AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.385

Ferrari 360 ..Ferrari355.. Porsche GT3 ..M5.. M3

Sida 1 av 3
Vilken bil e bäst för pengarna samt prestanda 0-100Km/h.. 0-160 ..0-200 ..0-402m 0-1000m

Är det någon som har vet prestandan på dom bilarna?

Tackar på förhand
Ni
85
Nimbus
F22 M240i -17
www.track-challenge.com
Där hittar du allt om samtliga bilar du nämner, alla acc tider etc!
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
bäst för pengarna, lär ju bero på lite vad du tänkt dig att göra med bilen? Tugga autobahn, snurra runt på Ringen, glida på Strandvägen...? :)

mvh
Anders
Firren, vad sägs om en kombination av allt ;-)

Nimbus, tack för länken ska studera den noggrant :-P
Nya M5an... eller varför inte kommande M6?

Enda problemet med de här bilarna i sammanhanget är värdefallet :(

355an är nog vackrast, och troligen den bästa allround-gatbil Ferrari byggt, mycket bil för pengarna.

MVH,
E38B12
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Om jag fick 2 millar att bara banka iväg skulle jag direkt trampa iväg och hämta en 360 Modena. Spelar ingen roll att det finns snabbare/mer smarta bilar, ljudet från motorn och linjerna i den vagnen får mig att dreggla och tappa koncepten totalt...

Nya M5 verkar ju annars bli en ganska mysig historia! :)

mvh
Anders
Den ulitimataste kompromissen av autobahnsmiskare och banbil är tveklöst 996 GT2. Enda alternativet är om du orkar vänta på någon värre variant av 997:an.

Vill ha: Länk
Modena e jäkligt snygga..sedan med ett avgassytem från Kreissieg F1 :-P då har du bland det grymmaste ljud du kan ha om du inte äger Skomakarens FI ferrari :-D
själv letar jag GT3, beror som sagt vad man vill ha bilen till.
Ni
85
Nimbus
F22 M240i -17
michel: det var så lite så, hoppas länken va till nytta ;)
Att kontrollera en GT2:a är inte helt enkelt, autobahn-lok är väl kanske inte det första man tänker på. Här snackar vi 462 turbohästar som skall ut genom bakhjulen (enbart) och PSM är ju som sagt var inte med på denna bil.

Tror nog att GT2:an är den bil i nuvarnade serier från P som du med lätthet kan sätta i terrängen som de "gamla" 911:orna, dvs baklänges ;)

Man, som sagt, det är en banbil av guds nåde och kanske, jag säker kanske, lite jobbig att köra på "vanliga vägar" med tanke på den kvalitet som asfalten håller på många ställen.
Den ultimata Bilen man vill ska a en mkt tilltalande sport SNYGG DESIGN ..Sedan MOTOR PRESTANDA & LJUD..det Porsche har avsaknande av e en V Motor.. därför går jag åt tankar kring Mondena eller gammla 355 Berlinetta..man kan ju inte åka spyder eller boxer :) Karossen skulle inte hålla ihop för mig då...skulle behöva rikta bilen i riktbänk efter en hård dags körning ;)

Är det ngn av er som vet om F1 växellådorna i Ferrari håller utan krångel..har hört att det ofta trilskas med elektroniken på dom.. typisk som Alfa och Fiat :-(

Var det ngn av er som eventuellt råkade spela in GT3 testen på Motorjournalen ? Jag har ju inte Femman :(

SL 55 AMG
0-100:4.7sek. Toppfart 325km/h. Coupe & Cabriolet.
6sek. snabbare från 0-300 än Lamborghini Murciélago. SL 55 AMG är också snabbare än Porsche GT2, Ferrari 575 Maranello. Bankörning är inget att rekomendera, däremot stadskörning & motorväg. Har grymt motorljud.

Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die tomorrow. (James Dean)

DéjàVu
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
DejaVu, SL65 an då ? den är ju ännu ett strå vassare ...

En SL55AMG är långsammare än en GT2.
Av tre testade SL55:or och två testade GT2:or så är samtliga SL55:or lånsammare än den långsammaste GT2:an.
Det skiljer 1,4 sekunder från 0-200 mellan den snabbaste SL55:an och den långsammaste GT2:an, till GT2:ans fördel.

Även SL65 AMG får stryk med 0.2 sekunder 0-200 av den långsammaste GT2:an.

Att den luktar testosteron hela vägen från Autobahn till Ringen skadar inte heller....kort och gott min drömbil iaf.

Fast det är säkert lättare att ragga upp brudar i en Modena, men bägge bilarna lär ändå bli överfyllda med potentiella guldgrävare om man vill det.
SL 55 AMG är snabbare än GT2 0-300km/h iallafall.

Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die tomorrow. (James Dean)

DéjàVu
Herregud, nu kommer mercorna :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
SL 55 AMG är iaf långsammare än Gt2, csl, modena runt ringen :)
Om du ska använda bilen mer än 500 mil / år så skulle jag kika på en Porsche. Antingen Gt2/Gt3 eller Turbo. Fina, men något olika, bilar allihop. Vill du ha mer komfort så kanske M6/M5 är ett alternativ. GT3 RS är en garagebil som endast körs till och från banan och knappast något mer.
Porsche e gör bra kärror, Merca e jag inget sugen på, alla modeller har ju automatlådor :( Inget kul om man vill leka, förresten hur funkar det på en Modena med F1 låda? det blir väl omöjligt att göra burnouts då :-)
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Dejavu. Antar att du har läst supertestet på Nardo mot gt2,aston,ferrari,lambo osv. I det testet var sl 55 snabbare. Det ryktas om att mercan var en trimmad pressbil (kompressor remmen gick av:)
Lite väl bra siffror faktiskt, men luftmotståndet är lågt och vridet är högt (700nm). Men tvivlar att GT2 blir omkörd.
BMWM_4ever: Det är precis vad jag också hört om just den bilen. Den gick helt enkelt FÖR bra och klart bättre än de seriemässiga 55:or man provat senare.

Automat och 2 ton tar musten ur de flesta motorer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.