AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.370

snabb BMW Z kväll i STO nästa vecka?

Sida 3 av 5
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Du får mer än gärna visa hur man svänger med en M Roadster imorrn! Jag står beredd med kameran! :D

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Masten: då missade du 3 grymma Z3 göra sånt i lördags :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Peter och jag hade ju våra flickvänner som bara tjatade på att vi skulle sladda runt lite.. Så tofflar som vi är fick vi ställa upp. Varför Thomas gjorde det vet jag ej, kanske för att vara solidarisk i vårt lidande... :-)

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
SWEET! :D Se till att ta med era respektive imorrn också ;)

/Masten
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Då ses vi i morgon kl. 18.30.

Z4:n blev utrustad med aerokit och hardtop i dag. Med tanke på vädret så kommer jag nog med mössa på ;)
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Hobbe: Vad är du för vekling? ;P

/Masten
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Vädret!??! Det skulle ju vara hyfsat imorgon eller? Bara neråt PGs hemtraktern det skulle regna en stund på eftermiddagen. Men jag överraskades faktiskt idag av en regnskur på motorvägen. Det formligen vräkte ner regn, men det enda som hände var att jag fick några små stänk i pannan av vatten som letade sig över vindruteramen precis vid cabinfästningen. Detta pga av att vindrutetorkaren svepte upp allt vatten dit......
Så kör hårt PG så ses vi i morgon!

/B
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Masten,
Hade det gått att lita på SMHI så hade saken varit klar, men med en hardtop på 25 kg så kan jag inte ändra mig stup i kvarten som vädergubbarna/kärringarna gör ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: Borde inte hardtoppen bara sitta på under vintern?? I Z3'orna håller iallafall sufletten tätt från vatten, det trodde jag att Z4'ans också klarade. :-)

Någon här som nyligen har köpt en svart Z4 3.0 från BMW Solna?? Den jag provkörde och nästan köpte i våras såg jag på Rosersberg i helgen.

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,
Man vill ju klä upp sig i morgon också....;)
Allt monterades i dag så det får bli som det blir. Dessutom så är hardtop:en det enda som är rent på min Z4 :(
Alla som är är allergiska mot smuts lär få spader :D
(Nix, jobbar sent i morgon så det blir inget tvättande)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten kanske kan ta med ett On-the-Road-wash-kit?? För jag tror garanterat att han har ett!!

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jag tror Masten får tvångstankar när han ser min Z4, och börjar tvätta och putsa den så fort jag har vänt ryggen till ;)
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Jag har alltid några trasor och frottéhanddukar liggandes i skuffen, kanske skulle plocka bort reservhjulet och ha en liten vattentank där så man kan vaska av bilen från eventuella dammpartiklar närhelst man behagar? :)

Hobbe: Haha, du anar inte! När jag ser nyare smutsiga bilar (eller godtyckliga Z3:or) får jag ibland såna tankar! :) Oj, nu kommer två personer i vita rockar här och säger att jag ska få mina piller och min kvällsspruta. På återseende!

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe & Masten: Jag var ju bara tvungen att kolla. Det tog 6(!?!) minuter. Fram OCH tillbaka till Brostugan...

Passade på att märka upp en vändradie för Er att testa... :-)

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,
Blåste du vägen dammfri åt Masten ? ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jupp!! :-)

/Caspar
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Och så ägnar vi oss inte åt sånt här denna gång!!

Länk

/Caspar
Länk
We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Jo lite... Vems bil ska vi testa med???

Är det bara Zor ikväll eller kommer det fler bilar?

Vädret verkar ju bli schysst iaf, här i rorsersberg är det bara lite moln runt om kring men annars klarblå himmel. Fast det finns ju lite gråa moln kvar enligt SMHI, hmmm bara fortsätta hålla tummarna.

Masten: När du ändå håller på kan du väl peta bort alla insekter på min front :)

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
WeEeE: Jag tror det kommer en hel del andra bilar till Brostugan också, just onsdagar är sen urminnes tider träffdagen med stort T. Hoppas dock att det inte blir alltför många!

Jag tar med mig en pincett! ;) (pillren och sprutorna hjälpte uppenbarligen föga)

/Masten
WeEeE: jag försökte fresta en svart M3SMG2 ...

Vädret verkar vara kanon i alla fal!! Ska putsa bettan efter jobbet så det glänser ordentligt i solen :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.