|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har varit med om att vandaler gått över min bil, dock inte hoppat. Då det var senhöst/vinter fanns det mycket grus under skorna vilket gjorde att mycket behövdes lackas om. Trist, tyvärr är man inte mycket mer säker i garage där det står fler bilar heller. Vandaler härjar i mitt garage då och då. Och är man i ett garage så kan man hålla på i lugn och ro dessutom :( | |
| Avrättning är enda hjälpmedlet, man skall slå sönder dessa satans individer så man sätter stopp och visar att samhället inte accepterar detta, inbrott och stöld går iallafall att förstå varför de går tillväga på det sättet. Min kompis fick rutan på sin 318is inslagen samt backspegel och framdäcken sönderskurna. Vi borde i dagens arbetslöshet anställa eget folk som har till uppgift att hindra dessa individer med vilka medel som helst. I varje stad borde ett 10tal personer sättas in som belönas ekonomiskt varje gång vandalerna grips och straffas, tex 1000kr borde de/den person få rakt i näven som förhindrar att detta sker. Om vi tillsammans (BMW-folk) sponsrar denna verksamhet slipper vi självrisker i större utsträckning samt kanske förhindrar detta beteende så vandalerna tänker efter lite mer innan de beter sig på detta sätt. | |
|
Ja fick tillbaka bilen idag. Tak, motorhuv, bagage lucka och bakdörr utbytt. Dom lackade om dessa delar men fick inte riktigt samma färg som resten av bilen, så dom fick lacka om hela bilen istället :) Jag är mer än nöjd måste ja säga!!! Ja undrar nu om det är nåt ja bör tänka på? kan ja tvätta bilen som vanligt osv? ///Schumi |
|
|
Hr ni sett Pulp fiction? I en scen sitter John Travolta och pratar om sin "keyade"(nyckelskrapade) bil, samtidigt som han silar heroin. Han yrkar på death penalty. Ja, vad ska man säga? Har han rätt...? |
|
|
_Schumi_ hör med dom i bilvårdsforumet! men då jag lackförseglade bilen så fick jag inte tvätta bilen alls under 2v, men jag fick spola av den iaf. så det borde väl vara minst 2v för dig med, har läst nånstans att man ska vänta 4v, men vad vet jag? :) /erik |
|
| Vill fråga dig _Schumi_! Hur byter man tak på en bil? Kapar man den vid stolparna och svetsar den eller vad? Jag är bara nyfiken! | |
|
Jadu, ja har ingen aning men om du kollar på ditt tak så ser du att själva taket är en "egen del", så ja antar väl att dom byter ut den delen o svetsar osv... ///Schumi |
|
|
Den dagen jag kommer på någon/några göra sånt här mot min bil, får de gräva upp svinen nånstans efteråt... För mig är det "mer än bara en bil", jag lägger ned min själ i mina bilar! Fast vandalerna bör egentligen Lynchas, skalperas, flås, grillas med gasol och hängas på gatlyktorna för att statuera exempel... ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
FD-Ormen: Du glömde blästring å saltbad... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.