AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
9.431

Hur många gillar ädelträ-inredning egentligen?

Sida 1 av 4
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Ja varsågoda och mal på!!!

Jag gillar det inte och ska byta ut följande på min bil (Svart och Beige inredning). Sen är jag av med all Ädelträ, skönt!
1. Ädel växelspaksknopp -> M-knopp m belysning
2. Ädel förvaringsfack under färddator -> Svart plast
3. Ädel list ovanför handskfack -> Svart plast

----
Min Bimmer: Länk
beror helt på bilmodel. I en E65 skulle det se helt tokigt ut utan ädelträ. Men i en M coupe eller M3 vore det lika tokigt med trä.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
håller med, ädelträinredning är otroligt mycket 80-tal, ser löjligt ut. gillar alu-look bäst.

/Christofer
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Jag tycker att ädelträ är både snyggt och smakfullt, det ger en mer ombonad känsla i kupen jämfört med t ex aluminium.
Ädelträ funkar bäst i en mörk bil med ljus inredning = En svart E39 med beige läderklädsel och trälister = Ja tack.

En silvrig E39 med svart läderklädsel och trälister = Nej tack, byt till alu :-)
hade grönfärgad ädelträ i min gamla E39. mycket snyggt till oxford green med beige inredning.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
37
Markisen
730iA V8 -93
Man har det man tycker om.
Min 730 är som plockad direkt från ett Miami Vice-avsnitt.
Mörkblå, Ljusgrått skinn, ädelträ...Ska fixa en aprikosfärgad kavaj på myrorna...
Hahahaha....

Markisen

nja trä skall det vara, kolla bara denna snygging: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Gillar också trä, har det i alla tre bilarna + Mercan. Länk Länk

BMW CS #5206
Jag tycker alu-paneler ser väldigt plastiga ut. Kupén känns också kalare och tristare. Trä gillar jag. Det är vackert och ger kupén en mysigare och behagligare atmosfär.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ädelträ tycker jag är både snyggt och ger en ombonad känsla. Bara det inte är fuskträ, så att det ser jätteplastigt ut, då är det bara pinsamt. Vet inte om BMW:s ädelträ är äkta vara alla gånger men det känns iaf mer "äkta" än t ex Saab:s eller Volvos avskyvärda plast-trä.

Aluminium är också ganska snyggt i vissa bilar, men känns ofta plastigt, som ovanstående säger. T ex BMW:s "mattkrom" tycker jag är supersnyggt, men det finns en del "knottriga" och "vågmönstrade" varianter på alu-paneler också, som jag definitivt inte skulle vilja ha i min bil! Inte alls vackert.

MVH
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Otroligt mycket positiva kommentarer ;) 80-20 typ...

Ingen mer som är emot det? ;)

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Ädelträ är ruskigt fult!
Kanske, kanske hade det funkat på 7-serien...

Henrik"M"
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
När vi pratar bmw som har en hel del snygga "trämodeller" så tycker jag om det! Men å andra sidan finns det en hel del snygga paneler av andra slag också hos BMW.
Det beror mkt på vad bilen har för färg utvändigt/invändigt!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Klart att man ska ha träpaneler! Allra helst ljus björk från individual...MUMS!

Jag gillar inte alls plastiga Alu-look-paneler - om det vore äkta aluminium så vore det annorlunda.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men det är samma sak med alu och träpaneler. Äkta träpaneler, gärna bara klarlackade eller likanade utan den här plastiga känslan. Likaså när det gäller alupaneler. Borstad alu är supersnyggt. Eller ännu bättre kolfiber ;)

Man kan inte jämföra äkta träpaneler vs fake alupaneler.

7serie trä. m3 kolfiber eller riktig borstad alu.
Visa användare
37
Markisen
730iA V8 -93
Japp!

7or är glidare och ska ha trä.
3or är sportigare och gör sig med alu och kolfiber.
Word!

Markis

Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
kyligt och "temporärt" med alu inredning. Bestående elegans och värme i trä.
Beror annars på runtomkring-material/färg.
:-)
sword
Jag avser inte att åka omkring i en båt, därför lämnas träpanelerna på hyllan om en ny bil skulle beställas.

En enda gång har jag sett en träinredning som någorlunda kunnat godtagas i mitt tycke. Det var av samma modell som Kalle pratar om. Det var en M3 E46 cab med ljust skinn och ljus masurbjörk inredning. Där smälte träpanelrna in och märktes inte så mycket.

Annars får det mer än gärna vara vanlig svart plast som är så anonym som bara möjligt.

/Anton
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det kan diskuteras i evighet, verkar som ungefär hälften är för och hälften emot.

BMW CS #5206
Mr Jim
Jag har beige skinn i min tillsammans med ädelträ och tycker det ser smakfullt ut. Kolfiber eller alu hade nog inte passat en beige inredning, det är min åsikt..

Mvh/ Jim Profit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.