AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.795

E60 520 totalmosad i singelolycka

Sida 1 av 2
Timbuktu, alias Jason Diakité, satt med i en ny BMW 520 som totalmosades i en olycka i helgen. Jason och hans kompis i baksätet klarade sig med småskråmor medan föraren dog direkt. Om man tittar på bilden inser man att de måste kört i en våldsam hastighet för att lyckas mosa bilen så totalt. Riktigt läskigt att se faktiskt: Länk

Jens
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Hur f"n har nån klarat sig levande ur den där olyckan? Bilen är ju helt mosad!

Tråkigt att se...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Behöver inte ha gått så fruktansvärt fort...Kraschar man mot ett rejält träd så har en bil ingenting att sätta emot...Blir som att skära i smör..En bil är inte alls byggd för att klara av "trädsmällar".

Otäckt hur som helst..

Mvh Janne.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
"polisen misstänker att den körts fortare än tillåtna 70km/h"
det kan jag också misstänka..

/Christofer
ErikNilsson
Utan polisens kompetens så hade världen stått stilla!
go
52
gomer
Z3 Coupé -98
borde ju ha gått ganska snabbt, jag tycker mig komma ihåg från körskolans video inför halkan hur en volvo såg ut efter att ha frontat ett träd rakt på, som här ungefär, i 30, 50 resp. 70 har jag för mig.. i 70 gick trädet nästan i kupén, så det här måste ha varit 90+ lätt när bilen har klyvts hela vägen till baksätet..
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ja dom hade några Ford Sierra kombi på nån mässa förut. Som dom hade kraschat i träd 50,70 och 90. Riktigt överjävligt illa såg de ut.

Usch
Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Jag körde förbi där idag
och de har haft en sagolik tur för de landade på en
vallgavsbro med vatten på båda sidorna så det var rena turen
att de inte drunknade. Sen om trädet som var 1/2 meter i diameter var det bara avskavt lite bark på. Föraren missbedömde
nog korset och trodde att vägen forsatte över bron men där stod trädet.

MVH Daniel
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fanns en tråd om detta tidigare som blev borttagen. Verkligen änglavakt på Timbuk. Helt otroligt att de bara hade lindriga skador dessutom.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
K1mzo: Noterade oxå att aftonbladet försökte antyda något om BMW.

Någon som läst om det i t ex DN och SVD och tänkt på om de skrev ut att det var en BMW?

fy f*n va den såg ut. Undrar hur dom andra klarade sig.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
På tal om kraschade bilar, jag var i Luleå nyligen och där stod det (på Englunds) en E39 med 19" som var det mest kraschade jag sett. Mirakulöst nog hade den föraren klarat sig utan en enda skråma trots att bilen rullat ett flertal varv och var ihoptryckt fram och bak rejält. Där hade det nog också gått ruskigt fort.

- M5 E34 Limousine register -
HD91: Skönt att läsa, såg också den utanför Englunds, mådde nästan illa när jag funderade hur det gått för föraren. Var tokskrotad den bilen.. usch... Skönt att höra att det gick bra.

/R
Såg den utanför Englunds jag med. Det enda som är helt på hela bilen verkar ju vara en fälg. I övrigt bara mos. Någon som vet hur det gick till?
Aftonbladet Nöje???
Ik
223
Ika
525i -88
Länk

Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jo, tur att han klarade sig karln, men inte bra att köra fruktansvärt fort med slitna 19" i regn. Höger bakfälg verkade vara det enda som var någorlunda intakt. En 6-cyl E39 med automat var det om jag minns rätt, kan tänka mig att det var en 528i. Bra skydd för framsätespassagerarna verkade den ha, värre om någon suttit baktill i den dock.

-M5 E34 Limousine register Länk
en bil ser inte ut sådär om den krockar i 70! inte en chans, tro mig
HD91; Var har du hört att det skulle var en E39 528:a? I sånt fall har Aftonbladets reporter rökt på, de skriver att det var en "ny 520". Beroende på hur man tolkar "ny" så skulle det ju kunna vara en E39, jag tolkade det i a f som en E60. Man skriver väl inte "ny" om den är ett eller ett par år gammal? Inte så viktigt egentligen kanske men jag tycker att det är intressant eftersom en E60 borde vara en hel del krocksäkrare än en E39.

Jens
Ik
223
Ika
525i -88
Det är en 520 e39. punkt slut.

Länk
MrMarsupilami:
Pratar ni int om 2 olika bilar? Du pratar om bilen Timbuktu satt i, men HD91 pratar om en E39 i Luleå... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.