AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.600

m3? har blivit billigare

Sida 1 av 2
bmw alpina b3
har dom verkligen sjunkit så mycke nu m3 den här säljers för 269000kr tycker låter billigt

Länk
Var hittade du annonsen? jag ser den inte på PowerBörsen, och din länk går bara till ett foto utan text.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
bmw alpina b3
Information
Modell BMW M3
Årsmodell 2000
Färg Titansilver
Mil 7.900
Kaross E46 (3-Serien)
Automat Nej
Touring Nej
Län Skåne
Stad Malmö

Pris

269.000:-

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fanns ens M3 E46 -00? Jag är rätt säker på att de inte kom förens -01. Något verkar lite lurt.
bmw alpina b3
kanske sen 00 mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Räknas ändå som MY01. Men kanske är därför den känns skum. Billigaste i tyskland med fler mil kostar runt 20.000 mer. Men vore kul om någon kikade på den.
Det finns ALLTID en orsak till varför vissa bilar är extremt mycket billigare än andra.

Problemet idag med prisbilden på E46 M3 är att över hälften av bilarna i Sverige idag är importerade med mer eller mindre konstig historia och bakgrund. Nu säger jag inte att alla dessa bilar är dåliga köp men de är betydligt svårare att kolla upp.

Sen så börjar försäkringsbolagen återigen göra stor åtskillnad på importerade bilar eftersom de trots allt står för nästan 70% av alla skadekostnader. Och detta påverkar också prisbilden eftersom premierna blir löjligt höga ibland.

Se nedan för ett annat exempel och mina inlägg där.

Länk

/RS2

Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
RS2;

Varför skulle en importerad bil vara inblandad i fler skadegörelsemål och/eller olyckor?

Är det för att bilarna är tyska och inte kan läsa svenska trafikskyltar, eller?
Men det förklarar ju inte varför de blir utsatta för mer skadegörelse.

Vet du med säkerhet varför försäkringsbolagen differentierar mellan import och svensksåld, eller är det bara något du hört?

Personligen så tror jag att de gör det endast för att tjäna ÄNNU mer kosing.

mvh/Flisan

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Flisan: Läs tidningen vi bilägare nr 11 så ser du varför. Fanns en tråd om detta på forumet men är ny borttagen?

Flisan,

Det är fakta ifrån flera olika försäkringsbolag som öppet har redovisat sin skadestatistik och kostnader på grund av alla diskussioner om de differentierade försäkringspremierna på importerade och svensksålda bilar.

Det är tyvärr ett generellt problem i försäkringsbranschen att både skadekostnaderna men också de falska skadeanmälningarna på importerade bilar är så mycket högre än på svensksålda bilar.

Sen kan vi diskutera varför det är så men en stor bidragande orsak är att många som har köpt en importerad bil och efteråt upptäcker skador på olika sätt försöker använda sin försäkring för dessa reparations kostnader.

/RS2

samma bild iaf, behöver inte betyda nåt men lite konstigt, tyckte att jag kände igen bilden. hehe

Länk

MVH // Harris
hannes-goran
Det var jag som saxade inläggen från Vi Bilägare.
Men tydligen blev det raderat av Webmaster/Moderator.

Förklara Er nu och här officiellt.
Ingen skuggboxning tack!!!
Kan Vi Bilägare skriva om detta fenomen så voro det märkligt att ni inte kan.
Så igen!! Förklara!!!

Numera BMW
Så vad stod det i Vi Bilägare då? Med de skadekostnader som jag sett ifrån vissa försäkringsbolag så har jag full förståelse för att de vill att premien ska vara både 3 och 4 gånger så hög för importerade bilar om dessa nu står för nästan 70% av vissa skadekostnader.

/RS2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
RS2: Artiklen stärkte din teori RS2 och det var ännu värre. Upp emot 85% av alla bilar som försvann spårlöst var importbilar enligt statistik från larmtjänst.
st
351
stoffe69
328ci -00
i etk så står d att e46 m3 kom t o m -99....
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är inte konstigt om M3:or sjunker mycket i värde. Ty de är otroligt dyra att försäkra. Knappt så att ens Borgar-Benny har råd.

Undrar vad en M3 E46 skulle kosta för mig i försäkring t ex?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
RS2: Artiklen stärkte din teori RS2 och det var ännu värre. Upp emot 85% av alla bilar som försvann spårlöst var importbilar enligt statistik från larmtjänst.
st
351
stoffe69
328ci -00
ja skulle iaf få betala 57 000:- hel/år
Stoffe69,

Läs mina inlägg i länken ovan. De första kund bilarna levererades i början av 2001 i Sverige. Fråga mig hur jag vet! :-)

/RS2

st
351
stoffe69
328ci -00
till sverige ja.... jag talade bara om vad d står i etk:n, där det står 99. vi pratade väl inte enbart svensksålda bilar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.