AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.285

Z4 2,0 !

Sida 2 av 2
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Hmmm....
Jag gjorde en sökning på Blocket.se. Jag får klassificera även Boxster och SLK som dussinbil ;)
En hel hög med Z3 och SLK till salu. En del Boxster också.

Nåväl, där föll mitt argument :(
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ja att z3m är överrepresenterat här på Autopower är väl inte SÅ konstigt.......

;-)

/B
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
13 st 2003 Z4:or redan till salu på Blocket.se.... :(
Hälften verkar direktimporterade.
Vem säljer efter < 1 år ?
Personer som trodde att en roadster var en familjebil ?
Personer som alltid vill ha det senaste ?
Personer som tröttnade på en regnig sommar ?
Personer som vill ha en likadan bil som sin hårfrisör (=SLK) ?
Personer som trodde på en "bra" affär och direktimporterade ?

Andra alternativ som på ett lllllllllåååååååååånnnnnggggsökt sett kan tolkas negativt från Z4:ns synvinkel är ej godkända :)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men en SLK 320 är bra mycket dyrare än motsvarande Z3M-roadster. Och är det inte en rättvis jämförelse utan SLK 32 AMG bör jämföras med Z3M.

BMW kunde gjort Z4an mer exklusiv, och när den kom så var den det också. Dock har 2.2 och delvis 2.5 tvättat bort detta. En 2.0 kommer göra den lika vanlig som Z3 om ett par år. MB SLK 32 AMG rankades bättre än Z3M-Roadster av car and driver och MB SLK 320 bättre än respektive Z3. Hairdresserscar är nog mer åt TT hållet. MB gjorde en SLK 200, dock blev detta inte någon storsäljare och jag tror inte vi får se en motsvarande modell i nya SLK.

Hur som helst, BMW skall göra pengar och köper man en ny Z4 så struntar man förmodligen i andrahandsvärdet i vilket fall. Jag tycker personligen att det ska bli en lika vanlig bil på våra vägar som Z3an är. Trist tycker jag.
Nya MB SLK är så sorgligt ful att jag hellre kört Z4 1,6 diesel än SLK350.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Kalle: Det där var den ultimata sågningen! :) Jag tycker inte heller att nya SLK är särskilt snygg, den ser ju alldeles vindögd ut framtill.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kan inte hålla med där. Tycker att nya SLK är 7 resor snyggare än den gamla som var riktigt ful. Visst är den inte lika läcker som en Z4 och definitivt inte i närheten av Z3 men de närmar sig.

Fast Peugot liknande lyktor kanske kunde undvikits.

En SLK 55 AMG (har sett bilder på den iallafall) vore faktiskt helt ok!!

/Caspar
Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag har aldrig sett nya SLK "live" men det jag har sett på bilder måste jag motvilligt erkänna att jag verkligen gillar.

Gamla SLK har jag aldrig gillat... gubbbil typ... men den nya hade jag inte tackat nej till...
Men självklart kör jag hellre BMW =)
Z4 har sköna sportvagnslinjer, liksom Z3, med sin långa nos och utsträckta profil. SLK ser för hoptryckt ut på längden och dessutom är den ju alldeles skelögd vilken inte är så vackert kanske... Jag tycker att gamla SLK var snyggare, sina tama former till trots.

MVH
"Z4 1,6 diesel" Vem vet, kanske kommer en sådan! :-)

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker SLK är en riktigt trevlig vagn, formspråket tar liksom BMWs ett tag att vänja sig vid. Men som bil betraktat är den riktigt lyckad och körglad. Personligen gillar jag "f1" nosen på SLK och inredningen är riktigt snygg. Högre kvalitetskänsla än hos Z4an.

SLK 320 (som skiljer sig från sina mindre syskon) med AMG paketet är snyggare än vilken Z3 som helst, trots något mjuka former. Dessutom gör den sig snyggare med taket på än utan. Sen är bilen gjord så att man hellre kör den till franska rivieran än piskar runt nurburgring. Därför gör sig bilen bäst med automat.
det som är dåligt med slk är att f1nosen inte rikitigt passar in sen har det stått i tidningar att den har ganska dåliga köregenskaper och det är rätt trisst att köra...om z4 står det därmeot att den har hur mycket körglädje som hellst
en Z4 har oftast så tråkiga färger att bilen inte hädar sig utseendemässigt för vad den egentligen är ( sagt av en med Z3 i arkitksilber... :-)
Snälla tomten, ge mig en porshe gul Z4 med röda ok och Racing Dynamics RD2 fälg i 19" samt S54 motor som julklapp :-) då blir jag pimpigast i stan!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

hehehe..har du pengar så är det bara att beställa.....hur ser rd2 fälgarna ut..har du nån länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.