|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kul med film!!! Jävligt trevlig bil det där =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
| Niklas. Jo det ser ut att räcka. Men det går att ladda mer?. Vad är det för kolvar du har? | |
|
Niklas: Hva slags btr kjører du med? Og i evt. sitter den der den gamle satt uten modifisering? Btw: Kul film forresten! - Chris |
|
|
Fredde535m :kan ladda lite till enl bäckis, det blir fetare blandning ju högre ladd, men ska jag höja så blir det inte mer än 1,3 bar ! Mykle: min btr är ett ombyggnadskit, en ställbar linjär ! Den sitter på samma ställe som orig ! Länk |
|
|
glömde: det är svarvade orig kolvar, ca 7,9 i komp ! Länk |
|
|
Okej. ser ut att vara en rejäl grop i kolvarna. hur tjockt kolvtak har domdär? |
|
| som nicklas g säjjer, det är onödigt med över 450hk på gatan... | |
|
Härligt skotta i snurran!! Det hörs att det finns lite klös... ;) Det där med över 450 Hk och gatbil.... Nja... Det beror på tycker jag. I M3:an är det ju 473 Hk, den var helt hysterisk med orginal M3 lådan. Span tveklöst på 1:an, 2:an och 3:an... Då ska man ha i åtanke att jag har rätat upp hjulvinklarna bak som dom är nästan helt raka. Och det är riktigt bra betta i dom 18" däck jag har. Men efter bytet av låda till M5 3,8 så käns den bra mycket "mildare" mycket eftersom det inte längre spinner på 3:an längre. Jag tycker det är manligt när den orkar dra lös på 3:an, så jag skulle mycket väl kunna tänka mig mer effekt redan nu! Det lär ju komma också... Men tänkte att jag skulle köra nästa sommar som det är nu. sen trimma vidare lite. Skulle vara fränt med ungefär 600 Hk på vanlig macksoppa. Mer mos än så vill jag inte ha. Då blir det ju totalt okörbart! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
Franke |
Håller också med om att det känns onödigt med mer än 450hkr efter gatan ,iaf om man åker e30. Det var ja som höll i kameran på filmen och jag tycker att en sån bil som niklas har måste uplevas i verkligheten. Känns helt sjukt när den spinner på 4:an =) Filmen ger inte riktigt en rättvis bild av hur det känns och upplevs i verkligheten =) |
| då var det dig man hörde vid ingången till en kurva "jajajaja" hehe | |
Franke |
Hehe jo det var ja det. Brukar känna mej lite nervös när ja sitter bredvid =) |
|
Bonje: Det är onekligen ballt, men det är min åsikt om att det är för mycket..men sålänge man inte låter bli att nyttja effekten då är det ju lugnt =) Franke: Kan inte mer än hålla med..svårt att få med fartkänslan på film.. |
|
|
Verkar va bra skjuts i maskin ;-) Trevlit me lite film också... ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
idag fick jag på mina rallycrosslicks, blev lite skillnad i fäste ! Men den river fortfarande lös upp till 3:an, fast man känner att det trycker på bra mycket mer nu ! Vad rekomenderas för däcktryck för sådana däck ? har 1,5 kg nu !det är 16" och 210 breda (går precis i hjulhuset) Länk |
|
|
Niklas g: det beror lite på. Vill du ha max fäste är det 0,9-1,0 kg (varma!) enligt min erfarenhet. Men då är de INTE roliga att svänga med, känns som att köra med punka... If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
ganska hård stomme på däcken ändå, så den är rätt stabil med 1 kg tryck, men visst känner man av när man svänger :) iofs så är det ingen superasfalt här i byn heller :) Länk |
|
Jeppe W |
Kikade nyss på filmen.....jag som tyckte min 535 Schnitzersnurra gick bra....skapligt fel jag hade då! Nåja, vänta ni bara tills jag lärt mig stava till "turrbo" och lättat på plånboken lite...hehehe.... Jag hade typ ingen förståelse alls för den här sortens lekstuga tills jag själv skaffade BMW, men har nu ändrat åsikt en smula! |
|
har varit ute på motorvägen å åkt idag, och jag vet inte hur mycket rallycrosslicks ska färga av sig mot asfalten ? kollade i backspegeln i ca 220 km/t vid full gas på 5:an, och det är tydliga svarta spår efter bilen . Det känns som den inte spinner, men lite svajigt gick det ! Länk |
|
|
MEEEER FIIILM!!! =D --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
nicklas g: Va lika dant med E21:an den ville dra loss däcken vid endast gaspådrag på 4:an när man åkte.. men det kändes inte nå värst, syntes bara i bakspegeln =D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.