|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
...och det ska gå på rostskyddsgarantin, oavsett om bilen är svensksåld eller inte...? Har dock inte kollat min bil än... / Joakim Länk |
|
|
ja gör det, jag blev förvånat när jag såg under huvet det var många bubblor. Länk Länk |
|
|
Ufo: Korrekt, spelar ingen roll om den är import eller ej. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ufo: Korrekt, spelar ingen roll om den är import eller ej. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Om tex avgassystemet börjar rosta efter tex 3år går sånt också på garantin? | |
|
Jaken: Med tanke på att avgassystemet är rostfritt både på e46 och e39 så ser jag det som något långsökt. Rostskyddsgarantin gäller givetvis bara karossen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan, ok, frågan gällde dock inte BMW specifikt, utan mer generellt... Tack för svar! |
|
|
rostskyddsgaranti gäller genomrostning av karrossen rent generellt. Det är tur att Bmw har en generös tolkning där då de flesta märken inte har det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Absolut, det är mycket tråkigt att vissa modeller främst MB E-klass w210 börjat rosta redan efter 1år. | |
|
Jaha. Då sällar jag mig till de olyckliga som har fått det klassiska galvsläppet på motorhuvens undre sida, ovan vänster strålkastare. Bytes på garanti. Borde jag leta efter fles ställen? //Player |
|
| Tänk om dom ändå kunde sluta med vägsaltet,det finns ju plogbilar och sand men det ska envisas om att det ska va helt bart på vägen. vägsalt+bil=rosthög | |
|
Player: Välkommen i klubben :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
E det inte ngn som håller med om bmw visste kanske vad bilarna hade för kvalite o gav bara 6 år i rost skydd E 46 tex När andra bilmärken ger 10 o 12 år rostskyddsgaranti??? BMW M-POWER |
|
|
Gino: Bmw ger 12 års garanti from april 2004. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har kollat noga på min e46:a men kan ej hitta någon rost, men tidigare ägare kan ju ha bytt nåt. BMW CS #5206 |
|
|
Jag såg det i din förra inlägg wendtan att dem har börjat med 12 år nu fast jag syftade mest på dem tidiga modellerna, jag har bara 6 år o redan bytt motorhuv 2 ggr samt lackat om vissa detaljer :) förresten har du sålt bilen eller? BMW M-POWER |
|
|
Gino: Japp, den är såld. Och ny bil med en av marknadens bästa rostskydd är beställd :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
wendtan: det var före 850 eller 1995 som dom hade mycket bra rostskydd :) tyvärr har det snålast även på di svenska numera sägs det men garantin är väl bra. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: V70 har idag fulla betyg i de tester jag sett. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hasso: Kika här: Länk på V70N 2,4t tex. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.