AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.008

Rödljus till rödljus =)

Sida 1 av 2
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Måste få skryta lite…

Brukar INTE rödljus busa men en Mercedes hetsade mig till den milda grad att jag kände att min BMW-heder blev svärtad. Så när vi stod vi ett tvåfiligt rödljus så flinade jag brett och gasade lite lätt mercedes-ägaren bredvid log minst lika brett trygg bakom sina 500 hästar, vi gav varandra till och med tummen upp. Med hans -03 som ny rockar loss på 1,3 miljoner kände han sig trygg medan min stackars Z3 Coupe bara kostade 330 000, ny alltså =) (hans bil va/är en ”CL 55 AMG” med V8 på 500 hästar)

Det va fritt framför och inga hemska medtrafikanter eller fotgängare… (sånt är viktigt för mig). Rött blev gult två raketer for iväg efter någon sekund ledde jag med hela 2 billängder… men denna ledning va nästan helt uppäten när nästa elaka röda cyklopöga stoppad vårat bus… det är väll ca 3-400 meter mellan dessa rödljus…

Kände mig stolt och flinade tillbaka till Mercedesen men ägaren tittade inte längre på mig… han va nog inte fullt så lycklig…. En miljon i skillnad samt att min är från 99 kanske gjorde att det bräde honom lite =) men jag njuter fortfarande…

Förlåt om någon tar anstöt nu…
Inga moralpredikningar snälla…
Man måste få busa lite! =)

Sånt är kul och grattis att du slog honom!

PS, Jag hade kört ifrån er båda ;) DS
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
yatooil,

Det finns ett stort antal bilar som inte hade hade haft något problem med din Z3M.
There´s always a faster car...

Ut på banan med er och kör i stället :)
Nu tar det nog eld snart ;) Kolla hur det gick senast nån bekände bravad mot snabb Merca: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
kaffe: det är rätt roligt. förra veckan blev jag ordentligt förnedrad av en CL500 av nyaste modelen....tryckte bort ATS för att den skulle inte hacka i början av accelerationen men fick pga det inte fotfäste för mina bakdäck så jag bjöd på en "bagle" istället. Men jag tror inte att jag hade nåt att hämta där ändå även om jag fick nåt fotfäste. den besten gick som fan! Tror inte en z3M skulle heller klara den. det skiljer inte så mycket mot min att det skulle göra nån skillnad

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Inte konstigt att det är fördel Z3 i starten, skiljer väl runt en 700 kilo eller nåt! Även om effekt/vikt-förhållandet skulle råka vara bättre på MB så ska den ju flytta på en jävla massa kilon. Fast det skiter man i när man vunnit mot den :P

Bilen: Länk

Visa användare
97
kaffe
Thorssa:
Enligt Mercedes själva ska sl 55:an göra 0-100 på 4.8s och då e det med automatlåda så mer än plattan i mattan ska ju inte behövas medans en Z3 Coupe på 2.8l ska göra det samma på 6.8s men visst den väger lite mer...
Tjänstevikt: 1995kg för mercedes
Tjänstevikt: 1380kg för Z3:an

så visst 600kg i skilnad =) men ändå jag är glad!!!

näää: vikten kan inte ha avgjort där. På SL55 är viktförhållandet 4kg per bhp. på Z3C 2.8 är det 7kg per bhp. det är rätt imponerande skillnad. på min är det 4.7kg per bhp och på M 4.5kg per bhp. så på papper är CL en dräpare. det krävs först en Z8 för att spöa den på en raka.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
kaffe;

hur vet du att det var en -03:a?...Kan ju varit en -02:a eller äldre med "bara" 354 hk? (Två pipor ist. för fyra bak)
Visa användare
97
kaffe
Tjag den va väldigt ny... hade inte ens ett enda stenskott =) samt att den hade dubbla pipor på varsin sida precis som z3 m har... så då antog jag att det va värstingen eller?

På tal om rödljusrace.. Hade precis kollat färdigt på våra OS flickor som vann klart med 2-1 idag, och började sakta bege mig hemmåt. Tog en sväng genom stan för att kolla läget och vad dyker upp i backspegeln?, En stor ful volvo 940 med turbo skrivit med stora gula bokstäver i rutan.. HALLÅ ser du inte de fyra utblåsen!!! tänkte ja.. Jag fortsatte lugnt vidare i hopp om att han skulle ta sitt förnuft till fånga men han låg som limmad i röven på mig. Tålamodet började sakta ta slut och väl framme vid rödljusen så slog dom "tråkigt" nog om till rött..
Jag hörde hur han började varva bakom och förstod ganska snabbt att han ville köra om mig på rakan efter ljusen.. hehe varför inte!!!tänkte jag och varva upp och när ljuset slog gult släppte ja bara allt... 1:an spola länge när ja drog, kasta i 2:an den släppte den med och när kraften satt sig i backen fanns där i ngen volvo mer i min lilla backspegel..
frågan är?? VARFÖR gör dom sig besväret???? förstår dom inte bättre eller??? jaja behövde leka av mig hur som helst..
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Marcus: :-) Gamla volvo turbos finns för oss andra att avreagera oss på!!
Ja du. Tappade du bara två billängder på 400 meter mot en CL55 AMG så kan jag garantera att han stämplade foten över bägge pedalerna när ni racade.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
När vi ändå är inne på ämnet... Rött ljus, en Audi S8, en Mc och jag längst fram.. Kvinnan som sprang över på rött gör nog inte om det på ett tag... Det vrålade till rejält bakom henne.

Tror inte jag behöver tillägga att jag var LÅNGT!!! före de andra vid nästa rödljus.. (givetvis accade vi bara till 70km/h... ;-) )

/Caspar
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
En "Mc" ja, dom e snabba - 0-100 på 3 sek? (en -04, med bakhjulsdrift alltså?) :-D

S8 tomat är uppe i typ 6,7 sek annars, 5,5 för den manuella...(340-hästaren)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nej det var ingen ny racehoj utan en 600 kubiks enduro som drog iväg på bakhjulet..... Som gammal hojåkare vet jag att jag inte har en suck mot en ny stor hoj (Körde själv omkring med 130hk/170kg...) Har aldrig hört talas om en framhjulsdriven hoj dock...

Kul var det iallafall och det förhöjde min dag igår!! :-)

/Caspar
Länk
Richard Z3M power körde ordentligt ifrån några 600 kubikare förra sommaren när det begav sig för vår egen lilla getaway i stockholm :-)

____

Vad väger en z3 2,8l?

// Pantzare
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
ca 1300-1400kg beroende på utrustning

/Caspar
Länk
tack! :)

// Pantzare
1335kg för att vara exakt.

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.