AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.478

Arg på Blocket.se nu!

Sida 1 av 2
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
4 gånger har jag fått annonsen inte underkänd på blocket nu!
Skickade samma annons nu för 5 gången.

Dom är sannslösa på blocket, måtte det komma någon och konkurerar skiter ur dem!
Dessutom är dom inte allt för snabba när dom skall godkänna en annons.
Om den inte är underkänd, så är den väl godkänd?

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Du har en poäng där Olof :)

LME: Hur ser annonsen ut? Kan du klistra in texten här?

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag lägger in denna länk:
Länk
Troligtvis hänger dom upp sig på det, men man skall väl få länka?
Jag har sett många som länkar till tex autopower & bytbil
Min senaste annons på blocket blev också underkänd pga en länk till min annons på www.bilannonser.se med fler bilder. Blev inlagd direkt när jag tog bort länken dock.

Mvh

Erik, Bromma
Du får inte länka till andra annonsmarknader via blocket. Det är med all sannolikhet därför din annons blir underkänd.

Jag håller med dig, Blocket är fullkomligt värdelöst - förutom att man har en otrolig genomslagskraft, och förmodligen säljer sina prylar inom två veckor oftast :))

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Den blev underkänd igen=(
Men jag har sett andra som har länkat till bland annat bytbil & autopower!
Dessutom länkar jag endast till fler bilder och den ända platsen jag kan lägga dem på är där!

Nu har jag betalt 80:- och man kan inte få tillbaka pengarna.
man kan heller inte nå personalen på blocket.
Nej, ett helt risfält till dem tycker jag!
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Skam den som ger sig, nu blev den godskänd efter 6 försök!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Usch, hatar blocket. Men det är enda stora annonsstället i Sverige, som ett systembolag, om ni förstår vad jag menar.

Hade själv problem med att få min annons godkänd p.g.a att jag kunde erbjuda finans på min bil. De trodde jag var firma och godkände inte annonsen. Försökte maila och förklara hur det låg till. Mejlade tre gånger. Tre gånger fick jag ett automatsvar från tre olika personer. Det tog dom en dag att svara på varje mail så jag tröttnade och ändrade annonsen.

Tycker de har en ruskigt dålig service mot betalande kunder.
En stor känga åt blockets kundservice!!

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Hur kan dom ha blivit så populära?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dessutom är det värdelöst att dom har begränsat antal tecken i en annons! Horribelt!

Jag länkade till min egna hemsida som sedan gjorde en refer direkt till bilannonser.se. Klarade mig bra :)

Dessutom skiter blocket i vilket, grundarna har fått några hundra miljoner av aftonbladet och de är överlägset störst... tyvärr!
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
LME:
Det kan man undra!? Jag har väldigt dålig koll på vad blocket är, men det känns inte som en så där värst seriös marknad.Vilka är det som lockas dit? De som inte har råd att annonsera på ett mer seriöst sätt? Nu vet jag iofs inte om det kostar att annonsera där.Men för mig känns det som rena rama lurendrejeriet-marknaden!
/A
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
ps. jag kanske är gammalmodig, men för mig känns blocket helt fel! ds.
När jag annoserade min X-box så var det stök om att jag inte skrev att det var originalspel som medföljde men länken till vad det nu var jag skrev, info om boxen iaf var inga problem.
Annonsen kom upp i andra försöket.

När jag sedan skulle sälja min Nokia 8310 så länkade jag till en sida jag själv lagt upp med bilder på telefonen med alla tillbehör och det var inga problem i första försöket.

För övrigt är båda prylarna numera sålda och jag har hyffsat goda erfarenheter av Blocket.
Köpte min iPAQ 2210 där för en BRA peng!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sigdarve: Det är nog inte folk som inte har råd att annonsera, det kostar trots allt 80 kr. Autobytel kostar väl typ 99kr för 4 olike sajter. Däremot är blocket.se ö v e r l ä g s e t störst. Så många träffar en annons får på blocket under en/ett par dagar tror jag inte man får under hela annonstiden på tex autobytel.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
acey:
Man hänger inte med längre;-)Sitta hemma och glo i lokaltidningen efter drömbilen, det håller inte längre!
/A
Si
765
Simon01
120dM -08
Jag länkade till bilannonser i min senaste annons utan problem. Försök nå personalen via aftonbladet nästa gång, det kanske funkar bättre.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sigdarve: Handlarna önskar förmodligen att det fortfarande vore så ;)
Har bara dåliga erfarenheter av att titta efter bilar på Blocket. 3 av 3 bilar jag ringt/tittat på därifrån har varit rena skämten. Annonser som lovar rostfria bilar och sen är det hål rakt genom plåten mm. En annan var fusklagad så det hette duga.

Ändå annonserar man där själv...finns ju knappt några alternativ känns det som eftersom Blocket är så stort.
Du kan väl ändå inte skylla på blocket för att du har kollat på skrotbilar...
Det är ju inte direkt personalen på blocket som skriver att en viss bil är rostfri mm.
Självklart är det så, jag skyller inte på blocket utan ville mer ge exempel på det klientel som mer frekvent annonserar där. Jämför man t.ex. bilarna som sätts ut på blocket med de som annonseras ut i den lokala papperstidningen så är jag 110% säker på att bilarna i tidningen är både ärligare och kanske tom billigare. Detta gäller åtminstone billigare "Svensson-bilar".

Jag letade efter billig bruksbil åt tjejen och efter att ha tittat på de 3 blocket-vraken så ringde jag på en annons i tidningen. Tittade på bilen och fick en rostskyddsbehandlad Toyota Carina -88 som gått 25000 mil, med fräscha sommar- och vinterdäck för 5000:- Säljaren var en äldre herre som skulle sluta köra bil. Tror ni han och hans gelikar annonserar på blocket? Skulle inte tro det, och det är ju just sådana bilar man vill hitta som köpare. Detta var i Januari och Toyotan har gått som en klocka sedan dess, har bara bytt bromsbelägg fram på den (400 på biltema). Gick igenom besiktningen för en månad sedan helt utan anmärkning. Den lär gå mer problemfritt det närmaste året än de flesta några år gamla BMW som rullar på våra vägar.

Därmed inte sagt att jag inte gillar BMW...men det är ju en annan diskussion, i en annan tråd.. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.