|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Tycker det är snyggt. Verkar vara väldigt exklusivt i e30 modellerna (hittade bilden i Galleriet). Länk |
|
|
Men vänta lite nu.... Vad är det som sitter i det vänstra luftutblåset i mitten? Ser ju ut som en liten display av något slag. Det har jag aldrig sett tidigare? Henrik"M" |
|
|
...på bilden som Jens_83 länkade till alltså! Henrik"M" |
|
|
Jag tycker personligen att aluminium eller liknande ser snyggast ut - jag har ju det i min bil Länk . Däremot tycker jag att trä skulle kunna vara snyggt om det inte vore så tråkiga träval! Alla bilar kör ju med nån variant av Valnöt som är så överlackad att den ser plastig ut. Varför inte lite stilrenare typer? Oljad ek kanske? Wengé eller Teak? (Jag vet att BMW har bl a Björk i individual katalogen, men varför inte lite mer val som standard?) Oljad Ek (t ex) skulle jag tycka vore skitsnyggt eftersom det är lite stramare ådring och inte lika plastig klarlackering... /bfg |
|
|
Henrik, Det är visare för olika värden (oljetemp i bakaxel t.ex). Bilden är tagen i en Alpina B6 3,5. Finns endast i vissa Alpinor (och kanske några hemmabyggen) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Jag tackar! Hade jag haft en E30 skulle jag skaffat en sån direkt! (Inte så lätt kanske men ändå...) Henrik"M" |
|
|
Om jag så ska ha en 1-serie, så SKALL det vara ädelträ eftersom jag vill köra i en ombonad miljö och inte i en kal, rippad banbil ;) ATCO: Du verkar lite osäker själv, eftersom du måste ha bekräftelse från alla här om att trä är fel. Sedan, trots att väldigt många verkar tycka att trä är trevligare och mer ombonat i en kupé, så säger du "är vi ju rörande överens om att det passar inte i 3-serien." :) /// Olof Länk |
|
|
nej jag menar inte att folk ska hålla med mig... men jag trodde verkligen inte att folk gillade trä i 3-serien som är sportig och knappasts elegant... och tro mig jag är glad att vara av med det... Men du är ju desto gladare ;) och det är det jag menar... smaken är som baken... ;) Dock i mitt försvar :) så var det många på första-sidan som höll med om att det inte passar i 3-serien men dock i andra typ 5 o 7-serien :P ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Hehe, tyckte mest det lät lite som "snälla, håll med mig" ;) Faktum är att jag inte har monterat trädetaljerna än. Får se om jag kommer göra det, måste isåfall byta luftutblåspanelen till en från en senare årsmodell, och det är lite mot mina principer så vi får väl se ;) /// Olof Länk |
|
|
Håller med om att trä passar bäst i 5 o 7-serien. Har en 528:a, arktissilver med skinn i englischgrün (ovanlig??) och träpaneler. Ser sobert ut. Pelle |
|
|
Som ett exempel på vad jag menar med stramare utformning på trä paneler så har vi det eminenta exemplet Aston Martin. Titta bara på denna panel Länk från en DB9. Jag tror det är ek (varmt utan att vara för mörkt, stram ådring, ursnyggt!), och ni ser kanske vad jag menar angående lackad/oljad. Den är inte alls lika glansig och plastig som de flesta bilars trä paneler... /bfg |
|
|
bfg: Björk till E46 är inte Individual... /Johan Min bil: Länk |
|
|
själv så har jag ljus beigeskinn o trä panel se länk det e väl inget fel på den,,,vad skulle jag annars ha har ni några förslag?? Länk Länk |
|
|
beni1979... Snygg bil... om jag inte ser fel så är det bara knoppen som är trä eller? du kansk har riktigt mörk trä på den listen men det synsinte ;) hursom helst så hade jag bytt ut knoppen till en M-knopp med belysning (svart läder)... Du absolut inte in o mecka med alu-lister i en bil med beige klädsel... blir för många färger... ---- Min Bimmer: Länk |
|
| det passar väl i lyxbilar | |
| I riktiga lyxbilar är trä ett måste,E38,MB SKLASS. | |
|
Ja precis det har vi snackat om också... helst inte 3-serien... (Olof, återigen söker jag då ej bekräftelse) ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Likt många tidigare framförda åsikter tycker jag träpanelernas vara eller inte vara beror på interiörern i övrigt. Mörk eller svart interiör passar bra med aluminiumlister (så länge det inte är aluminiumimitationer). Ljus interör, t ex beige eller grå skinnklädsel, passar bra med ädelträ. Personligen föredrar jag ljus interör, på alla bilmodeller. Svart interör ger på mig ett intryck som är någon sorts blandning av bordell och likbil. Oavsett om det är trä eller andra material i dekorlister krävs att interördesignen från början är avpassad för detta. Trädekorationer som ser ut att vara ditklämda bara för att det fanns någon plats att sätta dem på ger ett klart negativt intryck. |
|
| ja ataco jag har mörk trä...roligt att du tyckte att den va fin ja jag ska nog byta knoppen. | |
|
bra... ;) se här på min före och efter, jag har visserligen e36 men ändå: Före: Länk Efter: Länk ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.