|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Självklart har man ju barnlåset i bakdörrarna så dom inte kan slå upp dörrarna, men det gäller ju också att lära barnen vad som är rätt och behandla andra och deras egendom med respekt. Har föräldrarna brist på detta, vilket VÄLDIGT många har, blir det ju problem.... Inte bara barnfamiljer utan gamlingar, och tjänste V70-förare och "Avundssjuke-Sture" som mer än gärna klämmer upp dörren lite extra när en fin BMW står intill. Alla parkeringar på köpcentra och liknande borde ha "familjeparkeringsutrymme" så vore vi ju alla mycket gladare, utan bucklor och repor för att alla ska trängas runt bilen. Ytterligare en orsak till vårdslösheten kan väl vara så att många tycker att det "bara" är en bil. Parkera-utan-repor-och-bucklor-checklista Jag parkerar: Aldrig där det är trångt Aldrig intill risiga bilar Aldrig intill bilar med barnstolar i (om inte familjeparkering) Aldrig intill bilar som tydligt ägs av gamlingar Aldrig nära kundvagnsgaragen Som om detta skule hjälpa... Men i min ståndpunkt ven familjeparkeringsplatserna är till för står jag fast: Barnfamiljer. Främst pga det extra utrymmet är värdefullt när man ska sätta i / ta ur ett barn ur bilbarnstolen. Allt för att skydda sin egen / andras bilar. Å andra sidan är kanske risken att få skador där trots allt större, me dmånga barnvagnar, kundvagnar, vettvilliga ungar och hopplösa vuxna??? Det här kan man nog aldrig bli klok på.... |
|
|
Jimmyboy, på en Ikea parkering tex. vid Barkarby så har jag väldigt svårt att tänka mig att du inte skulle hitta runt 5 lediga platser en bit bort., det är bara det att jag inte köpte ditt påstående om att stå längst bort! På Ikeas parkering så är det två vuxna ett barn och en barnvagn som symbol för en familj, ingen katt el. dyl Jag gnäller inte eller vill bli specialbehandlad för att jag har barn, men när det finns sådant som familjeparkering så uppskattar jag det för att jag är rädd om min bil och om andras bilar. På en vanligt trång P-ruta så kan det lätt inträffa små olyckor om 2 åringen inte vill vara med, detta är inte av oaktsamhet eller djävulskap utan helt enkelt en olycka som lätt inträffa pga att bilken bredvid står för nära. |
|
| Vid välbesökta tillfällen på Barkarby så kan det vara rätt tjockt med bilar. Risken är rätt stor att man får en bil brevid även om man väljer utkanterna av parkeringen. Det är rätt långt också, speciellt om man har tjejen med sig som plockar på sig en hel del onödigt krafs, det blir jobbigt att bära! Chansen att jag skulle skippa en "familjeparkering" vid ett sånt tillfälle är rätt liten kan jag säga... | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sedan verkar det som om vissa människor har svårt att få kompisar då en parkerad BMW alltid får en bil bredvid sig oavsett hur långt bort du än ställer dig. Så var det alltid för mig när jag ställde mig allra längst bort med 0 bilar runt. Nog f-n så stod det alltid en bil bredvid när jag kom ut. Så BMWn blir hemma när det skall handlas. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Kävlingepågen: Det är väl fler som vill ställa sig bredvid fina bilar för att undvika uppslagna dörrar. :-) | |
|
Precis så resonerar jag, ställer man sig mellan en opel ascona och en 245:a så kan man ge sig på att det sitter ett eller flera osnygga dörruppslag i ens egen bil. Men parkerar man däremot mellan den mest välputsade BMW´n och Audin så slipper man oftast detta. Bra regel är också, tvättade bilar lämnar färre uppslag än skitiga. Måste ha att göra med deras syn på hur man behandlar sin och andras egendom. /Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.