen E3 började tillverkas dvs med början 1968 till 1977.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag tycker det vore kul om BMW följde Mercedes exempel att förädla dieselkärror. En m3 diesel eller t.o.m en b3 diesel vore helt underbart!

Lyxbilar behöver inte vara enorma slagskepp med overklig bensin förbrukning, se på MB e30 AMG.

ps. Är medveten om d10:an, men syftar nu på de bilarna som inbjuder till litet mer inspirerad körning.

A men grabbar, varför diskuterar ni om sånt?
Min E36a 325 94.a är bäst. punkt slut:)

BMW-Brings more women
Bmw mycket bra bil ..
Amg bra bil
Jaguar V8 kompressor OJ OJ fan vad den går ...Ombyggd kompressor skall tilläggas...vil ha ha ha ha
Forumet när det är som mest komiskt. Ibland gör BMW-anhängarna parodi på sig själva... :-) Varför förneka att Mercedes de facto bygger snabbare bilar? Att BMW i teorin kan bygga snabbare bilar är ett löjeväckande argument. BMW har valt att inte bygga snabba bilar (relativt sett) och får se sig frånåkta på autobahn. Huruvida de är snabbare på ringen eller ej struntar nog majorteten av köparna i. De som bryr sig om sådant köper inte en bil som väger uppåt två ton.

Marie: Det glädjer mig att du gillar kompressor-Jaguarer. Vidsynthet berikar livet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.