|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hehe nåväl, måste skriva av mej lite av skratt :-)!! Jag bor i big town Sala, en liten stad på 22000inv i runda slängor. Gott om snack går det här.. fick höra idag av min kompis, som i sin väg hade hört att det ska gå en kille vid namn Fredde. Fredde i tur ska alltså ha denna Bmw m5:a som har en toppfart på 400Km/h. Att folk inte hör själva att det rent teoretiskt omöjligt, för det andra så är det inte en 04 vi pratar om. Ta nya Porsche 911 GT2 (6-cylindrig boxermotor med bi-turbo) som exempel, som har en toppfart på 319 km/h. Ett exempel till då:-)! Nya Yamaha R1 " Länk " som då med trycksatt luftintag har 180hk (din, sae?) + egenvikt.70kg =250kg. 180/250kg =0,72hk/kilo. Visst att en sån maskin garanterat går att dra över magiska gränsen (300km/h) tror jag ej blir några strörre problems. Men efter det går det nog uttför. Ta då denna BMW M5 med säg 400hk MAX.400/1500kg (överräknat)=ger oss ett effetuttag på 0,26HK/kilo.Rent teoretiskt helt omöjligt! just de, dom som hade sagt att denna M5:a toppa 400km/h sa att mätaren gick till 300km/h sen hoppade en annan mätare in. Hm, hur skulle då det va draget ? Vore väl onödigt att ha 2st. hastighets givare..? godnatt //jonas | |
|
Men hallå??? Det fattar du väl! Om man monterar ögonlock och sportluftfilter så höjs topfarten automatiskt med 150 km/h! Dessutom får man cirka 300 extra hästar. Trodde att alla visste det ;-DDD Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Delar köpes: ögonlock och sportluftfilter till M5....:) | |
|
""mätaren gick till 300km/h sen hoppade en annan mätare in."" Flåklypa Grand Prix........ :-) / TD |
|
|
haha alldrig fel med ett gott skratt nu på morgonen! Har ni inte sett den reklamfilmen med M5an? fastest saloon car in the world.. Man ser en överljuds bil köra filmat framifrån, när den stannar så ser man att det var en svart m5a med kamera på dörren som körde framför och filmade :) den bästa reklam jag sett!! så det är klart den gör 400.. den klarar säkert 500 med =) West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
| Hahahahah en annan mätare hoppar in, låter lite som sci-fi | |
|
Jadu vad får dom allt ifrån....Men om det är ett ryckte så har det säkert börjat med att han sagt att den går en bit över 300 eller nått, sen har det spätts på allt efter resans gång.... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Kunde ju vart jag som var "fredde" men som tur var är jag ju inte det... Om man ljuger så pass mycket som denna killen så borde man ju inte ens äga en bmw.. den gör 300 prick på mätarn. räcker inte det lixom?!? :D | |
|
Kalle Hansen: " Om man monterar ögonlock och sportluftfilter så höjs topfarten automatiskt med 150 km/h" hehehe den va bra !! Andersson_CSI: Det värsta är att det sk. "ryktet" har haft samma väg hela tiden. Han har/hade hört det från flera källor, som sa samma sak. Höll fan på och vika mej dubbel av skratt när jag hörde om denna toppfart :-)! Föresten vore det ju, bra jäkla onödigt att ha 2st. hastighetsmätare på sin bimmer:-D Måste bara berätta en till sak här, som jag hörde på en fest i fredags. Att tjejens kille, hade åkt från Västerås till Sala där jag bor på 12minuter. Om man åker i säg, exakt 300Km/h så kommer man ju 30mil på en timme. 30/2=15mil på 30min. 15mil/2=7,5mil på 15min. ungefär. Eller som man kan räkna exakt. Medelhastighet= Streckan/tiden. Sträckan är ca. 5mil. tiden 12minuter. 50/12=4,16. =416km/h + att det sitter 6st. fartkameror på vägen (det är inte motorväg heller, och med lite svaga kurvor imellanåt). Hennes kille måste då alltså ha hållt en medelhastighet som inte ens denna Bmw m5 kan hålla som det påstogs hahaha:-)!! Många goda skratt får man sig här... |
|
| glömmde en sak, det va innefrån mitt i stan i Västerås och i mitt i Stan här i Sala. Det va påpekade hon... det är ju bara att försöka hålla sig för skratt :-) | |
|
Hade en Opel Corsa 1.4i en gång i tiden, den hade 728Hk och toppade 397 km/h. Körde Sthlm -> Uppsala på 7 minuter. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| Tror att "GHOSTRIDER" blir lite sne.......... | |
|
Kul att man kan skratta åt lite idiotiska idéer ibland! bajenfan85: Men du, en liten lektion i matte! När du ska räkna medelhastight gäller formeln du skrev ( v=s/t), men du måste ha talen i rätt enhet. Alltså om vi tar ditt exempel: sträckan = 5 mil = 50 km tiden = 12 min = 0,2 TIMMAR. Uträkningen blir alltså 50/0,2=250 Men även 250 km/h hela vägen från stad till stad låter ganska fort! |
|
| BMW-Izze: okej, vart lite fel där. Efter lite nogrannare tänkning :-)! Allafall det låter ju helt orimmligt | |
| Vad är toppfarten utan spärr på en sådan M5 original? Isf kan jag ganska exakt räkna ut vilken effekt som behövs för att nå 400km/h | |
|
Min passat TDI -96 gör faktiskt 170km/h i nedförsbacke! Så det så! :) Förövrigt så har världens största containerfartyg, fullastat ett vikt/effekt förhållande på 1hk per 1000kg! Det ni! Den gör förövrigt 25knop och väger 90 000 ton och har 90 000 hästkrafter.. :) *om jag inte missminner mig* // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
jag har oxå hört en rolig sak nya bilar har inga tändstift och man behöver nästan inte mecka med bilarna allt görs med datorer /johan |
|
| Många bilar har faktiskt inte tändstift. | |
|
Flåklypa: Jag vet inte, men jag har sett siffror lite under 300km/h, jag vet inte om detta stämmer men.Den elektroniska fartspärren är ju på 250km/h. Det är nog bäst om ngn med en m5:a får besvara den frågan, lr någon som har ÄRLIGA:-) siffror på toppfarten. På vilket sätt räknar du ut det ? |
|
|
Precis, jag vill inte ha några mätarfarter. Matematiskt. ;-) |
|
| ja det är ju glöd stift i en diselmotor men han sa att det bara fanns tändstift i gammla motorer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.