|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hasso: Tidningen ViBilägare har testkört en V70n i 20000 mil (se nummer 2 2005) Där en rostskyddsbesiktning har genomförts efter 4 år och 20000 mil. De hittade inga angrepp alls! Det fanns inte ens angrepp på länk och bärarmar. "V70 är inte bara bra rostskyddad, den är också konstruerad och materialanpassad på ett sätt som motverkar rost" "Huv i aluminium och baklucka i plast samt innerskärmar som täcker runt hela skärmkanterna" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har inte sagt att den är dålig, men ställ bilen ute i ur och skur i 12 år tvättat i maskin vintertid varannan vecka låt den sedan vanvårdas dvs stå skitig i flera veckor utan att tvättas mer ä 2 gg varje vinter men i kallgarage i ytterligare 6 år och bilen fortfarande inte har en synlig rostpeppla. :) Jag vet i allafall en och det är vad jag kallar bra rostskydd den står här. Länk Medans de flesta av bolagets 5 V70 har rostangrepp både här och där :) visst dom är 6-8 år och rullat 25-30tusen mil men ändå. (jag plågade mig i en sådan tor 08 till teknikmässan förra veckan började med att det fattades 2,5 liter olja i motorn,) Lacktåligheten blev sämre när den vattenbaserade lacken kom, det ser du ju tydligt ex på BMW, MB, Audi som var bäst av alla bilar tidigare, sedan har man visst minskat på tjocklecken på galvningen även på volvo påstog en volvoanställd ?? kanske bara hittade på?? Även Toyta yaris har 12 år rostskydd, men det finns inte tillstymmelse mer än lite grundfärg på bottenplattan :) skrämmande. ///MVH Hasso Länk |
|
ska ta en titt på min bil oxå efter rost nån dag. hoppas inte man hittar nåt :/ inte sett något än de gånger man tvättat bilen o pulat o så iaf.. var e de nu man ska kolla mest på en e46 coupe? framkant på motorhuv och bakluckan mest? ska man skruva loss nått i bakluckan innan man kan se? mvh Daniel |
|
|
Ytterligare ett inlägg,om rosten, d.v.s galv släpp. Är nu inne på min fjärde ( 4 ) E 46 från årsmod -98 till -02 och ingen utav mina bilar har haft någon " rost", och de är fortfarande utan. Så de´ så = detta problem må vara nog så vanligt, men Inte alla har det. Har kört och ägt BMW sedan jag tog körkortet 1975 och har ALDRIG haft några problem med mina bilar, bortsett från några snedsteg dvs provade andra märken som mercedes Saab. vilken miss.. BMW fore ever. |
|
|
Om en har det på en sådan dyr bil som Bmw är det en för mycket enligt min åsikt, säger inget om att bilar rostar efter 5-10år men efter 2-3år är riktigt uselt.Njuter när jag tvättar min gamla volvo 945-94 som håller rosten borta ännu.Att Bmw infört 12 års rostgaranti 2004 är ju pinsamt när andra märken snart haft det i 10år. mvh |
|
|
Hittade rost på min e46 99a men där får jag köpa en ny huv själv om jag vill ha det fixat. Lite tråkigt när 6års garantin precis gått ut. Nån som vet vad det kan kosta o byta huv ? |
|
|
Rejmes hittade bubbelrosten under huven på vår E46 -01 när den byttes in igår. Samtal mellan dem och BMW gav inget ansvarstagande från BMW's sida utan i detta fall blir jag tvungen att betala 2,800.- för att få det ordnat. Hoppas de nu kommer ikapp med kvalitetsproblemen. Har nu bytt den mot v70 2,5T -05 så vi får se om det i framtiden blir en 525T istället...utan rost;-) |
|
|
Hade du garanti kvar? I så fall har du blivit orättvist behandlad. Hänvisa till forumet eller åk till en annan handlare. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.