|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
finns även bensinbilar som inte använder tändstift numera. /mvh jocke |
|
|
Bajenfan85. Ja några goda skratt har man fakist fått i sina dar om man bor i Sala. Men håll gärna koll på avstånd och dylikt. Från Sala Centrum till västerås centrum är det 38,17km exakt. så om man håller en snitt hastighet på 152,8km/h så tar det exakt 15 minuter, vilket inte är en omöjlighet. dock dumdristigt. För några år sedan, innan fartkameror och vett fanns så var gällande rekordet Sala - Västerås på 8 minuter, mätningen började vid PREEM macken och slutade vid tunby rondellen. sträckan är uppmätt till 3,2 kilometer och medelhastigheten var ca 255 km/h. Detta var satt av X på en motorcykel en Suzuki GXR1000 med McXpress turbokit. Hojen kördes f.ö flitigt på allehanda MC dragrace runt om i landet. toppfarten var nog mer än vad man kunde önska. Ps. skönt att vara tillbaka på autopower ;) Min bil: Länk |
|
|
Rawsezx: Nej, håller med dej. Det är mera dumdristigt än "häftigt". Men ändå, det är ju inte illa och åka till Västerås på 8minuter. Då går det ju snabbare än vad man tror igentligen om man tar lite matematiska termer ju. Känns som om det tar en hel evighet om man ligger i ca. 90km/h ju:-)! Föresten hur går det med din Bmw turbo, har sett den på några av racen här i Sala. Är den nyligen besiktigad eller, hör inget pys längre:-(? Hörde om det här med att civilpoliser hade ca. 3timmar film från race os v. Och att det skulle samman kallas ett möte med ca 20man, och försöka få bådas "viljor" igenom. Har mötet varit ännu och när ska ni försöka få igång det igen?Om det nu blir nått.... va ju skoj när det höll på. Märktes ju att det va uppskattat här allafall, finns ju en del del som är bilintresserade. Blev ju en hel del publik också, vilket både är på gott och ont. Mest ont igentligen, man förstår ju dom som arrangerar det hela att dom vill hålla dom borta. Det är ju i rent säkerhets syfte..som jag förstått det hela allafall:-)rätta mej om jag har fel |
|
|
I ett test på topgear så drog den galne engelsmannen förra M5:an till ~370 km/h mätarfart om jag inte missminner mig. Tror även att det i den delen av testet sitter någon från BMW med i bilen och säger åt honom att släppa av. min mest idiotiska tid är 12 min på 35km. 35/0,2=175km/h i snitt i vr6:an jag hade förut. Tiden är från larmet på klockan som ringer varje morgon till stämpelklockan på jobbet så det kan säkert bli +1 minut i gångtid. //Danne |
|
|
Bajenfan85: Den är nybesiktad och sådeles helt orginal, så jäkla skönt. Aldrig behöva oroas sig för om den ska rasa eller ej, inte skruvande efter vägarna då slangar har skjutits. OT: På tal om de olagliga aktiviteterna så kan jag säga såhär: Jag har varit ner hos polisen och talat med dem, en motorklubb håller på att bildas i Sala som främjar den här typen av aktiviteter. Det kommer att hållas ett möte i Folketshus någon gång första veckan i september. Där det kommer vara ett större möte mellan Polis och vi biltokar, där vi ska se över en del förslag och höra vad dom andra tycker och tänker. När Polischefen har ringt mig och bestämt ett datum och tid så kommer dom som är intresserade att få veta om detta. Med stor optimism så ser jag fram emot våren. :) //K Min bil: Länk |
|
|
~370km/h?? :))) Hoppas att du inte är seriös? Har du någon som helst koll på vad som krävs av ett fordon för att kunna köras i sådana hastigheter? __ Bilen: Länk |
|
|
Rawsezx: Okej, så du ska inte köra med nå turbo på 325:an nå mera nu lr? Det är ju ingen höjdare som du säger, när man skjutit ngn slag efter vägen ställa sig och mecka då en sen torsdagkväll på väg hem från Västerås te x. Okej, men det låter ju som ett vettigt förslag. Bra av dom tycker jag att man kompencera det hela och gå halva vägen var. Vore ju tråkigt om man om intresset som folk brinner för skulle läggas ner totalt. Förövrigt så är ju bara Sala kännt för sina "Vita broar, och Gurvan" och va fan, vad har folk som är bilintresserade för nytta av det:-). Kul att dom hittar på något tycker jag.. |
|
| E39'an behöver ca 735hp för att nå 350km/h - har räknat lite på det nämligen... :-) | |
|
Oj, tryckfelsnisse.. Självklart menar jag 270 km/h. Se vad nattskiftet kan ställa till det =) |
|
|
Mellan Bro och Enköping en tidig kall morgon, en grön BMW M5 med motor från Kellner sport, chassiekomponenter från Alpina, 20" fälgar och tok öppna spjäll = Länk /Hellas #49 Experience Driving Endurance Länk |
|
|
hellas: Och det där kör han med kall motor? ;-) Min bil: Länk |
|
|
k1mzo: "tok öppna spjäll" ? Näe, jag tror att det är Trippmätare + ett hack på tändningsnyckeln ;) Min bil: Länk |
|
|
hehe nej, men hellas skrev om tok öppna spjäll, och du skrev om chilla relaxa ;) skit samma. cool bild. Nu har jag den som bakgrundsbil. Min bil: Länk |
|
| jo ibland finns det folk som har tomtar i hjärnan!!!! | |
| Om den inte är fejk så borde den lilla röda bilen framför komma upp väldigt fort när man ligger i 300+ utan att ha händerna på ratten... :) ...men det kanske är 2 filigt... | |
| Borde vara tvåfiligt på en motorväg... Kan ju tänkas att det var någon i baksätet som tog kortet..??.. Inte så konstigt att oljetempen var låg med tanke på att det var - 0.5 grader.. Termostat + slirkopplingen är ett vanligt fel på tidiga M5:or och byts ut på garantin.. | |
|
Birne: Verkar fortfarande lite skumt att man inte ser några händer på ratten. Jag vet åtminstone att jag skulle hålla händerna "kvart i tre" om jag låg i över 300km/h på en trafikerad väg. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
kilroy |
Det hade varit intressant att ta del av "Flåklypas" matematiska beräkningar av en bils toppfart... När det gäller M5:an har jag sett BMW´s egna uppgifter som säger att en ospärrad M5:a (E39) gör 295 km/h i originalskick...vilket stämmer ganska bra med andra mer eller mindre officiella tester. Jag har inget minne av att nånsin ha åkt mellan Sala och Västerås...men uppenbarligen bor det folk där med en mycket livlig fantasi...och med ett sunt förnuft som står i omvänd proportion till deras fantasi... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.