|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
daaal |
Var finns alla BMW-långmilare? Är sällan man ser någon som rullat över 30 000mil. Har alla bilar skruvade mätare, är krockade eller har havererade motorer? Tala om hur långt just din bil har gått.. |
| 27300 mil så jag närmar mig. | |
|
Jag håller med, undra var dom finns. Min E34 har iallafall gått 40.000 mil nu, och E39:an 29.000. BMW CS #5206 |
|
Scheckheft |
Hej här hittar man en hel del långmilare Länk Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Snart 32K...and still going strong *BAWORAK* |
|
|
Min fars 735i E32 slog idag över till 49600 mil, varav han själv har avverkat ca 44000 av de milen. Det är nog så, att de som har extrema långmilare vet att de inte får en krona för dem, så de säljer inte ut dem utan behåller dem och brukar tills det bara är skrot kvar. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
29500 mil. Finns det någon som har en E30 325 som gått längre här? (Inte för att det är så många mil för en bmw, men för en E30 325 kanske?) |
|
|
Det är nog som HD91 säger. Försök att sälja en bil som har över 20 000 mil på mätaren. Det är ingen som vill ha dem ens om man kastar dem efter en. Finns nog mycket långmilare till salu med skruvade mätare. Av någon underlig anledning är det här i Finland inte så noga med milen. Solg mig ganska snabbt när jag bläddrade igenom annonser här att det inte var ovanligt med bilar till salu som gått över 30 000 mil. En sällsynthet i Sverige... Micke |
|
D-diddy |
Det vet du väll att ALLA bmw är backade.. dom som är privatimporterade är ju tom backade 2ggr. fråga vilken bilförsäljare som helst ( med undantag av BMW-försäljare) :D David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
min ligger på 27k nånting E34 535 Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Irv Gordon i USA köpte en ny VOLVO P1800 1966! År 2002 hade han kört 321.000 mil med den! Min 3.0S -72 med snart 66.000 mil är nog bara inkörd så här långt! Så jag väntar nog ett par tiotusentas mil till innan jag överväger att sälja den! Per L |
|
|
Per L: 321.000 metric miles blir ca 8500 mil per år, kör han taxi med den? 321.000 miles blir 51360 mil, känns mer troligt i en P1800. |
|
TobbeBMW |
26200 mil med mein E36:a ;-) Går utan ett missljud, i vare sig låda, kaross eller motor. Är mäkta nöjd med bilen, kommer att köra den tills den "dör" av ålderdom. |
|
Snart525iA: Det är verkligen 321000 metriska mil han har kört med bilen! Pendlar över 20 mil om dagen eller något sådant... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Sålde min 728-83 med 40 000 ärliga mil på mätaren, vilket jag är bombsäker på eftersom det bara är jag och farsan som har varit ägare på bilen förutom BMW då förstås. Mätarställningen stog i annonsen. Janne |
|
|
Det stämmer att Irv Gordon faktiskt kört 321 000 metriska mil med sin P1800. Hans stora hobby förutom bilar är mat, det är alltså inget konstigt för honom att köra New York City - San Francisco för att prova en nyöppnad restaurang där. Såg honom och hans bil när de medverkade hos Jay Leno för några år sedan :) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Irv:s bil hade 2002 gått 2 miljoner miles! Sök på "Two million miles" så hittar du flera artiklar om honom och hans bil! Tex: Länk I vilket fall som helst ligger dom flesta av oss i lä jämfört med honom! Tänk er en säljesannons: P1800 -66 i bra skick. En ägare. Endast 321.000 mil. Pris xxx kr! Per L |
|
|
Farsans 524td ´84 gick 86000 mil.. sedan sålde han toppen och skrotade bilen... det gick hål i tanken och då tänkte han nu är det dags!... aldrig rostlagad kan tilläggas ;) tittade under den när dom hämtade den för skrot (stått avställd 2 år då) den såg fin ut undertill (för sin ålder bör kanske tilläggas) Nu måste jag ju slå det :) West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
Helga |
Nästan alla beg. E39 har max gått 16.000 enl garanterad mätarställning. Oberoende om det är en -96 el -98 De flesta mellan 13-14.000. Efter 16.000 så är det dags för den lilla flytten bak i tiden. Ungefär 4.000 mil till 12.000. Och sen vid 16.000 är det dags igen....... Lätt som en plätt. MVH Helgas man från västkusten. |
|
>>Helga Och hur långt har din e39 gått då? //Marin |
|
|
Helga: Japp det är retligt när man kollar annonser på 5-15 år gamla BMW. Ytterst få över 20 000 mil. Till skillnad mot när man letar efter lika gamla Volvos. Kryllar av de som gått över 20000 mil. Kanske finns många orsaker till att det är så? Men visst är det konstigt... ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.