|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Bayerische: På förekommen anledning föredrar jag att inte berätta det här... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Precis! Tänk om Jesperado skulle besiktiga din bil Bayerische! Hur skulle det gå tror du;-)) /A |
|
|
Du skulle nog bara få 2:or ;-)!! /A |
|
|
Har blivit så förvirrad av denna diskussion att jag kommer använda 4-vägsblinkers (varningblinkers) i forsättningen när jag kör i en rondell. Förlåt, cirkulationsplats menade jag. Annars får jag väl undvika att köra vägar som har cirkulationsplater helt och hållet. Tänkte berätta en kul grej om cikulationsplatser. I Grekland är det de som är inne i en cikulationsplats som skall lämna företräde till de som kör in i den. Och på typiskt grekiskt vis så används inte blinkers över huvud taget. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
He-he! Jag tror det förekommer i andra länder också, (det där med företräde för de som skall in i karusellen)eller har gjort i alla fall!1988 befann jag mig i en, typ 8-filig rondellcirkulationsplats strax utanför Paris i rusningstrafik en fredag-eftermiddag, samtidigt som jag hade fullt sjå med att kolla in alla skyltar som ledde till Bordeaux, och inte nog med det, jag försökte även få se en skymt av Eiffeltornet, det var lite stessigt! /A |
|
| sigdarve: Jag bävar för att lämna in min bil till provning om Jesperado är den som skall ge den betyg:) | |
Helga |
Undrar vad rondell (cirkulationsplats) heter på norska. Norrmännen var ju lång före oss med att bygga bort farliga korsningar och ersätta dessa med rondeller. Nån som vet......... MVH Helgas man från västkusten. |
|
Länk tolka själv! /A |
|
| Jesperado: Du har upprepat i denna tråden flera gånger hur man får köra i rondell.. nu vill jag höra hur DU kör. | |
|
Icket: Jag kör som man ska köra, det kostar inget extra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Icket: Jag missuppfattade kanske din fråga ser jag nu, du menar hur jag blinkar osv. va? Jag ger aldrig tecken in i cirkulationsplasten, endast vid körfältsbyte och lämnande av cirkulationsplatsen. Vid vänstersväng varierar det med cirkulationplatsens utforming och övrig trafik, men ganska ofta väljer jag höger körfält redan från början. Detta är enligt mig det absolut enklaste sättet att genomföra en "vänstersväng" i cirkulationsplats... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Tack, det var svaret på min fråga. Bara intressant att veta hur människor tänker och vad som passar bäst enligt dem. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Icket: Numera finns det som sagt valmöjligheter och då är man såklart fri att utnyttja de alternativ som finns, så länge man följer lagen har man aldrig gjort fel. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.