AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.604

Premiär för nya Motorjournalen.

Sida 1 av 2
Motorjournalen är tillbaka i Kanal 5 den 6:e september klockan 20:00.
Jag har nyss kollat på första avsnittet och jag gillar det starkt.
Notera att programmet nu går att se med dold text sidan 199.

// Doggeli
Pressmeddelande från Kanal 5
24 augusti, 2004

Motorjournalen får i höst en helt ny kostym. Men innanför den uppfräschade formen och nykomponerade vinjetten döljer sig fortfarande Sveriges bästa motorprogram.

I säsongens första program:
Lamborghini Countach heter en av världshistoriens allra mest galna och eftertraktade supersportbilar. Kanske finns förklaringen till raceesset Fredrik Ekbloms framgångar i STCC i att han som sjuttonåring övningskörde i just en Countach. Pappas Countach! Utan att be om lov! I kväll erkänner han

Peter avslöjar sitt grymmaste åk, Joppe "cabbar" ned en Chrysler PT Cruiser GT och Kenneth Tonef utmanar ödet med Saab 9-2X på torget i Trollhättan. 92X byggs i Japan för USA-marknaden, och är lika "rätt" i SAAB:s hemstad som hiphopkungen Snoop Dog skulle vara på en spelmansstämma.

Sportvagnarna Nissan 350 Z och Mazda RX8 går en tvekamp och det bjuds på fet bling-faktor med Cadillac Escalade.

Nyheter, provkörningar och tester varvas med rapporter från Sveriges blivande racingmetropol på Gotland i höstens stora motorpremiär i Kanal 5.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Låter bra. Får man inte missa =)

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
doggeli varet såg du avsnittet om man får fråga
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Om inte minnet felar jobbar Doggeli på kanal 5

///Johan
bmw_jerry: precis som Johan.S skriver jobbar jag på Kanal 5.
Gött! Detta har man längtat efter!
Undrar om Peter fortfarande gör uppehåll mellan varje ord i en mening. ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Eller om Kenneth Tonef slutat veva/vifta/peka med händerna hela tiden...programmet hade aldrig gått hem i Japan pga det hotfulla gestikulerandet! :-)
hoppas bara joppe har en mindre roll i höstens program. Ser fram emot att se första avsnittet.
Hoppas det är mycket Joppe. Killen är ett geni!
:-)

/Micke
Joppe ett geni? Hmmm ...

I alla fall kul att det enda sevärda svenska motorprogrammet snart är tillbaka i rutan. Spelar man in så kan man snabbspola förbi Joppe och den där veteranbilsnissen (inte kvar längre?), resten av programmen brukar vara sevärda.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kul med nypremiär!

Joppe är ett geni. Även om han inte alltid hinner nå ut klockrent på sina fem minuter så är han klart underhållande

...och det bjuds på fet bling-faktor med Cadillac Escalade...
Är det ett klipp från top gear eller egen produktion?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Kan någon snäll själ digitalisera och lägga ut? Snälla.

/Anders C
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Motorjournalen har nypremier i dag kl 20:00 ifall det är någon som inte kommer ihåg.

///Johan
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Nu får vi bara hoppas att det blivit bättre än förra året, annars lägger jag min Qualitime på Idol på fyran!

är det någon som vet när prestanda börjar
Scheckheft
Hej
Då var första programmet överstökat. Det mesta var sig likt. Plus för reportaget av Granadan. Ghian är faktiskt snygg :). Plus också för Joppe Pihlgrens filosoferande kring att glida i en cab. Dock är hans reportage från östeuropas bilpark fortfarande det bästa han gjort. Mazda RX8 är faktiskt en snygg skapelse och lösningen med bakdörrarnas öppning är genialt.
I övrigt är jag lite trött på detta prestandasnack. Peter Sundfeldt hördes mest skrika "det är gôtt" när han provkörde Porschen. Nån verklig behållning hade jag inte av inslaget.
Saknar också Peter Haventons nostalgiska återblickar i sina reportage.
Betyg: godkänd

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Gillade avsnittet :)
Det enda minuset var den dryga joppe som de envisas med att behålla i programmet :/
Jag tyckte det var bra! Håller nog med Schekheft i det mesta han säger, och JA Granada Ghia är förbannat cool! :-)

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Jag gillar Joppe. Han är helt skum, helt förvirrad. Man vet aldrig när en mening skall ta slut eller vart han är på väg :)
Men hans inslag är en kul kontrast i programmet, och klart sevärda.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Missade dagens program pga annat som tog upp min tid :( Men det blir väl till att bänka sig framför reprisen som går den 11/9...
Ang Joppe så är han en riktigt skön kille! Gillar honom skarpt! Han har många roliga tankar den killen. Precis som Scheckheft så tycker jag att reportaget ang. östeuropas bilpark är oöverträffat! klockrent helt enkelt!

Nu i efterhand kanske någon kan svara på den frågan som Kristian stälde innan programet dvs var Cadillac inslaget från TG eller en egen produktion?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.