AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.312

VILL HA BÄTTRE LJUD FRÅN MOTORN!

Sida 1 av 2
noreason
Någon som har lite tips, hels vill jag slippa att byta hela avgas systemet! Har orginal nu.
Finns ju roliga luftfilter som ska göra mojängen. Men personligen tror jag inte ett smack på att det går att få skönare ljud genom att enbart byta filter. Måste ta bort en massa skit då också
noreason
Ingen som kan några länkar till några bra sidor där dom säljer trim delar då? Ta bort vadå för prylar?
bmwmannen
Länk
Länk

Bara för att få bättre ljud skulle jag inte satsa på öppetfilter blir inte så himmla stor skilnad hade det inte varit massmätare då kunde man byt det bara för coolare ljud,. man måste ta bort luftburken

.::Evobimmer::.
hej
hela avgsystemet behöver du inte byta.
Det borde väl räcka att byta sista burken för att få lite mera brumm.
mvh
Jo
189
Jonny78
523i -99
Enkelt. Ta fram stora bågfilen eller (vinkelslipen) och kapa helt sonika bort sista burken = Garanterat mer ljud...
om du får för dig att göra något av dethär, kan du ju säga hur resultatet blev. jag är också ganska trött på det mesiga ljudet
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Enkelt löst
Låna en 6:a recorda soundet å lira de fetaste du kan på stereon

Me Be M3 Wannabe! =)
bra idé
det kan inte bli kul att köra el-bil i framtiden
halva körkänslan har ju med ljudet att göra
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Glenn...

Helt sant! Dom kommer sälja el-bilar me m3 sound om några år ;) billigaste modellen med lada sound lägger du på 10 papp får du m3 soundet ;)

Me Be M3 Wannabe! =)
//Andy
Om du bara vill ha bättre ljud så kan du öppna luftburken i 2 hakar! Det låter mer, men om det är bra vet jag inte!

//Andy
hur menar du? två hakar?
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Ofta finns det en resonanslåda/rör som sitter presis innan luftfiltret, om man tar bort den brukar man få mycket saftigare ljud vid gaspådrag, ungefär som direct air-filter, fast inte lika extremt. Har funkat på alla bilar jag provat på inkl min egen.

//Johan

OZ-fälgar säljes. 3700:-
BBS-spoiler till E-21 säljes. 1000:-
Testade utan filter en gång. Hörde ingen skillnad. Men då stod den iofs stilla också.
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Byt ut slutburken mot en 2,5" ,det har jag gjort på båda mina bilar.

//Jimmy
Du anar inte vilka problem jag har haft med mitt avgassystem. Har äntligen fått det till att inte slå emot underifrån. Tänker inte röra det förrän det är ett måste
har en 318i -88. på samma gång som ja chippade den
bytte jag till ett JR-filter. på tomgång märks ingen
skillnad men vid gaspådrag kommer ett skönt orrande
från motorn. slängde bort slutburken å satte simons
istället, dovt på tomgång å härligt ljud på högre
varv.

Klart att det blir goare ljud med ett öppet filter, men för att det skall höras så måste man belasta motorn, det går alltså inte att stå och gasa utan växel i. Har öppet filter på min bil nu och hade det på min E30, låter hur gott som hellst!! Det är också det som gör mest för ljudet men för minst peng. Testa att plocka isär luftburken och ta bort filtret så man ser rätt in i luftm.mätaren. Kört ett varv runt kvarteret på fullgas och du förstår vad jag menar!!!

Mvh
Patrik 325i -92
An
39
André
BMW 330im, 01
Blir det verkligen samma ljud med ett öppet filter som att köra utan? jag har provat att köra utan filter och det lät lite för bra när man belastade motorn mycket..

testade utan filter tidigare i veckan. ALDRIG mer. Bilen blev ju slööööööö som bara den.
325Ci
Varför skriver ni om sportavgassystem o så?? killen vill ha bättre ljud från motorn juh... hehe =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.