AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
26.211

Plogning i Sthlm....

Sida 1 av 2
Hej, detta kanske e lite "off-topic" men man e lite trött på vägarna i sthlm... Hur kan man ploga och sedan inte ta bort snön??? Va fan tänker folk med? De påstår att det e för dyrt att ta bort snön... BULLSHIT!!!!!! Det går knappt att komma fram i sthlm... Man kan ju lika gärna blockera vägarna. Man undrar vart alla pengar som vi betalar i skatt försvinner. Är det någon annan som e sur på detta?

Svara gärna...

Mvh Tobbe

*tur att bilen e i garaget*
//Andy
Håller med dig! Bor iofs i Trelleborg i Skåne, men vi har åsså haft en väldans massa snö nu på sistone. Vägkanterna är ju för fan ½-1 meter längre ut mot vägens mitt, och ½ meter hög för fan. Vägverket, skärp er eller sänk skatten!!

//Andy
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Andy,har du börjat betala skatt? Om du forfarade går i skolan ta då chansen och förbättra betyget i Samhällsskap och lär dig lite om lokala demokrati.
Hur vägarna ser ut i Trelleborg eller Stockholom har inte vägverket ansvar för utan bestäms av lokalpolitikerna och kontrakterade entreprenörer.

Mvh, Steaman
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Du behöver väl inte vara elak, Steaman?
Om vi ska vara det här hade jag kunnat påpeka din svaga meningsbyggnad, dina felstavningar och dina rena felaktigheter, men det gör jag inte.

;-)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Pompösa Pompe!
Andy anklagade Vägverket för att ha orsakat snökaoset i Trelleberg och Stockholm! Med ett så idiotiskt uttalande som att "skärp er eller sänk skatten!!" så kan jag inte låta bli att ta i lite! Om du vill hacka på mitt inlägg så gör gärna det, sitt inte och mesa!

Mvh, Steaman
Hmmm... det var inte riktigt detta diskussionen skulle handla om =)Bra där Andy att du säger vad du tycker. Tycker att vi behöver fler som kan klaga på vägarna. I går var det nära att min far krockade med en taxi. Det var ca 1mm mellan backspeglarna. Så smalt e det. Tycker allt att vissa Politiker kan få skotta vägarna åt oss. Usch, det e så dålig stil... Hoppas det finns mer som håller med mig...

Mvh Tobias
Käkat taggtråd idag eller?
Skämt åsido, hörde nåt på radion idag, de hade klagat på snöröjningen i Sthlm. De skulle visst ta entrepenören i örat ang. detta.
Funderar just, är det inte skattepengar antingen det är kommunal eller statlig snöröjning?
Det här med hur skattepengarna fördelas och används vad gäller vägar och underhåll skulle vi nog kunna fylla ett helt separat forum med. Lätt!

FP
Sorry... Jag menar "fler"... inte "mer" =)
cm
42
cmcswe1
735, 89
Off Topic igen, Det fina med email och div. forum på internet är att det går att uttrycka sig nästan som på vanlig talande svenska utan att detta behöver påpekas. Går budskapet fram bör det vara det enda intressanta. Har något svårt för påpekande typ det i Pompe´s. inlägg. Vi är väl här i första hand (och andra) för att ha roligt, eller!? Tillrättavisningar o dyl. får i alla fall Jag tillräckligt av i vardagslivet. (är gift).

Säger Michael från ett plogat Göteborg.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Nu är jag tiibaka!
I Stockholm har varje stadsdel självdemokrati och en helm nämnd med stadsdelspolitiker som själva avgör hur mycket man skall spendera på snöröjning på "sina gatstumpar. Att man iställer vältrar över kostnaderna på rehabilitering av lårbensbrott skiter man i.

Mvh, Steaman
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
De facto har det fallit sisådär +70cm snö de senaste 10 dagarna och det är faktiskt V Ä L D I G T mycket snö... så jag tycker inte man kan racka ner på snöbekämparna, däremot kanske stadsdelsdemokratistyrelsermedenmassamänniskorsomkanförliteomekonomi(Ja långt ord!) kostar för mycket pengar i drift och för lite läggs på snöröjning. Mindre politiker i nämnder och fler ute på gatan med snöskovel, det vore rubriker i tidningen det...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
I morgon levereras min 2-stegs snöslunga,då skall jag spruta över all snö till grannarna! Vilken lycka!

Mvh, Steaman
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Jag böjer mig och ber om ursäkt för mitt skittråkiga inlägg. Michael har helt rätt i att vi säkert får för mycket av det från våra respektive.
Jag får väl försöka dra in lite mer humor i mina inlägg.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det blir roligare om man kan tala klarspråk, det ger så härlig dynamik!

Mvh, Steaman
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
De ska tydligen ha plogat upp vägarna i stockholm tills på måndag 7jan....det är tom så att vissa p-garage i stan skall vara gratis under veckan för att få bort bilarna från gatorna så att de kan ploga.... Såg/Hörde detta i ABC-nyheterna för en stund sedan!
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Här kan ni läsa mer..
Länk
//Andy
steaman>> Vadå, betaler inte du vägskatt/bensinskatt? Vad tror du att dom pengarna går till? Att betala ozonlagret för att det har ett hål eller??

Vägverket/Komunen skottar iaf våra gator/vägar, i och utanför Trelleborg. Men ska dom skotta, så kan dom väl skotta ner i diken, och upp på gräsmattor längs vägen, och inte bara göra en stor "sarg" längs vägen så att den blir smalare!!?? Och dessutom varna för var dom !!plötsligt!! slutar salta, så man är beredd!! Det är vad jag tycker! Nån som håller med/är emot????

Ha en riktigt god fortsättning!!

//Andy
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Hej...
Som någon tidigare skrev så har dom olika stadsdelarna i Stockholm eget ansvar för snöröjningen,dom har kontrakt på att entrepenörerna snöröjer...men dom har tydligen inte kontrakt på bortforslingen av snön...tror det var text tv det stod på.

MVH
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
En gång i tiden, när kommunerna själva körde snöröjningen och tog hjälp av lokala entreprenörer då kapaciteten inte räckte till, hade man i de flesta kommuner en beredskap för snöoväder och plogning utfördes när snön kom, inte tre dar senare som hänt flera gånger senaste tiden... Plogning gjordes jourmässigt på nätter och helger och bortforsling skedde på vardagar, hela veckorna om det behövdes, jag minns till och med att skattepengarna räckte till att ta bort vallarna framför privata utfarter en gång i tiden... Undras vad som hände?

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Brutus,
jag minns den tidens snöröjning med glädje.

Mvh, Steaman
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Andy,
du måste hålla isär Vägverkets andvar för riksvägnätet och vad som dim komun gör i Trelleberg. De kommunvalda vestämmer budget för snöröjningen och här i Stockholm så var man vis av förra årets nederbörd inte var så stor. Man har lagt en budget som sskall klara alla 37 snöflingorna som enligt plan skall komma i år.
"You get what you pay for" Vet du kur mycket man har avsatttill snöröjning så att du bara kan skrika ut att du skall få tillbaka Dina skattepengar?

Mvh, Steaman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.