|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu får jag försöka i ett riktigt forum! (På "föräldrar-siter" när jag ställt liknande fråga så är det mes E34 ????vi har en Volvo kombi röd, suck....) Så nu undrar jag: Får en Brio DUO (nya modellen) plats i en E34 sedan utan alltför mycket meck? Och hur är det i en E32? Vi funderar på att säja Audin och E34:an och köpa en E39 touring där det absolut inte borde va problem. Och touring är möjligen lite gubbvarning, men köper man en 540 så är ju dess främsta egenskap inte touring utan smygracer eller hur? Haha..... Ja, som sagt, råd emottages gärna! Linda LindaW | |
|
Vi hade emmaljungas combivagn i vår e34 sedan på den tiden det begav sig. Delarna gick in bredvid varandra på längden. Åk till en barnvagnsaffär och prova, det är säkrast för att kolla just er modell av vagn. Dock så lessnade vi på böket efter ett halvår (BMW´s korta bälten gjorde sitt till, asbökigt med babyskydden...) och köpte en volvo745:a där var det bara att kasta in skiten, dessutom slapp man gråta blod när de kräks, spiller glass m.m... När sen barnvagnstiden är över så blev det BMW igen! (fast inte just nu...) /Christofer |
|
|
Volvo 745?? Då sätter jag hellre ut ungen i skogen ;-) Hm, låter som det får bli en touring med skinnklädsel, plysch och spyor verkar vara en dålig kombination... Däremot glass och plysch skulle aldrig inträffa i vår bil, möjligen mineralvatten och plysch, det är det enda ät-eller drickbara som kommer i närheten av bilarna hemma hos oss ;-) Kom igen kids!! Någon här måste väl ha kombinationen Brio Duo och E34?? LindaW |
|
|
Så sa jag också förut.... "ser du ngn servitris?" , nej "alltså är det ingen restaurang...." den funkar inte.... hungriga barn kräks i bilen... bättre med lite glasskladd än en "pizza" /Christofer |
|
|
Hm, nja... uppfostrad av en "bil-fascistmamma" har jag ALDRIG fått äta i bilen, utan snällt fått göra det utanför, så det ska nog gå vägen.... Å andra sidan var jag ett konstigt barn som tyckte det bästa med bilsemestrarna var bilköerna på Autobahn.... (min variant av bilsjuk, haha) LindaW |
|
|
Vi har en brio duovagn så jag kan prova lasta in den i E34:an ikväll har bara haft den i vår andra bil men jag återkommer med resultatet mvh kim |
|
|
TACK SNÄLLA!!!! LindaW |
|
|
Hej Linda W! En Brio Duo (04:a) går lätt in i min 523 Touring. Och plockar man bort 2 hjul på vagnen går den in på längden, för den lutande bakrutan tar lite plats. Håkan |
|
| Tja! Inga problem, dock gör nog många fel, börja med sitt/liggdelen, lägg ett gammalt badlakan el. dyligt som skydd över, sen underredet OVANPÅ! Nästan halva skuffen ledig...så att badkrokodilen går in oxå! ;) | |
|
detta har snackats mycket om så använd sök funktionen! Har aldrig haft problemt med min e34 sedan. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har använt sökfunktionen mycket noga, men ingenstans står det om Brio DUO, och barnvagnar är ju så olika, att man inte kan dra alla över en kam! LindaW |
|
|
i sedanen är det ett jäkla bök att mickla in barnvagnar har själv en tvillingvagn och de är fan inge kul =/ men överlever ett tag och skulle ju aldrig byta ut bmw mot en volvo. glass och matt mm äts utanför. |
|
|
I E39-Touring så går vagnen in på bredden och ger inte så mycket övrigt utrymme. Dock funkar säkert Håkan02's och Blackroses tips att ta av hjulen eller isär vagnen och på så sätt få in den på längden. Av olika skäl så är E39:an ny bytt mot en V70N och där är det inga problem med att få in vagnen på längden. När det gäller bälteslängden så upplevde jag problemen tvärtemot Hubbe325. I 540:n var det inga problem med bälteslängden medan dom var för korta i Volvo så det blev att skaffa ett babyskydd med fast bottendel vilket fungerar mycket smidigt. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Jag provade nu och den går in i bagaget om man plockar bort liggdelen och sen går chassit in utan att plocka av hjulen om man sätter in det med framhjulen först. Den går INTE in med liggdelen kvar på chassit utan hjul. och vår vagn är en 05:a mvh kim |
|
|
Tack snälla för experimentet så här på en fredagkväll!! Jag är sååå tacksam! Trevlig helg! LindaW |
|
|
vi har en kombivag och en sittvagn från knorr och dom går in både på längden och på bredden utan problem. Och inget tas bort från vagnen. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vi har en e34 sedan och vi får in vår Brio combi utan problem, bara man tar lös hjulen. E34ans bagage sväljer ganska mycket. Vi har haft brio vagnen och 6 stora papperskassar fulla me käk utan problem =). Kombi hade ju vart enklare, då hade man inte behövt fälla ihop vagnen. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Måste du ha en BRIO Combi??....sätt på lågprofilsdäck så går den in! ;) Jag tar inte bort mina hjul.... |
|
|
nej det går o böka in den utan att tabort hjulen, men det går nästan snabbare o ta bort dem. men jag har för mig man bara behövde ta av de 2 inre hjulen från vagnen. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Interesant tråd... Vi har en Emaljunga combi vagn och jag har fått sälja min Nissan s14 för där fick vi inte platts och tittar åt en m5 e34 (alt en 540) bara barnvagnen går in någolunda lätt.. Någon som har fler erfarenheter av barnvagn och e34'or av sedan modell? |
|
|
[Quote] Någon som har fler erfarenheter av barnvagn och e34'or av sedan modell? [/quote] Näe inte direkt därför köptes den minsta vagnen "Teutonia Mistral" & en stor bil e34 touring så nu jäklar ska man nog få plats.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.