|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste fråga en grej jag tänkt mycket på. Är inte en M5:a lite väl dyr i underhåll för att användas som bruksbil? Jag tänker mig mest en M5 som fritidsbil att köra ibland för att det är kul. Bmw är rätt okey!! |
|
|
spider: det beror väl dels på hur mycket du kör din bruksbil och dels på din ekonomiska situation. Att ha den enbart som en fritidsbil är ju inte heller billigt då du trots allt måste ha den försäkrad och service bör ju ändå göras 1 gång om året. ___ //Ulf |
|
|
Jo Programmer Det har du ju rätt i kör man inte för mycket och mestadels kör lugnt bör det kansk inte bli så jättedyrt, Men delar slits ju lite hela tiden och slitdelar är väl ändå dyrare än till de flesta bilar. Men har man god ekonomi så bör det kanske inte vara något problem. Bmw är rätt okey!! |
|
|
HEj, Självklart måste jag få säga mitt. Jag hade en 528:a, E39 tidigare och var mycket nöjd med denna. Köpte en E39 M5 för 3 månader sen. Är fortfarande passionerat förälskad. Har nog aldrig mått så bra som bakom ratten på min M5:a. Skit i pengarna, låt hjärtat styra i bilvalet. Äter gärna hyvlad skärbräda och dricker diskvattnet så länge jag får sitta bak ratten på denna underbara maskin. |
|
|
Lasse, <Vi är väldigt nöjda, har dock fått byta några saker på den redan. ABS-givare vänster fram och termostat då den inte givk upp i temp helt. Men vilken bil det är! I övrigt är den riktigt fin, finns inte ett skrapmärke på sommarhjulen, skinnet är sträckt och fint utan bristnigar. Det man kan klaga på är pixelfel i intrumentklustret och som kilroy skrev, dålig kvalitet på inredningslisterna. De har tappat lite färg på handbromsen samt listen runt navin. |
|
|
Och problem med ABS-givare, termostat och pixlar är ju knappast unika för M5 utan drabbar även övriga E39 och jag gissar att kostnaden för att åtgärde detta också ligger i nivå med övriga E39. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.