AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
9.430

Hur många gillar ädelträ-inredning egentligen?

Sida 2 av 4
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Håller med MR Jim... men Svart plast tycker jag passar myyycket bättre...

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Håller med MR Jim... men Svart plast tycker jag passar myyycket bättre...

----
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Klart att det ska vara virke. Men alupanelerna i min gamla 330 var väldigt snygga mot det svarta lädret.

I dag skulle jag välja ljust läder och mörka träpaneler. Jag har blivit äldre ;-)
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Gillar träet :-) och då är min bil inte direkt trä-ig i övrigt .-)
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Gillar träinredning skarpt. Tycker det livar upp inredningen som annars är väldigt mörk och tråkig. Har satt in det i båda mina E36'or (panelen runt växelspaken, listen framför passageraren, askkopparna, träknopp), endast orginaldelar.
Tycker det skall vara orginaldelar och inget som man sätter fast med dubbelhäftande tejp då ser det billigt ut.

/Rickard
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
I min förra 530 hade jag alulister, tyckte aldrig det var snyggt. Kallt och stelt kändes det. Den var mörkgrön med svart läder.

I den jag har nu är det trä och jag tycker det ser snyggare ut. Denna är svart med svart läder.

Båda var/är M-pkt utrustade.

Nu är det ju så att vi alla tycker olika, och tur är väl det!

Det viktigaste tycker jag är att det är ÄKTA vara oavsett om det är trä, alu eller kolfiber! Hoppas nu att det verkligen är trä i min :o)

Fransosen
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Då får väl jag också skriva vad jag anser..;-)

Ädelträ ÄR snyggt.. På vissa bilar.. Som vissa skrev; i tex en 7á.. Som är en glidarbil enl. mig... En jaguar SKA tex ha träpaneler..
Men i en "sportig" bil är det helt fel med trä!

Sen sitter säkert vissa av Autopower användarna med lister som de egentligen inte vill ha, men känner att de bara måste försvara just SINA lister.. ;-)

//Henrik
Be
101
Beemer-Nissen
520i M Touring E34
näe trä ska det inte vara det ser buskis ut, helt klart ska det vara Alu :)
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Håller med... Alu passar sig underbart i Svart inredning... jag som då har svart och beige, där skulle alu bara skära sig o bli konstigt... men i framtiden om jag köper bil med svart inredning så får det bli alu...

----
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är snyggare med träinredning i större bilar 5 och 7 serien exempelvis, men jag föredrar aluminum i de mindra klasserna.

------
Länk
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Trä får det gärna vara i bilar som skall vara glidiga. Ädelträ i småbilar skulle skära sig rätt hårt! Men i en 7-serie, s-klasse eller jaguar är det helrätt! Under förutsättning att det känns äkta och inte ger vika om man trycker lite på det.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Jag har trälister som ser ut som plankor från brägår'n i min 735:a.

Ser inte så "häftigt" ut ,men jag skulle inte vilja vara utan dem...Kultlister ju ;)

Senare modeller av 7-serien fick blanka trälister som ser ut som plastimitationer i jämförelse :)

Mvh Janne.
Gillar trä...bara allt är genomgående. Är det skinn så undrar jag var plankorna är om de inte finns.

Tycker alu kan vara riktigt snyggt med tex halvskinn där det känns riktigt sportigt.

Men den här vidriga plasten i tex nya e46:orna som ska likna kolfiber är direkt ful...vem fan kom på den iden?
Jag har svårt för alla fuskmaterial. "Plast-aluminium" och "plast-trä" är enligt mig lika fult. Riktigt trä däremot är däremot oerhört vackert.
ri
2
ridah
ev. 328iA -96
Går det att byta ut lister och liknande? har träpanel i min e36, tycker det känns lite gubbigt ;)
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Jag tycker trä:et ser plastigt ut.. Men det finns något trä till 7-serien (e65) som inte glänser eller hur man ska säga. Det tycker jag är snyggt.. Bara min åsikt..

Älskar BMW..
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Nu är jag äntligen klar med att byta ut alla träpaneler... SÅ SKÖNT... för det är vi ju rörande överens om att det passar inte i 3-serien... M-knoppen med belysningen är ju pricken över i:et i min inredning... klockrent... förstår inte vad första köparen tänkte på... ;)

----
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
ridah:
Det går utmärkt att byta trä till plast om man vill det (jag däremot gillar trä sä jag skulle aldrig byta).
De flesta bitarna är bara att bända lite lätt på så lossnar de men tex sargen runt växelspaken är lite bökigare då man måste ta bort handsfacket mm.

/Rickard
Helga
Skitsnyggt med ädelträ i rätt bil

MVH Helgas man från västkusten.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Hade Stålgrå i min förra e39:a och har trä i den nuvarande och ser gärna att någon med "Stahlgrau" eller Antrazit som önskar en felfri träinredning att maila mig så byter vi helt enkelt. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.